1.425 visninger
|
Oprettet:
Cancer F*ck OFF {{forumTopicSubject}}
Hej.
Sabel mig ned eller gør hvad i vil.
Støt en god sag, støt op om kampen mod cancer
(link fjernet)
Støt med din mobiltelefon. SMS teksten KC 2657 til 1277. Så støtter du Kræftens Bekæmpelse med 50 kr
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
mar 2009
Følger: 64 Følgere: 56 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 624
Hvis i gerne vil retferdigører at i ikke støtter forskning en ellers meget forfærdelig sygdom fordi kræftens bekæmpelse .....bla bla bla så gor det et andet sted. Vent til den da i selv sidder i lortet så ville i ønske i havde været lidt mindre ego trippet når dommen bliver sorry Champ du skal dø !
Mvh
Jan TMC ( to onkler døde af kræft min mor ramt tre gange af knogle kræft og mig selv med modermærke kræf)
Så dette er et reguleret surt opstød og vil ikke på noget tidspunkt undskylde for det
sep 2011
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 348
Mener du at passiv rygning ikke er skadelig?
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 252
Som ryger må man bare acceptere, at man har en vane som er potentielt livsfarlig for alle andre, og derfor bør man kun udøve den, når man er sikker på at der ikke er risiko for at andre udsættes for røg.
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
jeg er selv tidligere storryger, og syntes stadigt at den hetz der køres imod rygning er skammeligt i dagens danmark.
Bevares, alle ved da at det ikke er sundt. Men at begynde at diktere, forbyde og afgiftstraffe for at tvinge folk til en bestemt livsstil (eller væk fra en) hører sku hjemme i en banan repuplik.
Frihed til at vælge er i min verden en menneskeret, og gulerødder virker altid bedre end pisk.
Under alle omstændigheder er Cancer en lortesygdom der skal findes en behandling imod, så os der ikke i forvejen lægger store summer i statskassen via ekstra skat og afgift på cigaretter, bør da skæppe lidt i kassen og hjælpe den slunkne statskasse med at betale den forskning der er igang.
jul 2005
Og der er da mange "gulerødder" ved at stoppe med at ryge: Penge? Sygedage? Hoste? Hud? Negle? Tøjlugt? Åndenød? Men når rygere tilsyneladende er ligeglade med det, så er pisk den eneste anden løsning.
mar 2009
Følger: 64 Følgere: 56 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 624
Mvh
jan TMC
jul 2010
"Og der er da mange "gulerødder" ved at stoppe med at ryge: Penge? Sygedage? Hoste? Hud? Negle? Tøjlugt? Åndenød? Men når rygere tilsyneladende er ligeglade med det, så er pisk den eneste anden løsning. "
penge? ja rygere straffes med ekstra skatter og afgifter for at tvinge dem til at stoppe med at ryge. Sygedage?, jeg har max 2 sygedage på et år, både nu og da jeg røg. Hud, negle og tøjlugt? nogle lugter, andre ikke. meget af dette kan ordnes med personlig hygiejne. Åndenød? mja, jeg løb da flere gange om ugen uden det store besvær da jeg røg, indrømmer da gerne at det hjalp at stoppe på udholdenheden.
Nej pisk er ikke en løsning. Men at lade folk træffe et personligt valg på egen hånd er sku et godt sted at starte.
Jeg har hørt at man kan blive blind af at onanere, så lad os forbyde det. folk bliver større så lad os forbyde ALT der kan gøre dem tykke. øl er ikke godt jo, så lad os forbyde det.... luk alle værtshuse, fastfood kæder, kiosker og dagligvarebutikker der sælger usunde varer...
eller lad folk vælge hvordan de vil leve deres eget liv, og tage den straf der følger. Med masser oplysning, nedsættelse af priser på "sunde" varer o.a tiltag kan man jo håbe at folk vælger som ønsket, men så er det deres valg
jul 2005
1. Vi har offentlig sygesikring i Danmark, dvs. alle skatteydere betaler for behandling den dag man får lungekræft. Og nej, rygere betaler ikke deres egen behandling i afgift. Tobaksafgifter gennem 30 år for for en gennemsnitlig ryger, dækker kun ca. 10% af et behandlingsforløb for kræft. Derfor har samfundet en kæmpemæssig interesse i at folk ikke ryger, i modsætning til fx. USA, hvor det er for folks egen regning hvis de bliver syge.
2. Forskellen på usund mad og rygning, er at man ikke kun skader sig selv ved at ryge. Som rygeloven er nu, er ikke-rygere stadig potentielt udsat for ufrivillig røg. Folk må træffe deres helt egne valg mht. mad og hvor lidt motion de vil dyrke, men så længe deres sundhedsskadelige vaner går ud over andre mennesker, så skal det forbydes, ja,
jul 2010
Som sagt kan alle nok være enige om at rygning ikke er sundt, men det er langt fra eneste synder og min mening er at det er forkert at drive den hetz som der bliver.
Forkert ernæring koster sikkert samfundet ligeså meget som rygning i decideret påviste følgesygdomme, en regning som vi alle betaler. fedt og sukkerafgifter er jo indført som en pisk. Der en nok næppe nogen der dør af en smule tobaksrøg i vinden, ingen grund til hysteri
jul 2010
Vi ender med Amerikanske tilstande...
men så kan det på den anden side være at vores skatter og afgifter nedsættes så vi har råd til at bo i dette land
jul 2012
Følger: 1 Svar: 137
sep 2011
Heine D, hvis du kan henvise mig til videnskabeligt forskning der påviser at man får kræft ved passiv rygning, så vil jeg meget gerne læse det. Seriøst videnskabeligt arbejde, ikke noget der kun henviser til andre der mener det samme, eller som går ud på at man ikke bryder sig om det. Det må gerne være på andet end dansk.
Som Ole i Støvring siger, så trænger vand ikke gennem beton, og indtil der er bevis for det modsatte, så vil jeg afvise påstanden om at røg trænger gennem beton som uvederhæftig propaganda. Man må da håbe at det er mod bedre vidende, altså det der normalt kaldes løgn, for ellers må man betvivle hendes evner som speciallæge. Skulle det, mod forventning, være rigtigt at røg går gennem beton, hvilken filtereffekt har betonen så? Hvad er det, der helt ved egen kraft siver igennem? Den rene uforfalskede luft, eller udelukkende de skadelige partikler og i så fald hvilke - og hvor meget? Regn lidt på det, det er totalt usandsynligt. Hvis man tænker lidt selv, og ikke bare æder enhver påstand råt fordi den der fremsiger den har en flot titel, så taber sådanne organisationer stor i troværdighed, og det er troværdigheden der får os til at støtte deres sag. I øvrigt er det lidt komisk at høre påstande om hvor skadelig rygning er, fra mennesker der helt frivilligt har valgt at bo mindt inde i en by.
Men for at komme tilbage til udgangspunktet så virker en annonce som den der vises direkte negativ på mig. Den er grafisk grim, budskabet er dårligt sprog, det er en kikser.
aug 2008
Så drop den der "vi betaler for syge rygerer" mentalitet. Jeg skal sgu også betale for folk der kommer til skade fordi de træner, dyrker sport, drikker og så videre.
Sådan er vores system nu en gang, og jeg gider simpelthen ikke at høre på jeres ikkeryger tudefjæs holdning ang behandling af rygere.
Den der selv fede holdning, hvor i mener at måden i kommer til skade på er "mere rigtig" end andre. Hvis i ikke gider at betale for at rygere skal behandles så gider jeg sgu ikke at betale for at sportsudøvere skal have behandling, for jeg dyrker ikke sport, så jeg kan jo være ligeglad...! (fesen holdning)
aug 2008
Men man må jo bare gå ud fra at mac SELV betaler hvis han en dag kører galt på sin motorcykel. For han har jo selv valgt den farlige hobby!
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
aug 2008
jul 2010
jul 2010
At slikke en ryger er SLET ikke som at kysse et askebæger..... eller.. hmm
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Når det er sagt så er jeg evig glad for at jeg er holdt op med at ryge! Pånær den ene gang jeg var i Cuba og fik tilbudt en cigar INDENFOR hos en bager med 20 kunder omkring mig, det var dejligt at være fri på den måde... i Dk ville man ende i spjældet hehe
Cancer F*ck OFF