{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cancer F*ck OFF
  • #1   24. okt 2012 Ville gerne støtte, men skal desværre bruge de 150.- kroner på at få skrabet det grimme "cancer fuck off" billede af min nethinde

• #2   24. okt 2012 helt fint at støtte kræftens bekæmpelse men at kalde kræft for en livsstilssygdom er nogt bavl

• #3   24. okt 2012 Siden jeg hørte en speciallæge, som er en temmelig høj uddannelse, fra Kræftens Bekæmpelse udtale, at tobaksrøg kunne sive gennem en etageadskillelse i beton og dermed være skadelig for over/underboens sundhed, har jeg haft et noget ambivalent forhold til organisationen. Synd de kommer med sådan noget vrøvl, når det elleres er et hæderværdigt formål de har, og jeg har tæt kendskab til mennesker de har hjulpet. Reklamen ovenfor er bestemt ikke noget der giver mig lyst til at donere penge til dem, den er smagløs og virker direkte negativ.

• #4   24. okt 2012 Peter K, mig bekendt kan vand sive igennem beton, så hvorfor skulle tobaksrøg ikke også kunne det ?

• #5   24. okt 2012 det jeg mener Niklas er at ALLE kan blive ramt af kræft det er ikke kun folk der lever en bestemt livsstil, det er et udtryk opfundet af kræftens bekæmpelse hovedsagligt for at de så kunne køre hetz på specielt rygere, folk der har været udsat for radioaktiv bestråling er også en risikogruppe

• #6   24. okt 2012 Har kun en ting at sige... Har du ikke selv haft kræft og halvdelen af din familie er død af lortet så enten støt op om det eller luk arret og hop til en anden tråd
    Hvis i gerne vil retferdigører at i ikke støtter forskning en ellers meget forfærdelig sygdom fordi kræftens bekæmpelse .....bla bla bla så gor det et andet sted. Vent til den da i selv sidder i lortet så ville i ønske i havde været lidt mindre ego trippet når dommen bliver sorry Champ du skal dø !
    Mvh
    Jan TMC ( to onkler døde af kræft min mor ramt tre gange af knogle kræft og mig selv med modermærke kræf)
    Så dette er et reguleret surt opstød og vil ikke på noget tidspunkt undskylde for det

• #7   24. okt 2012 Jeg vil hjertens gerne støtte forskning, og støtter også her, der og allevegne. Men jeg vil ikke støtte eller lade mig påvirke af dum propaganda, eller vilde udokumenterede påstande. Jeg er altså ikke idiot. Kræftens Bekæmpelse har også tidligere fået nogle af mine penge, men den nuværende kampagne trækker ned, og hetzen mod rygere er skammelig.

• #8   24. okt 2012 Peter K:
    Mener du at passiv rygning ikke er skadelig?

• #9   24. okt 2012 Christian G. Nej vand kan ikke sive igennem korrekt støbt og afhærdet beton.

• #10   24. okt 2012 Hetzen mod rygere er helt tilpas. Jeg er selv ryger, og jeg mener sagtens at rygeloven kan strammes endnu mere. Det er ikke rimeligt, at der fortsat må ryges i rygekabiner etc., da røgen og de skadelige partikler stadig flyver frit rundt. Ingen rygning nogen som helst steder inden dørs.

Som ryger må man bare acceptere, at man har en vane som er potentielt livsfarlig for alle andre, og derfor bør man kun udøve den, når man er sikker på at der ikke er risiko for at andre udsættes for røg.

• #11   24. okt 2012 haha pis..

jeg er selv tidligere storryger, og syntes stadigt at den hetz der køres imod rygning er skammeligt i dagens danmark.
    Bevares, alle ved da at det ikke er sundt. Men at begynde at diktere, forbyde og afgiftstraffe for at tvinge folk til en bestemt livsstil (eller væk fra en) hører sku hjemme i en banan repuplik.
    Frihed til at vælge er i min verden en menneskeret, og gulerødder virker altid bedre end pisk.

Under alle omstændigheder er Cancer en lortesygdom der skal findes en behandling imod, så os der ikke i forvejen lægger store summer i statskassen via ekstra skat og afgift på cigaretter, bør da skæppe lidt i kassen og hjælpe den slunkne statskasse med at betale den forskning der er igang.

• #12   24. okt 2012 Rygning (sygdomme der kan føres tilbage til rygning) er langt overvejende den hyppigste dødsårsag i Danmark (blodprop i hjertet og kræft som henholdsvis nr. 1 og 2), så der <i>kan</i> ikke komme for meget fokus på rygning.

Og der er da mange "gulerødder" ved at stoppe med at ryge: Penge? Sygedage? Hoste? Hud? Negle? Tøjlugt? Åndenød? Men når rygere tilsyneladende er ligeglade med det, så er pisk den eneste anden løsning.

• #13   24. okt 2012 Nu handler det jo ikke kun om rygning se nu det større billed og støt op om.sagen og så glem det tøse sure pis om rygning.... der er mange ting der giver canser og rygning er kun en af tingene så gæem det nu og støt op .... det kan ramme alle også jeres børn og jer selv (bitrer erfaring på mig selv)
    Mvh
    jan TMC

• #14   24. okt 2012 hehe

"Og der er da mange "gulerødder" ved at stoppe med at ryge: Penge? Sygedage? Hoste? Hud? Negle? Tøjlugt? Åndenød? Men når rygere tilsyneladende er ligeglade med det, så er pisk den eneste anden løsning. "

penge? ja rygere straffes med ekstra skatter og afgifter for at tvinge dem til at stoppe med at ryge. Sygedage?, jeg har max 2 sygedage på et år, både nu og da jeg røg. Hud, negle og tøjlugt? nogle lugter, andre ikke. meget af dette kan ordnes med personlig hygiejne. Åndenød? mja, jeg løb da flere gange om ugen uden det store besvær da jeg røg, indrømmer da gerne at det hjalp at stoppe på udholdenheden.
    Nej pisk er ikke en løsning. Men at lade folk træffe et personligt valg på egen hånd er sku et godt sted at starte.
    Jeg har hørt at man kan blive blind af at onanere, så lad os forbyde det. folk bliver større så lad os forbyde ALT der kan gøre dem tykke. øl er ikke godt jo, så lad os forbyde det.... luk alle værtshuse, fastfood kæder, kiosker og dagligvarebutikker der sælger usunde varer...
    eller lad folk vælge hvordan de vil leve deres eget liv, og tage den straf der følger. Med masser oplysning, nedsættelse af priser på "sunde" varer o.a tiltag kan man jo håbe at folk vælger som ønsket, men så er det deres valg

• #15   24. okt 2012 Dan S - Det handler om to ting.

1. Vi har offentlig sygesikring i Danmark, dvs. alle skatteydere betaler for behandling den dag man får lungekræft. Og nej, rygere betaler ikke deres egen behandling i afgift. Tobaksafgifter gennem 30 år for for en gennemsnitlig ryger, dækker kun ca. 10% af et behandlingsforløb for kræft. Derfor har samfundet en kæmpemæssig interesse i at folk ikke ryger, i modsætning til fx. USA, hvor det er for folks egen regning hvis de bliver syge.

2. Forskellen på usund mad og rygning, er at man ikke kun skader sig selv ved at ryge. Som rygeloven er nu, er ikke-rygere stadig potentielt udsat for ufrivillig røg. Folk må træffe deres helt egne valg mht. mad og hvor lidt motion de vil dyrke, men så længe deres sundhedsskadelige vaner går ud over andre mennesker, så skal det forbydes, ja,

• #16   24. okt 2012 ja vi betaler også for din brækkede fod når du kører galt, vi betaler også alle andre behandlingsforløb. Nej rygere betaler ikke deres behandling via afgift, men det er et pressionsmiddel til at få dem til at vælge som "vi" vil have. Nu er det jo langt fra alle rygere, eller passive rygere der får kræft. Der er ganske sikkert ligeså mange kræftfremkaldende stoffer i de madvarer vi spiser eller den luft vi indånder.
    Som sagt kan alle nok være enige om at rygning ikke er sundt, men det er langt fra eneste synder og min mening er at det er forkert at drive den hetz som der bliver.

Forkert ernæring koster sikkert samfundet ligeså meget som rygning i decideret påviste følgesygdomme, en regning som vi alle betaler. fedt og sukkerafgifter er jo indført som en pisk. Der en nok næppe nogen der dør af en smule tobaksrøg i vinden, ingen grund til hysteri

• #17   24. okt 2012 præcist Niklas.
    Vi ender med Amerikanske tilstande...
    men så kan det på den anden side være at vores skatter og afgifter nedsættes så vi har råd til at bo i dette land

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 137
    #18   24. okt 2012 Frankrig har haft verdens bedste sygehusvæsen med ingen ventetid og den bedste behandling. De har et system hvor man betaler forsikring, og ikke over skatten. Hvis man ikke kan betale forsikringen hjælper staten dog en. Så der er også andre måder end vores at gøre det godt på. Måske også bedre.

• #19   25. okt 2012 Vi betaler alle sammen 8% i sundhedsbidrag, så kan man selv regne det ud i kroner og ører. I løbet af 12 år har vi altså en årsløn stående på "sygehuskontoen". Min er ekstremt positiv. Sygehus- og socialvæsenet er solidarisk. Jeg betaler også for paraglideren der falder ned, for den der i brandert påfører sig selv og andre store skader, den der hovedløst kaster sig ned af den sorte piste og også den der helt uden egen skyld rammes af kræft. Jeg betaler også, endda uden at brokke mig, for folk der er blevet syge af usund kost, stofmisbrug eller sprut. Vi spørger ikke, vi hjælper, måske udfra en tro på det princip at når det rammer mig, så hjælper de andre mig.

Heine D, hvis du kan henvise mig til videnskabeligt forskning der påviser at man får kræft ved passiv rygning, så vil jeg meget gerne læse det. Seriøst videnskabeligt arbejde, ikke noget der kun henviser til andre der mener det samme, eller som går ud på at man ikke bryder sig om det. Det må gerne være på andet end dansk.

Som Ole i Støvring siger, så trænger vand ikke gennem beton, og indtil der er bevis for det modsatte, så vil jeg afvise påstanden om at røg trænger gennem beton som uvederhæftig propaganda. Man må da håbe at det er mod bedre vidende, altså det der normalt kaldes løgn, for ellers må man betvivle hendes evner som speciallæge. Skulle det, mod forventning, være rigtigt at røg går gennem beton, hvilken filtereffekt har betonen så? Hvad er det, der helt ved egen kraft siver igennem? Den rene uforfalskede luft, eller udelukkende de skadelige partikler og i så fald hvilke - og hvor meget? Regn lidt på det, det er totalt usandsynligt. Hvis man tænker lidt selv, og ikke bare æder enhver påstand råt fordi den der fremsiger den har en flot titel, så taber sådanne organisationer stor i troværdighed, og det er troværdigheden der får os til at støtte deres sag. I øvrigt er det lidt komisk at høre påstande om hvor skadelig rygning er, fra mennesker der helt frivilligt har valgt at bo mindt inde i en by.

Men for at komme tilbage til udgangspunktet så virker en annonce som den der vises direkte negativ på mig. Den er grafisk grim, budskabet er dårligt sprog, det er en kikser.

• #20   25. okt 2012 Mac: Tilgengæld skal rygerne også betale for folk med sports relateret skader, genoptræning m.m.

Så drop den der "vi betaler for syge rygerer" mentalitet. Jeg skal sgu også betale for folk der kommer til skade fordi de træner, dyrker sport, drikker og så videre.

Sådan er vores system nu en gang, og jeg gider simpelthen ikke at høre på jeres ikkeryger tudefjæs holdning ang behandling af rygere.

Den der selv fede holdning, hvor i mener at måden i kommer til skade på er "mere rigtig" end andre. Hvis i ikke gider at betale for at rygere skal behandles så gider jeg sgu ikke at betale for at sportsudøvere skal have behandling, for jeg dyrker ikke sport, så jeg kan jo være ligeglad...! (fesen holdning)

• #21   25. okt 2012 Simpelthen den mest asociale holdning.

Men man må jo bare gå ud fra at mac SELV betaler hvis han en dag kører galt på sin motorcykel. For han har jo selv valgt den farlige hobby!

• #22   25. okt 2012 Gad vide hvem der lige har betalt for at Mac kunne sidde på cafe og drikke bajer, imens han fik SU ?

• #23   25. okt 2012 Præcis, jeg har ikke studeret, så jeg gider sgu ikke at betale for at andre kan få S.U. smiley

• #28   25. okt 2012 helle-fucking-luja John

• #30   25. okt 2012 hmm min kæreste ryger endnu, og jeg har da fundet ud af at det gamle ordsprog slet ikke passer.
    At slikke en ryger er SLET ikke som at kysse et askebæger..... eller.. hmm

• #31   26. okt 2012 I stedet for alt det ryger pis, så skulle folk dyrke noget motion, jeg vil hellere betale for en ryger end for en doven l*** c",)

Når det er sagt så er jeg evig glad for at jeg er holdt op med at ryge! Pånær den ene gang jeg var i Cuba og fik tilbudt en cigar INDENFOR hos en bager med 20 kunder omkring mig, det var dejligt at være fri på den måde... i Dk ville man ende i spjældet hehe

Kommentér på:
Cancer F*ck OFF

Annonce