2.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Uddannelse hvor man kan komme ud i verden? Uddannelse hvor man kan komme ud i verden?

Hejsa!

Jeg sidder nu her som snart 28 årig og er kommet i den situation, at jeg overvejer en ny udddannelse. Jeg er oprindeligt uddannet speditør samt shippingassistent, og har arbejdet med det en årrække, inkl. i udlandet. Blev dog træt af udelukkende at sidde på kontor, og så var hverdagen generelt for stressende hvis man kiggede på lønnen samtidig. De sidste par år har jeg så rendt på et frysehus og tjent nogen gode penge. Nu har jeg så lige fået arbejde på et andet lager også, men det er jo ikke det jeg vil eller gider resten af mit liv.

Er der nogen af jer som har erfaring med at tage uddannelse i min "sene alder"? Vil jeg gerne høre lidt om hvordan i har fået råd til det. Jeg står uden gæld og med en god opsparing, bilen er betalt og jeg bor i lejebolig, men synes stadig det kommer til at virke stramt!?

Og hvis i har nogen anbefalinger til uddannelser jeg evt. kunne kigge på hvor man kan komme lidt rundt i verden!? Jeg tænker selv: Svejser/Smed - Mulighed for offshore, eller skibsfører/officer - siger vist sig selv. Jeg har en HG2 uddannelse og så kontoruddannelsen i forbindelse med speditør.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse hvor man kan komme ud i verden?
  • #1   27. sep 2012 Søg da ind på søværnets officerskole!
    Kanon uddannelse, løn i alle 4 år. Mulighed for billig lejlighed midt i kbh.

Jeg har selv været på Flyvevåbnets officerskole og der var gennemsnitsalderen 26-27 år.

• #2   27. sep 2012 Martin E, har ikke aftjent værnepligt da jeg blev kasseret pga dårlig skulder. Ellers lyder det som en god ide!

• #3   27. sep 2012 Maskinmester- guld uddannelse.

• #4   27. sep 2012 har ik gymnasiel uddannelse til maskinmester

• #5   27. sep 2012 Jeg er udlært elektriker, og der er ret gode muligheder for arbejde i udlandet, i offshore, og andet lidt anderledes arbejde. Alle de skoleforløb jeg har været på, har omkring halvdelen af eleverne været voksenlærlinge, altså over 25 år. Derudover, er der rigtig gode muligheder for at videreuddanne sig.

• #6   27. sep 2012 Du kan tage et maritimt forberedelses kursus på seks måneder som kvalificerer dig til maskinmesteruddannelsen. Inden start skal du bare have mindst en tiende klasses folskeskole

• #8   27. sep 2012 Er det samme adgangskursus som til skibsofficer? Der læser jeg også om et 6 måneders kursus hvis man har 2 års relevant erhvervsuddannelse (ved ikke helt om Speditør/shipping tæller med der).

Synes skibsofficeruddannelsen lyder rigtigt spændende og er nok mere mig end maskinmester. Det er bare nogen ret lange uddannelser når man, som jeg, har været i arbejde de sidste 7 år.

• #9   27. sep 2012 Er igang med maskinmester uddannelsen. Halvdelen er min klasse er over 30. Den ældste er 51. Bare kom igang! Ps. Der er adgangskurser, til os som ikke har en studenterhue.

• #10   27. sep 2012 ja det er samme adgangskursus som skibsofficer. jeg har selv være igeng med den duale uddanelse. men er gået over til at læse ren maskinmester og kan klart anbefale det.

• #11   27. sep 2012 Det lyder fandme fedt hvis jeg, i værste tilfælde, kun skal tage det adgangskursus!:-) Mark N, hvorfor tog du ik officer vejen?

• #12   27. sep 2012 Jeg valgte ikke at læse dualen færdig da jeg ikke mener man kan blive både en dygtig skibsofficer og maskinmester på samme tid. og så rent praktisk kan det heller ikke lade sig gøre mere at arbejde som dual efter mærsk valgte at gå væk fra det koncept.

• #13   27. sep 2012 Jeg er bare lidt i tvivl om jeg kan nøjes med at ta det adgangskursus, jeg har jo ikke relevant erhvervserfaring eller et relevant svendebrev!?

• #14   29. sep 2012 Jeg vil også anbefale maskinmester! Er igang med andet semester nu, og det er en kanon uddannelse. Der er hvertfald rig mulighed for job i udlandet efterfølgende, og jobmulighederne i det hele taget er rigtig gode. Mener at den gennemsnitlige arbejdsløsheds procent ligger på 2,1 % lige nu.

• #15   29. sep 2012 Er der nogen som ved om der overhovedet findes danske officere stadig? Synes jeg læser at de hellere vil ha asiatere og anden billig arbejdskraft!?

• #16   29. sep 2012 der er stadig massere af danske officere. dog er de fleste af dem 1. styrmænd eller overstyrmænd. asiaterne bliver for det meste brugt som 3. styrmænd da de er meget billigere men som overstyrmænd skal de have næsten samme løn som os danskere og i det tilfælde bliver vi danskere tit valgt frem for asiaterne.

• #17   29. sep 2012 Kunne bare læse at Maersk bl.a. havde givet gyldent håndtryk til en masse danske yngre officere, for at "slippe" af med dem!? Det virker dog lidt mærkeligt at de så stadig har blivskibsofficer.nu kørende stadig så.

Kommentér på:
Uddannelse hvor man kan komme ud i verden?

Annonce