Reklamation - bil Reklamation - bil
Hej MCG,
Jeg skriver herinde fordi at jeg virkelig er træt af min nye bil og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...
D. 23/5 købte jeg en super fed Ford Focus ST ude ved en forhandler, han tog min MC i bytte, vi fandt en ok pris og alt var fint...
Til at starte med tog det dem 9 dage og få den klargjort, hvilket jeg synes var lidt i overkanten, men da jeg fik den, virkede "EL P-skiven" ikke der var gået to lygter bagpå og airconditioningen virkede kun i 15 min af gangen så slog den fra...
Det var første gang den kom på værksted, jeg fik så en låne bil og efter et par dage fik jeg den igen... Så efter ca. 10 dage satte jeg mig ud i bilen for at kører på arbejde, så kunne jeg ikke dreje rattet, jeg ringe til dem og de sende en vogn ud for at hente den, og jeg kunne komme med for at hente en ny lånebil, (og så kunne de jo passende lave airconditioningen som de ikke fik lavet i første omgang) dagen efter fik jeg den igen, da den nu pludselig virkede men de kunne ikke finde fejlen... og selvfølgelig gik der kun 5 dage så var den gal igen... endnu engang af sted, og ny låne bil til mig... sådan stod det ellers på 3 - 4 gange, de skiftede noget nyt vær gang... Til sidst sagde jeg til dem at nu kunne det snart være nok, de beklagede og gav mig endnu en lånebil, denne gang fandt de så ud af at der for nogle år siden var skiftet servostyring i den, og at det åbenbart var en forkert at der blevet sat i den gang, og efter at de har sat en ny servostyring i, ser det faktisk ud til at have virket... Jeg var endelig blevet glad for den igen indtil for 14 dage siden, hvor rattet begyndte at ryste rimelig meget og den sagde en knasende lyd bag instrument brættet, jeg kørte der ud og han sagde at der også skulle skiftes en "manchet knap" eller sådan noget, det fik de bare ikke gjort sidst, så sagde jeg til ham at nu kunne det være nok, jeg ville lade handlen gå retur!!! han sagde at det ville han ikke, og min min tidligere MC var også solgt, og han ville ikke returnere en bil der ikke fejlede noget, nu hvor jeg åbenbart havde fundet ud at den brugte meget benzin, og var for dyr og kører i, men han var villig til at købe den tilbage for 175.000kr (35.000kr mindre ind det jeg havde givet for den, 3 mdr før!!!)... Jeg ende med i frustration, at lade ham lave bilen, og sige ja til min 6 lånebil på 3 mdr...
Nu hvor jeg har hentet bilen, ryster rattet stadig, den drejer selv en smule mod venstre, og den giver en underlig "klonk" lyd nogle gange når jeg slipper koblingen...
MCG, HVAD GØR JEG?!?!?
Jeg kan ikke mere, og jeg er bange for at jeg har brugt alle min surt optjente penge på en skod bil som jeg ikke har lyst til at kører i mere... Den ender jo med at ruinere mig om 2 mdr når garanti´en udløber...
Hvad kan jeg gøre, og hvad er mine rettigheder??
Hilsen en meget sur, frusteret og ked Bil / MC´ist
/Kasper Clausen
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.421
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Svar: 169
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
har haft held med 2 gange
så får man bare en anden værksted til at lavde det for den værksted som har solgt den
men ring til din forsikring
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 289
(link fjernet)
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 67
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Men de fejl der er tilbage, lyder da virkelig som nogle småting.
Alle de store og dyre fejl er da rettet?
Lyder da som om de har kæmpet med den (og brugt en masse penge og tid) for at lave den så den står uden fejl.
Men det måske bare mig.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
men prøv at finde en for dig bedre pris... sig at hvis han ikkke køber til en bedre pris end det han har tilbudt så går du rettens vej....
men afsted med den nu... du bliver aldrig glad for den bil nu... og jo længer du har den jo mere taber du.. men som sagt..... gå efter en meget bedre pris.... meget..
og fuck hvor er det sur røv for dig at have med sådan noget lort at gøre..
ens ting skal sgu bare virke...
mvh
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 67
Jeg siger ikke du er hysterisk eller skal lade være med at få det lavet, fortæller blot lidt om hvordan det er set fra værkstedets side..
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
Surt at få fat i en mandagsbil.......
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Og at de ikke har sporet bilen efter de har skiftet servestyringen lyder lidt underligt, sikker på du ikke har fået afvide at den skal spores ?, mange værksteder har ikke altid udstyr til en fuld udmåling af styrtøjet, så der sender man typisk bilen til et andet værksted som så lige ordner det.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Han har gjort sit for at prøve ar lave den og stillet lånebil til rådighed, at fejlene blvier ved med at dukke er siger mere om mærket end det gør om forhandleren, det er næppe ham som har ødelagt den inden salg.. og hvorfor skulle han så tage den retur ?
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 99 Svar: 304
Det skal siges at de har haft den oppe ved deres andet værksted 2 - 3 af gangene...
Jeg synes faktisk ikke at jeg har været urimelig, jeg synes bare at nok er nok, det kan godt være at jeg har fået en lånebil vær gang men, den forsvare jo ikke at den har stået mere på værksted ind den burde efter min mening på 4 mdr...
Jeg må prøve og snakke lidt med ham, og se om vi kan finde et forlig, selvom at han bare har været pisse arogant de andre gange...
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Men du har købt en brugt vare fra en forhandler.. Den begynder at gå i stykker, og de forsøger at lave den på garantien og stiller en bil til rådighed, det er ikke deres skyld at den går i stykker, de har hverken produceret varen eller ødelagt den, jeg kan ikke forstå hvorfor de skal tage den retur..
Hvis du sælger den bil i en privat handel og der opstår nye problemer, ville det så ikke være urimeligt at køberen kommer tilbage med bilen og vil have sin penge tilbage ??
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
alt for mange brugtvogns forhandlere forsøger at snige/snyde og lyve sig ud af de forpligtigelser de har.
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Fejl
Og
Reperationer
Dagligt
Håber du får lavet en tålelig løsning!
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 99 Svar: 304
Et eksempel: en brugt bil er købt, og efter et par dage går den i stykker... og ud af de 180 dage som kunden har garanti er den på værksted 120 af dem med 10 store fejl om 15 små...
Ved godt at det er et ekstrems eksempel, men ville det være nok til at kører handlen retur, hvis alle gangene kun var 2 gange med samme fejl...
Der må vel være nogle regler, eller hvad??
Reklamation - bil