Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Useriøse købere...!!!
  • benjamin A
    benjamin A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #1   7. okt 2012 oplever det samme bare ang den atv.
    folk er ih og åh så intrasseret men når det kommer det stykket, så svare de ikke på nogen som helst måder. Virkelig irreterende !

• #2   7. okt 2012 Føler med dig. Jeg blev også brændt af i sidste øjeblik af en køber i sidste uge. Havde taget MC'en frem, rengjort den, tjekket at alt virkede, fundet alle papirer frem og endda udfyldt slutsedlerne på forhånd, og så kommer han ikke. Han havde mit nummer, men alligevel valgte han at melde afbud via e-mail, så jeg først fik beskeden efter 2 timer...

• #3   7. okt 2012 Jeg kender det også godt .... suk

• #MØRCH#
    #MØRCH# Tilmeldt:
    jul 2005

MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 25
    #4   7. okt 2012 Min er godt nok solgt, men der var godt nok mange, som gerne ville købe, og så ikke alligevel... Fair nok at man ikke er interesseret, men så meld det dog klart ud... :o)

• #6   7. okt 2012 Er det ikke meget normal adfærd, nu hvor det er købers marked?

• #MØRCH#
    #MØRCH# Tilmeldt:
    jul 2005

#7   7. okt 2012 Så skal man bare skide på alle andre eller hvad, Jesper H....????

• #8   7. okt 2012 Nej da Jan, hvor ser du jeg skriver det?

Jeg mener ligesom dig, at det er dårlig stil at brænde folk af, uden et seriøst afbud.

Men du er er ikke den første det er sket for. Heller ikke den eneste og <i>slet</i> ikke den sidste.

Så derfor er det åbenbart normal adfærd (hvor skodagtigt den end er) i disse tider, hvor køberne kan vælte sig rundt i MC'ere til salg.

• #9   7. okt 2012 Den der adfærd findes både i høj- og lavkonjunktur. Det er bare generelt dårlig opdragelse og manglende moral.

• #10   7. okt 2012 Jeg synes faktisk lige så tit at der er dybt useriøse sælgerer. Der simpelthen ikke har forstand på at gribe handlen når der dukker et ærligt bud op, Og konstant fyre sætninger som "så beholder jeg den" " den er MEGET mere værd" af sig. for blot få måneder senere at sætte prisen ned på det niveau som de tidligere har haft bud på.

Ved godt at nogle finder min måde at handle på useriøs.
    Finder jeg noget som har min interesse, så giver jeg et bud, Og den budte pris er det beløb jeg vil betale hvis genstanden er som den er beskrevet. Jeg kunne ALDRIG finde på at prøve at presse prisen yderligerer. Og mine bud er gældende fra jeg afgiver dem og til jeg har købt noget andet,

Jeg gider ingenlunde at bruge en hel dag og køre landet rundt, for at besigtige noget som sælger mener er guld værd, derfor skal prisen være på plads inden afrejsen.

Stop alt det ævl og kævl, både køber og sælger. og brug krudtet på at finde den "rigtige" pris og køberen med kontanterne smiley

• #MØRCH#
    #MØRCH# Tilmeldt:
    jul 2005

#11   7. okt 2012 Okay Jesper, så må du undskylde... :o)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #12   7. okt 2012 Hmmm.......

Hvis man som sælger siger til sig selv: Jeg har *ingen* forventninger!

Så skuffes man ikke! Dernæst. Hvis man har sin MC klar til salg NÅR man har besluttet sig til at sælge, så skal der jo ikke løbes rundt i forvirring når/hvis en køber dukker frem fra tågen. Dette gælder både MC såvel papirarbejdet - lav det klar forlods! At have noget til salg betyder man henvendelser, som man som sælger ikke på forhånd kan vide seriøsiteten på. Derfor... glem dine forventninger og tag det som det kommer. Du kan eventuelt afgøre hvordan et eventuelt salg skal foregå. Må en køber prøvekøre din MC? Skal MC'en være omreg. inden han forlader din matrikel? Er det kontant? Vil du give afslag? Tager du noget i bytte?

Der er mange MC'er til salg - og nu nærmer vinterperioden sig med raske skridt, hvorfor man ser endnu flere MC'er til salg. Sådan er det i år... og sådan har det været alle de andre år - og sådan vil det være i fremtiden. Med andre ord - det er købers marked - med mindre du har en ganske særlig MC!

Ovenstående beretninger kunne også fra købers side rettes imod en given sælger. Hvorfor er hans MC ikke gjort klar til salg? Den står og ligner lort? Hvorfor er der rod i papirarbejdet? Hvornår er det sidst synet? Er der regninger på service? Hvad er historikken? Guderne skal vide at der findes *mange* useriøse sælgere, som tror de ligger inde med en det reneste guld - og end ikke gider at afstemme deres egne forventninger ift. pris - eller fremvise deres kæreste eje på pæneste måde!

Såhhh.....pointen fra min side er blot: Der er to sider i sådan en sag!

smiley

• #13   7. okt 2012 Jan

Det er da helt ok. Jeg kan godt se, at mit indlæg kunne misforstås smiley

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #14   7. okt 2012 +1 GTR. Kunne ikke være mere enig.

Vil dog tilføje, at jeg mener man _altid_ skylder at give en tilbagemelding. De færreste ville jo heller ikke vende sig og gå mens den anden part i dialogen er ved at spørge eller svare et spørgsmål. Det mindste man kan sige er jo "tak, men det har ingen interesse alligevel" og så er den potte ude. Almindelig høflighed.

• #15   7. okt 2012 Synes mange sælgere forventer helt sindsyge priser for gamle maskiner, så man får vel også lidt "for sjov" henvendelser.

En mc fra midt 90erne til over 30K er jo forrygt efter min mening.

Det er bare et transportmiddel, ikke guld fra loftet smiley

• #16   7. okt 2012 Friis det kommer jo an på hvad det er der sælges.
    Men ja der er mange der ikke vil sælge ( afspejlet i deres pris ) men ham der har grisen bestemmer jo prisen.
    Men der kommer så også urimelig mange skambud, og ved skambud mener jeg 30-40.000 under den pris man har sat tilsalg..

• #18   7. okt 2012 Det sker vil 9 ud af 10 gange.. At "folk" vil det hele.. Meen når det så kommer til stykket så kniver det med "undskyldningerne"..
    Det har jeg erfaret flere gange.. Så sent som i fredags var en kjøvenhavner her for at lure på min trackdaybus, han var SÅ kåd at den var lige ved at gå på ham..
    Og intet har jeg hørt siden.. (Måske han er kommet til skade..) *lol*

Så hellere et "nej tak" det kan enhver da forstå.. c",)

• #19   7. okt 2012 @rass.

Mundlort lukker ikke en handel. Det gør penge smiley

• #20   7. okt 2012 Der findes sååå mange gsxf modeller fra starten af 90erne til 25-30kilo det er jo sindsygt smiley

Jeg solgte min nyere model fra 99 750 til blot 21500,-

At man så er så naiv og tro folk gider give 30 kilo for en gsx600 fra 92 er sygt.

Jeg skulle så også sælge min gamle Kadett E fra 87 til 35 kilo..

fatter sku ikke de mcèr skal være så dyre i forhold til en gammel bil

• #21   7. okt 2012 sådan vil det altid være
    da du købte Mc købte du den første du så ?? eller er der lidt af det samme som går igen

Jeg køber ikke den første jeg ser men jeg holder altid mine aftaler

• #22   7. okt 2012 @Brian S

Nu startede han så også med at sige "jeg har altså ingen penge med"..
    Skulle jeg så ha' sendt ham nord på der?!? *lol* c",)

• #23   7. okt 2012 @rass.

Yep... Købere som ikke har penge med er ikke købere, men pestilenser smiley

Regel nr 1. Der er kun fremvisning i bankens åbningstid smiley

• #24   7. okt 2012 John p man kan jo ikke se om den er det værd før man har oplevet den.. Et bud på 50.000 på min Ducati 996 ser jeg ikke som seriøs

Og igen det kommer jo lidt an på hvad det er for en 90'erne model vi snakker... Man kan jo ikke stryge alle over en kam. ? Der nogen cykler der i sin tid var dyre end andre og er blevet kult cykler.

Friis Man kan ikke sammenligne det med biler..

• #25   7. okt 2012 Lars..

Det kan han nu godt få min til.. c",)

• #27   7. okt 2012 @lars.

Selvfølgelig kan man vurdere en genstand uden at have set den live. Jeg har endnu ikke set noget som live kunne å mig til at hæve budet. smiley kun det modsatte når sælger havde pyntet på historien.. Eller glemt en bule og en defekt dæmper..

• #28   7. okt 2012 Hehe Rass ja okay smiley

John p. Prisen er jo ikke ens på en feks. Ducati 750ss og en cbr600 f1 el suki gsxf600 94..

Hehe du må da ikke være rask i hovedet vis du mener at 50.000 burde være prisen på min duc.....

• #29   7. okt 2012 Og ja selv er der useriøse sælger men som køber kan du jo bare gå udenom dem... smiley

• #30   7. okt 2012 @lars.

Rask i hovedet eller ej smiley du kender først den rigtige salgspris den dag du står med kontanterne i luffen.

• #32   7. okt 2012 Haha jeg gir ok men pris og kvalitet følges ad....

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #34   7. okt 2012 Folk der byder hjemmefra uden at have set og prøvet maskinen, ER da useriøse - dog forudsat man virkelig har været ærlig og grundig med billeder og info.

Jeg spiller 100% med åbne kort, og har gjort en del ud af at sætte en nogenlunde realistisk pris - men stadig skal jeg modtage bud på 10.000 under min pris uden folk overhovedet har læst hele annoncen. smiley
    Det får man hurtigt afsløret når man spørger ind til det - og den slags mennesker gider jeg ikke engang spilde telefontid på, så jeg smider røret på.

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men den jeg har til salg er langt fra original, og det vil f.eks en prøvetur ret hurtigt afsløre - og sidst jeg tjekkede det, kunne man ikke prøvekøre hjemmefra. smiley

Desværre er Danmark fyldt med idioter som fejlagtigt tror at "købers marked" betyder at de kan opføre sig som svin og underbyde alting for stygt, med argumenter som f.eks "jeg er ikke god til at betale fuld pris". Men hvad gør de så i Netto når de handler dagligvarer? smiley
    Ofte er de ikke engang interesserede, men keder sig bare.

• #35   8. okt 2012 Sajmon hvem er idioten ? ham der betaler dyrt eller ham der venter og får rettet pris ?

I forhold til din NETTO sammenligning, så kender jeg et par stykker der ikke gider betale prisen i NETTO, de venter på sidste salgsdato er overskredet og henter så tingene, i deres container GRATIS og stadig indpakket.. det spare dem flere tusinde hver mdr

• #36   8. okt 2012 @Sajmon.

Det er folk som mig du finder useriøse. Men det er desværre også folk som mig der møder op med det budte beløb i kontanter, og efter en kort prøvetur, overdrager dig det aftalte beløb, uden yderligerer ævl og kævl.

At nogle vil have deres cykler tilsalg i årevis fordi de fejlagtig mener at deres udstødning,smarte klinger og affjedrings komponenter bringer den 40% over markedsværdien, for til sidst at dumpe den i pris da den nu er blevet overhalet af tiden.
    Tjooooo.... det er jo deres problem. men det er jo også deres cykel smiley

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

#37   8. okt 2012 Jeg forstår ikke rigtig harmen... hvis en interesseret køber byder langt under min smertegrænse kan jeg jo bare sige "tak for tilbudet, men det er for lavt" og så er den jo ikke længere? Tror det er en fejl at opfatte det som personligt.

Ligeledes, hvis man står som køber og sælger ikke vil nærme sig den pris man selv vil give, jah, så er det jo bare at sige "tak for det, men så er jeg ikke interessert".

Det burde vel ikke være så svært?

• Sajmon ™

#38   8. okt 2012 Brian - Om det er dig jeg mener, kommer jo an på den realistiske pris på den mc du byder på.
    Hvis det er min SV'er du mener er prissat 40% for højt, kan jeg ikke andet end henvise til nogle af de andre som er til salg. Det er ikke DEN billigste, men det er sgu tæt på.
    Det er altid spøjst når prisen skal forhandles, for købere siger altid de ikke vil give ekstra for udstyr - men hvis jeg så siger jeg vil pille f.eks forgaffel og bremseskiver af for at få mc'en til at passe til den pris de byder, vil de pludselig have et større nedslag.

DET er til gengæld pisse useriøst...

Da jeg satte min bane SV til salg for halvandet år siden, var der en der ringede og tilbød mig 18 i hurtig handel. Jeg spurgte flere gange om han nu havde læst hele annoncen og set grundigt på alle billederne, hvortil han svarede ja gentagne gange.
    Da idioten så ankom fra jylland, ville han prutte mere og prøvede at argumentere med ting som jeg allerede havde gjort tydeligt opmærksom på i annoncen. Til sidst blev jeg bare stædig og sendte ham retur. Efter at have oplevet den slags useriøse idioter flere gange, er det svært for mig at tro på folks seriøsitet når de byder hjemmefra.
    Er du ikke sådan, tager jeg hatten for det - men du er i så fald en sjældenhed. smiley

• Sajmon ™

#39   8. okt 2012 Anders K - Jo det er super nemt bare at takke nej, men der er en grænse for hvad man gider spilde sin tid med. Jeg har flere gange sagt ja til et bud, men så hører man ikke en skid alligevel...

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

#40   8. okt 2012 Sajmon: Det forstår jeg så godt. Folk burde også i det mindste at have formatet til at melde tilbage. At skulle håndtere irriterende købere er jo desværre en del af arbejdet med at sælge. Jeg lobbyer bare for at hvis nu alle gjorde lidt mere ud af at vise hensyn, så kunne det være det gled nemmere og med mindre frustration for alle smiley

• #41   8. okt 2012 @Sajmon.

Fuld forståeligt. Som jeg skrev tidligerer, så er mine bud gældende !! og det uanset om konen i mellemtiden har brækket benet eller ødelagt opvaskeren...
    Og medmindre at du har fyldt mig med løgn i annoncen så bliver der IKKE pruttet yderligerer når jeg dukker op.

Jeg opføre mig som jeg gør, når jeg afhenter noget som er købt på auktion.

Alle burde forstå at bud er gældende!! gid nogen ville begynde at køre nogle civil retsager. Så vi kunne få slået det helt på plads !!

• #42   8. okt 2012 Fejl og misforståelser og helt over til decideret løgn og snyderi sker efter egen erfaring både hos købere og sælgere og desværre i ret udbredt omfang er det mit indtryk.
    Jeg er enig i meget af det der er skrevet her og desværre bliver jeg stærkt fortørnet (nogle ville måske bruge et andet ord) når folk ikke beskriver tingene som de er. Nogle gange skyldes det manglende kendskab eller en anden opfattelse af hvad fejl og mangler er. Andre gange er det helt bevidst snyd.
    For nylig skulle jeg købe bil for en bekendt med et ret stramt budget. Så ved man på forhånd at nogle af dem man kommer til at se ikke er "de bedste man har set". 90 % af dem jeg kiggede på og brugte rigtig mange timer og kørsel på var simpelthen noget forfærdeligt lort. Fyldt med hæftige rustangreb, fejl og mangler m.v. Endte derfor op med at købe en gammel brugt bil ved en forhandler. Her var beskrivelsen derimod korrekt og handlen blev indgået......

Jeg kan ikke umiddelbart se der er noget galt i en genforhandling når man møder op hos fx en sælger, når man så finder "ting" vedkommende ikke har beskrevet. Er alt beskrevet korrekt af sælger vil det dog være lidt mærkeligt at forsøge at prutte yderligere............

Personligt har jeg måttet "rette ind" efter trenden i et vist omfang selvom jeg stadig kan blive ret irriteret, men det har dog også gjort mig lidt ekstra "kold" og kort for hovedet nogle gange, når jeg har haft noget til salg. -Det er efterhånden sådan at man skal afse en del tid til at gennemlæse et utal af "mærkelige" henvendelser når man sæætter noget til salg. Jeg mener efterhånden at jeg er blevet ret god til at spotte mulige købere og så alle de andre der åbenbart bare skal have tiden til at gå...... (get a life). Risikoen herved er naturligvis at man/jeg kan komme til at være lidt grov overfor personer der egentlig ikke fortjener det, men det håber jeg så de kommer over. I starten brugte jeg masser af tid på at besvare de mest mærkelige spørgsmål som så lynhurtigt blev erstattet af andre endnu mere umulige spørgsmål hvorefter man så efter en massiv korrespondance måtte erkende at det det intet førte med sig.

Sådan er det desværre, og det nytter såmænd ikke så meget at hidse sig op over det (det kæmper nogle af os så med jævnligt *SS*)

• #43   8. okt 2012 Har prøvet at sige farvel til nogen, de kørte så ikke, og min kone observerede så at de stadig gik derude, de kom så ind og bankede på et stykke tid senere og købt så en mc.
    Hvis folk mener de bliver snydt, så skal de købe i en butik, der kan de prøve med en prøveplade med kasko på, og de kan få garanti. Det eneste jeg kan garantere, er at det jeg siger er rigtigt.
    fremover køber jeg ikke noget uden at have tjekket både restgælds registre og sidste syns km, for folk er blevet fattigere og mere kyniske hvad angår svindel og humbug.

• #44   9. okt 2012 Lille fin historie herfra:
    Har haft reserveret min ducati 916 til en gut i tre uger da han var væk fra DK. Da han kom hjem var han forbi at se på den.. Meldte tilbage dagen efter at den ville han gerne have, afhentning weekenden efter - fredag over middag.
    Og så hører jeg aldrig fra ham igen! Var faktisk seriøst bange for at gutten var havnet i grøften på vej herned for han havde været god nok til at ringe osv da han var interesseret..
    Ingen svar på sms, telefonen bliver ikke taget og herinde svarer han ikke, men kan da se han har været online.
    Nu vil jeg ikke sige de to timer han var her var spildt for både han og hans kammerat var hyggelige og godt selskab. MEN hans useriøsitet har kostet mig 1 måned hvor min 916 kunne have været til salg og måske have været solgt. Jeg har sagt nej tak til 2 andre hvoraf den ene virkede seriøs. Og jeg har ventet hele min skide fredag fra kl 12 til kl 20 hvor jeg endelig tog afsted ud at spise. Så det har kostet et muligt salg og 8 timer - hvorfor fanden tror folk at det er ok at opføre sig sådan?!
    Og nu da jeg er i gang synes jeg også lige at jeg vil smide en bemærkning om folk der finder den billigste bil/atv/mc til salg på nettet og så hygger sig med at sende et bud på 2/3 af prisen på sms kl 1 om natten: Det er sgu ikke normal opførsel!

Kom nu ind i kampen folkens, synes godt man kan behandle hinanden ordentligt selvom nogle mener der er krise!!

• #45   9. okt 2012 @ Allan.

Alt er tilsalg indtil sælger har guld i lommen smiley

• #46   9. okt 2012 Du har ret Brian! Jeg ved bare jeg selv har været glad for de gange en sælger har villet reservere en mc til mig så jeg kunne planlægge at kigge forbi. Og hvis folk ringer et par gange helt fra Texas som ham jeg nævner i indlægget vil jeg sgu godt holde mc'en til dem.
    Men er efterhånden ved at være træt af at blive pisset på bagefter, så kan godt ske jeg enten skal til at tage et lille depositum eller bare sige til folk at den første der står med pengene kan få den..

• #47   9. okt 2012 Den her tråd er bortset fra et par indlæg den sædvanlige jammer. Alle der lever af at sælge ved at der kommer"useriøse" henvendelser. Dog-enhver henvendelse er sgu et købssignal, så overvej lige om ikke der i stedet er tale om useriøse sælgere i stedet. Husk ogå, at en hvilken som helst vare er præcis det værd, man kan få for den.

Sorry - livet er hårdt

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#48   9. okt 2012 @Allan R: Synes det er utroligt flot af dig, at du ligefrem vil lave reservation af din MC til en mulig køber. Hvis jeg havde en MC til salg- og at jeg havde en køber der for mig ikke var ubekendt, f.eks. ven med en bekendt eller lignende, så ville jeg måske også gøre det sammen. Men generelt har jeg den holdning når jeg har noget til salg - så sælges "det" til første mand der møder frem og betaler. Dette meddeler jeg også en interesseret køber - på en pæn og høflig måde. Og så er vi retur ved den røde tråd, nemlig "forventningen" ift. salg- og køb.

• #49   9. okt 2012 GTR1400 - reserverer den selvfølgelig også i håbet om at få¨den solgt :o), men også pga den gode kontakt der så har været til den eventuelle køber. Reserveret betyder jo heller ikke solgt, men forventningen er vel 85% solgt.
    Er super glad for det når folk lige giver mig nogle dage til at komme forbi at kigge, men overvejer om jeg selv skal gøre det fremover, når det så mange gange er endt med spildt tid.. Jeg køber og sælger så også nok lidt oftere mc end de fleste, og dermed løber jeg ind i flere useriøse folk..
    Tror jeg vil gøre som dig fremover og sige at tingene bliver solgt til den første der står med pengene/overfører depositum til min konto.

• #50   4. nov 2012 Har lige været ved at købe mc, vi havde en fast aftale, sagde han i hvert fald, så smser jeg til ham idag og spørger om han er klar osv, så er den lige pludselig solgt for næsen af mig. Havde givet tilsagn om at den pris han forlangte, den ville jeg betale.
    Så hed det lige pludselig først til mølle osv, men da jeg spurgte hvor mange han havde ringet til af dem der havde skrevet til ham var svaret at det kun var mig, fordi jeg var den eneste der havde efterladt et nummer. TRÆLS!

• #51   5. nov 2012 Der vrimler med den slags fjolser lige meget hvad man har til salg..

• #52   5. nov 2012 Hvorfor er det også at købere altid lige skal vente 4 dage, på at komme og se/afhente den cykel de har fået skam budt ?? hvis man ikke kan finde ud af at lægge telefonen, smide en styrthjelm og sin kammerat ind i den gamle mondeo, og køre de 400km der skal til en tirsdag aften, for at afhente sagerne. Så overfør da for hulen et passende depositum til sælger.

Der er INTET så træls som at afvise en mand med pengene, Fordi man har fået købs tilsagn fra en klovn.....

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

#53   5. nov 2012 Jeg er enig med Brian S. Money talks. Jeg ville dog ringe og aflyse eventuelle andre aftaler. Det er det mindste man kan gøre.

• #54   5. nov 2012 Undskyld, men jeg synes sgu det her er en sørgelig gang klynk! Her er det især sælgere, der klynker - andre gange er det købere.

Forstå som sælger at enhver henvendelse - så kan du lide den eller ej - er en interessetilkendegivelse-op med armene I kunne have risikeret at ingen havde gidet henvende sig. Det ser vi dagligt herinde.

Jo, gu er der nogle uopdragne købere, men come on - hvad havde I forventet?

• #55   5. nov 2012 Brian S

Købstilsagn ???
    Øh hvad er det for noget ævl. Intet er solgt eller købt før guldet ligger på bordet.

Få dog købers telefonnummer, og melder der sig så en anden køber, så ringer du og siger så er det nu, giv manden en passende tid at få lettet røven i og komme afsted, og ellers sælger du til anden side.
    Sådan er det at handle.

• #56   5. nov 2012 @frank.

Hvis jeg ringer fra Skagen. Til en sælger på Lolland. Så vil jeg da sætte pris på at han ikke sælger den til anden side i de 4 timer, det tager mig at komme derned.

Og hvis jeg først kan komme om 4 dage, fordi jeg sidder i Canada. Så kan man jo overføre et ikke ubetydeligt beløb til sælger. Så der ikke er tvivl om seriøsiteten. Og så sælger ved at han har solgt.

Men nu er jeg også en af dem der køber uden at have set og prøvet.....

• #57   5. nov 2012 Frank & Brian

Skriftlige aftaler - også betingede er da et meget velkendt fænomen og de er sgu da bindende. Jeg har ALDRIG haft problemer, hverken som køber eller sælger i den sammenhæng:-)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#58   5. nov 2012 Bull.... penge på bordet og varen er din! Uagtet hvor lang tid du end måtte bruge på at køre fra Skagen eller flyve fra Canada... I sidste instans handler det om din forventning - intet andet! Hvorfor skulle en seriøsitet være større hos en køber hvis der overføres x,- kr. ?? Hvorfor skulle en sælger lave en reservation i 4. timer, hvis køberen ikke køber varen? Jeg kan i den snart søde jule-tid ikke fatte - som Knud ovenfor skiver - at man klynker og vræler så meget ift. køb- eller salgssiden? Hvis du har noget til salg, så fortæl da dine købere, at varen sælges til den der smider beløbet først. Hvis du vil købe noget, så kør ud og se på varen ASAP - måske er varen solgt inden du når frem?

• #59   5. nov 2012 @gtr. Din hysteriske kælling smiley

Som jeg skriver. Så kommer jeg ikke som køber for at ævle. Men for at afhente min vare. Selvfølgelig kan beskrivelsen af varen være så mangelfuld/forkert at der ikke bliver tale om en handel. Men den oplevelse har jeg stadig tilgode smiley

Det drejer sig om at være ærlig,seriøs og hurtig. Og få handlet problemfrit.

Det burde slet ikke være så svært ..

• #60   5. nov 2012 Brian S
    Hvad er et passende beløb for en vare der feks koster 50000 kr så ?
    Hvis du ved at du vil købe varen, så er et passende beløb vel 50000 kr.
    Husk dog at en bankoverførsel tager næsten altid en dag, hvor du kunne have solgt.

Knud (Ølstykke)J
    En skriftlig aftale på en vare du ikke har set endnu, hvordan laver man det ?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#61   5. nov 2012 @Frank H:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=82218

• #62   5. nov 2012 I dag kom en med en Kawa GPX 600R, han tog min FJ1200 og jeg tog hans, vi byttede papirer og han kørte hjem.
    Han glemte dog at sige at forbremsen hang, og konen blev noget sur over at blive jaget ud af sengen for at skubbe den væk!

• #63   5. nov 2012 @frank.

Overførsler mellem ens banker foregår prompte. Og i banjernes åbningstid kan overførsler også klares med det samme.

En grund til ikke at overføre 200k kunne jo være at sælger kunne være en fupper. Og det er noget lettere at bære et tab på eks. 10k. Som også er så stort et beløb for de fleste, at man ikke brænder sælger af. ( og hvis man gør har har fået en pæn sjat som tak for ulejligheden)

Nu skal vi jo heldigvis ikke handle med hinanden. For det kunne godt gå i hårknude føler jeg smiley

• #64   5. nov 2012 Der er altid risici når man handler. Og der er mange faktorer man kan medtage alt efter hvordan handelsparternes personlighed er.
    Personligt har jeg efterhånden brændt nallerne nogle gange, hvilket har gjort, at jeg, nok i nogles øjne, virker en anelse paranoid eller noget i den stil.
    Mit generelle indtryk er at man ikke handler i dag, som man gjorde for 30 - 40 år siden. Et tilsagn, diverse udsagn m.v. er i dag tilsyneladende på INGEN måde bindende, hvilket formentlig er medvirkende til at parter fra tid til anden ryger i totterne på hinanden. verbalt eller korporligt.
    -Og for en gang skyld er jeg ikke enig med fx Knud, for det med skriftlige aftaler er måske nok korrekt rent juridisk, men har man prøvet danmarks juridiske system nogle gange, så er dette som regel mere af teoretisk end praktisk interesse. -og ikke for at forplumre diskussionen her, men for eksemplernes skyld så kan enhver jo se hvordan såvel politikere og bankfolk raskt værk kan løbe fra tilsagn, aftaler m.v. og i (desværre) rigtig mange tilfælde slippe godt fra det. -Og personligt tror jeg da det smitter af på mange personer i vort samfund.
    Et næsten dugfriskt eksempel jeg selv har. Havde aftalt pris og afhentning af en mc i den anden ende af landet. Får mc´en moslet på trailer og får betalt. -Og så var der jo også lige det med papirerne der skulle medfølge mc´en. Dem kunne sælger så sørme ikke finde, men det var bestemt ikke noget problem, for dem kunne han sagtens finde og så sende en af de nærmeste dage. Det er så ca ½ år og rigtig mange rykkere siden. Jeg vil ikke udgyde min opfattelse af- og holdning til personer som ham (han har i øvrigt flere mc til salg). Jeg må bare endnu engang konstatere at der findes et stigende antal af den slags personer og at det er en af de risici man tager når man handler og alt ikke er på plads PRÆCIST i handelsøjeblikket. Desværre er ikke alt mligt at tjekke i salgsøjeblikket. Købte engang en anden mc. Da vi så mødtes var dens stand milevidt fra beskrivelsen. Pissetræls. vi får så handlet alligevel idet han gik væsentligt ned i pris. Hvad jeg imidlertid ikke viste var, at oliefiltret der i denne model sidder internt i motoren var skruet så hårdt til at hele motorblokken var revnet internt, hvilket umuliggjorde efterfølgende tæthed uden brug af speciel flydende pakning.
    Shit happens. Dette er sikkert årsagen til at nogle købere såvel som sælgere umiddelbart kan virke som krakilere omkring detaljer i en handel, ene og alene pga af dårlige erfaringer som andre så måske heldigvis ikke har.

• #65   5. nov 2012 Snehvide:

En af de ting en skriftlig aftale omfatter er jo, hvordan betaling skal falde og hvilke papirer/gods, der udløser betalingen:-)

D.v.s. at jeg f.eks aldrig havde betalt og læsset en MC på en trailer, inden alle papirer havde ligget foran mig. Så kunne jeg måske nok have begået en forgæves køretur, men det er så det. Jeg kommer selv fra vestjylland for år tilbage var en handel som du skriver en handel.

Men det er sgu da efterhånden længe siden. Hvad siger Bonnichsen: Tvivl på alt men tro på meget, så kommer man længst:-)

• #66   6. nov 2012 Jeg behøver nok heller ikke fortælle dig, hvor mange gange jeg har forbandet mig selv over fx den omtalte episode. -Men årsagen skyldes jo i bund og grund en hvis tiltro til ens medmennesker, men som jeg også skriver mindskes denne betydeligt des flere kedelige episoder man oplever...........
    Jeg forsøger bare at forklare "øvrigheden" her på mcg, hvorfor nogle, såvel købere som sælgere agerer på en måde der kan synes underlig for andre. Måske skyldes det dårlige erfaringer..... smiley
    Dog... en skriftlig aftale eller andre ting på skrift er altså ikke meget værd i dag - og ja jeg har et par erfaringer på den konto gennem vort nogle gange såkaldte retssystem. Civile søgsmål inklusive dem der køres under forsikringsmæssig retshjælp (som forsikringsselskaberne i øvrigt bevidst misinformerer om! -DET kan jeg også holde en lang og empirisk baseret forelæsning om .-) ) skal man altid regne med koster penge uanset om du "vinder", hvis man kan kalde det det. Og ligegyldigt hvor indlysende simpel man måske selv synes sagen er, fx at man har noget på skrift som lover noget eller noget der er aftalt eller fx målinger der beviser ens påstand er du på INGEN måde sikret gennem vores pengegriske advokaturer og det såkaldte retssystem.

• #67   6. nov 2012 Jeg må godt nok indrømme at jeg ikke rigtigt kan følge med her.

En nordjyde vil gerne se / købe en mc af en på Falster. Køber kan først komme til Sælger 4 dage senere. Køber overfører så 10000 kr til sælgers konto, som et bevis på at han er seriøs.
    Hvilke papir / købsaftale / kontrakt vil i lave på det ?
    Køber har ikke forpligtiget sig til noget som helst, andet end at komme og kigge på mcén.
    Sælger har ikke solgt noget, og jeg tvivler på at sælger slipper afsted med at beholde pengene, hvis køber alligevel ikke vil købe.
    I mellem tiden ´kunne sælger måske have solgt til en anden, som kunne afhente med det samme.
    Jeg vil enda mene at køber har et problem med at få sine penge igen som han har deponeret, hvis ikke sælger frivilligt slipper dem. En retsag idag koster en del, og tager tid, og den er nok ikke skide 10000 kr værd i den sidste ende.

Hos danske bank tager en bankoverførsel via net bank altid mindst en dag.
    Hvordan det er hvis man går ned i banken skal jeg ikke kunne svare på, jeg kommer der nemlig aldrig.

Når jeg handler så skal guldet ligge på bordet, så har vi en handel og ikke før. Det gælder selvfølgelig begge veje.
    Jeg har holdt ting til folk som ville komme dagen efter al for mange gange, og jeg gider ikke bruge min tid på at vente på en køber som ikke kommer, eller som ombestemmer sig i sidste øjeblik.

• #68   6. nov 2012 Det med penge i den størrelsesorden forud vil efter min mening være fuldstændig vanvittigt. Så ber man problemer!
    Man kan godt holde en ting tilbage til andre, men som det også er skrevet, så kan man jo give den evt. interesserede et praj, hvis der pludselig melder sig andre på banen. Det synes jeg er det mindste man kan gøre. Så må det så være op til køberne hvor interesserede de er og hvor hurtigt de vil møde op. -men der er jo utroligt mange detaljer i det her, og som I/vi sikkert kan fortsætte med at skrive stolpe op og stolpe ned om, og som sikkert aldrig når konsensus alene af den grund at vi dels har forskellige personligheder (herunder risikovurdering og temperament) samt erfaringer. Desuden kommer det jo sikkert også an på hvor store de omtalte beløb er............

• #69   6. nov 2012 Altså stort set alle forretningsmæssige transaktioner foregår via papir i dag, og det har mine senere handler også gjort - 3 mc og tre biler ud og ind.

Jeg har endnu ikke haft nogle problemer. Jeg tale r jo ikke om at overføre penge forud - i alle tilfælden, men om at indgå en skreven aftale om HVORDAN betaling skal foregå ift. levering og af hvad. Det fungerer fint.

Danmark hører absolut til blandt verdens allerbedst fungerende lande, hvad dette angår.

DER ER ALTID EN RISIKO - det er der ved at leve......

• #70   6. nov 2012 Jeg synes da det er rart at høre at nogle går problemfrit gennem handler, men som det jo fremgår af denne tråd, virker det ikke kendetegnende.............. desværre.
    At få ting nedfældet på papir, forud og i alle detaljer vil også kunne forhindre en handel fordi modparten kan opfatte dette "krakilske" krav, som om der kan være noget fordækt. For en del år siden var jeg selvstændig og jeg har altid lagt vægt på at man bl.a. kunne stole 100% på aftaler jeg indgik (indgår). Derfor var mine projekt og/eller handelsaftaler betydeligt mere omfangsrige end mange af konkurrenternes (som der, efter min vurdering var utroligt mange usikkerheder i såvel angående fagligt niveau, garanti og pris). Især private som ønskede at gøre brug af mine tjenester faldt fra eksakt på dette punkt. Min hypotese er, at der simpelthen var for mange ting de skulle forholde sig til, hvor det virkede langt mere simpelt hos mange konkurrenter (med de utroligt mange usikkerheder der så end måtte være). Det missede jeg så en del kunder på. Forsøgsvist forsøgte jeg mig med samme model og vupti så blev kunderne hængene. Det kunne jeg så ikke selv stå inde for da det skriftlige indebar klare aftaler dels for min men også for kundernes sikkerhed i handlen. -Så Knud tingene kan sagtens virke modsat af hvad man tror. Jeg kan komme med MANGE eksempler. Eksempelvis kan også nævne kommunernes skalten og valten med mindre firmaer som i deres øjne er uden magt. Står der i betalingsbetingelserne en betalingsfrist på enten 14 dage, 1 mdr eller andet så er det jo normalt at dette skal overholdes. Det forventer kommunerne jo ihvertfald når vi andre får en regning - ellers kommer der prompte gebyr og diverse trusselsbreve ,-) . Det paradoksale er imidlertid at ihvertfald flere kommuner jeg kender til er bedøvende ligeglade med dette når de selv modtager fakturaer for en ydelse. Jeg har bekendte som lever i denne tilsyneladende normal, hvor betalingerne kommer når en eller anden kommunal ansat mener at det nok er ved at være tiden. Helt op til ½ år efter at betalinger skulle have været foretaget, kommer betalingerne så. Tror du så at lovhjelmede rykkergebyrer hjælper ? (NEJ). Kommunerne ved nemlig godt at lang de fleste småfirmaer for det første ikke vil bruge mange tusinde kroner hos en advokat til at få inddrevet deres gæld. De ved også at mange småfirmaer gerne vil have kommuner som kunder, ja nogle er nærmest afhængige af en eller flere kommuner og derfor tør de ikke gøre indsigelser mod det som jeg vil kalde en uanstændig kommunal forretningsførelse.
    Jeg er sikker på du godt kan huske hvad du har læst *S* men jeg vil gerne gentage min tidligere kommentar, som jeg mener underbygges af bl.a. denne tråds indhold: ".....og som I/vi sikkert kan fortsætte med at skrive stolpe op og stolpe ned om, og som sikkert aldrig når konsensus alene af den grund at vi dels har forskellige personligheder (herunder risikovurdering og temperament) samt erfaringer" - jeg kunne i øvrigt også tilføje moral som et passende begreb. Jeg skal hermed undlade yderligere kommentarer da konsensus ikke er mulig......

• #71   6. nov 2012 snehvide : hvor har du dog ret i "det med det kommunale enevælde"
    med fornuft når man langt , men papirer eller ej hustlere og tidsrøvere , er svære at gardere sig imod !
    (Knud ved godt du er moden/erfaren herre , men 6 handler er måske lidt for lidt materiale at lave konklusioner på smiley

• #72   6. nov 2012 Att: Snehvide

Jeg har prøvet det modsatte hvor "køber" viste mig en bankoverførelse som aldrig blev gennemført. Heldigvis havde jeg lavet alt papir arbejdet og i den forbindelse bedt om hans kørekort (med cpr nummer), og nu 5 år senere har jeg godtnok stadigvæk ikke fået mine penge men har fået advaret herinde om ham.(og fået rettens ord for at han skylder mig 48000kr plus renter i 5 år nu)

Jeg har siden da solgt flere biler og motorcykler og idag er kun cool cash der gælder eller ingen handel.

• #73   6. nov 2012 ......aprpos "rettens ord". Det må have kostet dig en del (som minimum din selvrisiko) og hvis sagen er kørt under retshjælpsforsikringen så har den været MEGET simpel og ligetil, må jeg formode, da advokater ofte frabeder sig netop retshjælpssager der er komplicerede (og med god grund! men det er en anden og halvlang historie..... smiley )
    SATANS så brugte jeg alligevel tid igen på et helavdeprimerende emne.......... smiley

• #74   6. nov 2012 Næ ingen selvrisiko men en laaaang næse til mit bryllup som pengene skulle bruges på.

Nå beløbet er under 50000kr går det som et civilt søgsmål i retten og da "køber" ikke mødte op blev det afgjort til min fordel.

Det bedste er at han altid vil skyldem mig de penge og hvis han arver eller vinder i Lotto så står jeg nr1 i køen for at få i mine penge.

Totalt åndsvagt at ødelægge sit liv for "små penge" hvis hans børn skal arve ham ja så for de det der er tilovers når jeg har fået mine penge

• #75   6. nov 2012 Selvom jeg har en vis erfaring med retssystemet, så er jeg ikke jurist, men jeg synes din skildring lyder underlig, men det er jo ligegyldigt. Det var da interessant at høre at du ikke har haft nogen som helst omkostninger ved et civilt søgsmål. Det tror jeg langt fra er normalt, så det kan du godt godte dig over smiley
    -Men du skal jo nok ikke kalkulere med at se dine penge.... ;-( , for hvem holder øje med fyren? retssystemet gør ihvertfald ikke.......

• #76   6. nov 2012 @snehvide.

For at undgå en masse misforståelser, bedes du læse denne tråd smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/176793-snydt

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#77   6. nov 2012 @Snehvide: Korrekt - retssystemet har ingen "overvågning" i forhold til mulighed for efterfølgende fordringer (læs: værdier som kan inddrives via pantefoged). Typisk er det indehaveren af fordringen. Omvendt forholder det sig, hvis du har en fordring (dom) hængende, og du f.eks. ønsker at fraflytte Danmark i mere end 6. måneder. I den situation kan fordringen betyde, at du ikke kan/må fraflytte førend gæld (dom) er bragt på plads. Dette gælder også ift. eventuelle fordringer som SKAT har til den pågældende person.

Kommentér på:
Useriøse købere...!!!

Annonce