1.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Reklamation - bil Reklamation - bil

Hej MCG,

Jeg skriver herinde fordi at jeg virkelig er træt af min nye bil og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...

D. 23/5 købte jeg en super fed Ford Focus ST ude ved en forhandler, han tog min MC i bytte, vi fandt en ok pris og alt var fint...
Til at starte med tog det dem 9 dage og få den klargjort, hvilket jeg synes var lidt i overkanten, men da jeg fik den, virkede "EL P-skiven" ikke der var gået to lygter bagpå og airconditioningen virkede kun i 15 min af gangen så slog den fra...
Det var første gang den kom på værksted, jeg fik så en låne bil og efter et par dage fik jeg den igen... Så efter ca. 10 dage satte jeg mig ud i bilen for at kører på arbejde, så kunne jeg ikke dreje rattet, jeg ringe til dem og de sende en vogn ud for at hente den, og jeg kunne komme med for at hente en ny lånebil, (og så kunne de jo passende lave airconditioningen som de ikke fik lavet i første omgang) dagen efter fik jeg den igen, da den nu pludselig virkede men de kunne ikke finde fejlen... og selvfølgelig gik der kun 5 dage så var den gal igen... endnu engang af sted, og ny låne bil til mig... sådan stod det ellers på 3 - 4 gange, de skiftede noget nyt vær gang... Til sidst sagde jeg til dem at nu kunne det snart være nok, de beklagede og gav mig endnu en lånebil, denne gang fandt de så ud af at der for nogle år siden var skiftet servostyring i den, og at det åbenbart var en forkert at der blevet sat i den gang, og efter at de har sat en ny servostyring i, ser det faktisk ud til at have virket... Jeg var endelig blevet glad for den igen indtil for 14 dage siden, hvor rattet begyndte at ryste rimelig meget og den sagde en knasende lyd bag instrument brættet, jeg kørte der ud og han sagde at der også skulle skiftes en "manchet knap" eller sådan noget, det fik de bare ikke gjort sidst, så sagde jeg til ham at nu kunne det være nok, jeg ville lade handlen gå retur!!! han sagde at det ville han ikke, og min min tidligere MC var også solgt, og han ville ikke returnere en bil der ikke fejlede noget, nu hvor jeg åbenbart havde fundet ud at den brugte meget benzin, og var for dyr og kører i, men han var villig til at købe den tilbage for 175.000kr (35.000kr mindre ind det jeg havde givet for den, 3 mdr før!!!)... Jeg ende med i frustration, at lade ham lave bilen, og sige ja til min 6 lånebil på 3 mdr...
Nu hvor jeg har hentet bilen, ryster rattet stadig, den drejer selv en smule mod venstre, og den giver en underlig "klonk" lyd nogle gange når jeg slipper koblingen...

MCG, HVAD GØR JEG?!?!?

Jeg kan ikke mere, og jeg er bange for at jeg har brugt alle min surt optjente penge på en skod bil som jeg ikke har lyst til at kører i mere... Den ender jo med at ruinere mig om 2 mdr når garanti´en udløber...

Hvad kan jeg gøre, og hvad er mine rettigheder??

Hilsen en meget sur, frusteret og ked Bil / MC´ist

/Kasper Clausen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reklamation - bil
  • #1   30. aug 2012 måske en kliche , men hvis man møder et broddent kar ,i bilbranchen tror jeg at det eneste rigtige er Fdm eller en advokat.

  • #2   30. aug 2012 Ja fdm eller forbrugerklagenævnet. Har selv været den tur igennem med en bil forhandleren købte tilbage. Men vær forberedt på det tager lang tid, rigtig lang tid. i mit tilfælde tog det ca 12måneder.

  • #3   30. aug 2012 Tag kontakt til FDM, saml al din dokumentation sammen, og hold på din ret.

  • #5   30. aug 2012 Kontakt FDM kasper, og få deres jurister med ind over, det burde hjælpe dig en del, og så gør det heller ikke noget at du informere sælgeren om at du har kontaktet FDM, måske det kickstarter hans hjerne til og tænke sig om efter en bedre løsning.

  • jørn h
    jørn h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #6   30. aug 2012 går ud fra du har kasko på en sådan bil i gennem denne er der hjælp at hente ring til din forsikring
    har haft held med 2 gange
    så får man bare en anden værksted til at lavde det for den værksted som har solgt den
    men ring til din forsikring


  • #7   30. aug 2012 FDM. Og læs lige denne her. Der er måske lys forude.
    (link fjernet)



  • #8   30. aug 2012 At den ryster og drejer mod venstre kan skyldes dine dæk. Klonk lyden kan være noget gearkasse, motorophæng evt nogle bøsninger i undervognen.

  • #9   30. aug 2012 Træls..

    Men de fejl der er tilbage, lyder da virkelig som nogle småting.
    Alle de store og dyre fejl er da rettet?

    Lyder da som om de har kæmpet med den (og brugt en masse penge og tid) for at lave den så den står uden fejl.


    Men det måske bare mig.


  • #10   30. aug 2012 Sælg den til ham...............

    men prøv at finde en for dig bedre pris... sig at hvis han ikkke køber til en bedre pris end det han har tilbudt så går du rettens vej....

    men afsted med den nu... du bliver aldrig glad for den bil nu... og jo længer du har den jo mere taber du.. men som sagt..... gå efter en meget bedre pris.... meget..

    og fuck hvor er det sur røv for dig at have med sådan noget lort at gøre..

    ens ting skal sgu bare virke...

    mvh


  • #11   30. aug 2012 Jeg syntes nu også det lyder som om værkstedet har gjort en del for at hjælpe dig.. Men kan godt være det bare er mig, men nu arbejder jeg på et værksted og ser sådanne problemer hverdag med en bil der er solgt.. hvis først der er en fejl så "opdager" folk alle små fejl der nu engang er på en brugt bil.

    Jeg siger ikke du er hysterisk eller skal lade være med at få det lavet, fortæller blot lidt om hvordan det er set fra værkstedets side..


  • #13   31. aug 2012 Få sælgeren til at give dig 6 mdr ekstra garanti, så må alle fejlene da være rettet.
    Surt at få fat i en mandagsbil.......


  • #14   31. aug 2012 tja nu er jeg selv mekaniker eller i lære, og det er altså ikke altid lige nemt at gøre alle folk tilfredse, selvfølgelig er det trælst at den ikke bare virker som den skal, men syntes nu det lyder til at forhandleren er villig til at lave de ting der nu måtte være galt med den.
    Og at de ikke har sporet bilen efter de har skiftet servestyringen lyder lidt underligt, sikker på du ikke har fået afvide at den skal spores ?, mange værksteder har ikke altid udstyr til en fuld udmåling af styrtøjet, så der sender man typisk bilen til et andet værksted som så lige ordner det.


  • #15   31. aug 2012 Jeg kan ikke se problemet udover at du har lavet et dårligt bilkøb..

    Han har gjort sit for at prøve ar lave den og stillet lånebil til rådighed, at fejlene blvier ved med at dukke er siger mere om mærket end det gør om forhandleren, det er næppe ham som har ødelagt den inden salg.. og hvorfor skulle han så tage den retur ?


  • #16   31. aug 2012 Der er godt nok mange delte meninger...
    Det skal siges at de har haft den oppe ved deres andet værksted 2 - 3 af gangene...
    Jeg synes faktisk ikke at jeg har været urimelig, jeg synes bare at nok er nok, det kan godt være at jeg har fået en lånebil vær gang men, den forsvare jo ikke at den har stået mere på værksted ind den burde efter min mening på 4 mdr...
    Jeg må prøve og snakke lidt med ham, og se om vi kan finde et forlig, selvom at han bare har været pisse arogant de andre gange... smiley


  • #17   31. aug 2012 Jamen Kasper.. jeg kan godt forstå at det er pisse irriterende..

    Men du har købt en brugt vare fra en forhandler.. Den begynder at gå i stykker, og de forsøger at lave den på garantien og stiller en bil til rådighed, det er ikke deres skyld at den går i stykker, de har hverken produceret varen eller ødelagt den, jeg kan ikke forstå hvorfor de skal tage den retur..

    Hvis du sælger den bil i en privat handel og der opstår nye problemer, ville det så ikke være urimeligt at køberen kommer tilbage med bilen og vil have sin penge tilbage ??


  • #18   31. aug 2012 Mirza>> nu er den ikke købt i privat handel, og forbrugerlovgivningen gælder også når du køber en brugt bil. Kasper er i sin gode ret til at reklamere over de fejl der opstår på bilen, og forhandleren er forpligtiget til at udbedre dem eller lade handelen gå tilbage så kasper bliver holdt skadesfri.

    alt for mange brugtvogns forhandlere forsøger at snige/snyde og lyve sig ud af de forpligtigelser de har.


  • #19   31. aug 2012 http://jyllands-posten.dk/ditliv/article4826639.ece



  • #20   31. aug 2012 FORD
    Fejl
    Og
    Reperationer
    Dagligt

    Håber du får lavet en tålelig løsning!


  • #21   31. aug 2012 Jeg har søgt lidt på nettet, og synes ikke at jeg kan finde noget helt præcist... For som Mirza skriver, så laver de jo fejlene og jeg synes også at noget hen af vejen har de været flinke nok... MEN... Hvornår er nok, nok??
    Et eksempel: en brugt bil er købt, og efter et par dage går den i stykker... og ud af de 180 dage som kunden har garanti er den på værksted 120 af dem med 10 store fejl om 15 små...
    Ved godt at det er et ekstrems eksempel, men ville det være nok til at kører handlen retur, hvis alle gangene kun var 2 gange med samme fejl...
    Der må vel være nogle regler, eller hvad??


Kommentér på:
Reklamation - bil

Annonce