6.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

Værkstedet ødelægger, du betaler Værkstedet ødelægger, du betaler

Har lige haft min bil til service... den sku i den forbindelse have en ny forrude... de skulle have viskerarmen af for at skifte forruden... der kom de så til at knække den ene arm (den hvor bladet sidder fast) "fordi møtrikken var irret "... det kostede mig så lige 1100 kr ekstra.... er det rimeligt ??

vh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værkstedet ødelægger, du betaler
  • #1   2. aug 2012 tja rigtigt eller forkert... men sådan er det nu engang at have noget... om mekaniker så skulle have haft den til at stå med en gang rustløsner i en time eller have varmet på den, det er jo muligheder som er for sent nu. Men tag en venlig snak med dem. Kunne jo være du kunne få lidt rabat?

• #2   2. aug 2012 nej da !! ødelægger firma noget som ikke skal skiftes skal de betale.

Det ville jo være det samme, hvis de kører ind i noget med bilen, så skal du jo ikke betale. !
    Du skal enten lade være at betale eller gå ned og sige du til have pengene tilbage.

Men 1100 for en viskearm er fandeme dyrt !

• #3   2. aug 2012 ihh ja... de satte da den nye på gratis !!

• #4   2. aug 2012 Man kan vende den om, er det rimeligt værkstedet skal have en ekstra udgift fordi kunden ikke vedligeholder sin bil ordentlig?

• #6   2. aug 2012 det er ikke armen.. men den armen sidder på... den der går til viskermotoren

• #7   2. aug 2012 Nej, selvfølgelig er det ikke det.
    Skal de lægge yderligere udgifter på, vil jeg mene de skal ringe til dig først. Dog kan denne process med forrude skift og viskearmen betragtes som at de ting der forhindrer skiftet skal laves også, da du ikke kan køre med flækket forrude, så det kan betragtes fra begge sider.
    Det er bare en lidt røvet affære når det sker.

• #8   2. aug 2012 nope... en dum seat smiley

• #9   2. aug 2012 Men din bedste mulighed ligger i det som Offslow siger, nap en snak med dem.

Men har de sat den på gratis er der ikke meget at komme efter tror jeg. Så kan du glæde dig over det ikke er et problem næste gang smiley

• #11   2. aug 2012 lige meget hvad, det er ikke rimeligt du skal betale for at de laver fejl

• #12   2. aug 2012 også det jeg mener... jeg er kommet der gennem 20 år, men nu vil jeg da fortælle ejeren at det har jeg ikke råd til mere..

• #13   2. aug 2012 Alt hvad der sker efter du giver dem nøglen i hånden, dvs. når bilen er i deres varetægt, står for deres egen regning. Værkstedet skulle have påpeget at møtrikken var "irret" på forhånd, og ikke udført reparationen så den knækkede.

• #14   2. aug 2012 Hmm som jeg forstår det så har de jo ikke lavet en fejl.
    Hvis møtrikken er rustet fast eller alu-armen er iret fast og man ikke kan adskille det uden at armen går til, så er det jo ikke værkstedet der har lavet en fejl.
    Så med mindre du kan påpege at de har ødelagt det med overlæg så står du selv for den udgift.
    Men de burde dog have kontaktet dig inden de brugte den grove metode, så du var advaret om at armen måske ville gå til.

• #15   2. aug 2012 Som regel fraskriver ethvert værksted sig ansvaret for "monteringsberettigede" udgifter.. Og det er lige præcis hvad dette er... Desværre...
    I det mindste burde du få den til ren indkøbspris + gratis mont... Når du trods alt er fast kunde der..

Men det er ikke værkstedets skyld..

• #16   2. aug 2012 Gå til FDM med sagen, så deres jurister kan vride armen om på dem, hvis I ikke kan finde en fornuftig løsning på anden vis.

Mekanikeren burde have forudset at der kunne være risiko for at ødelægge noget, så jeg vil stadig ikke mene at de kan fakturere dig det.

• #18   2. aug 2012 Seriøst folkens?! de må sku da kontakte manden inden de ødelægger noget, eller osse betale hvis de alligevel fortsætter, det siger sku da sig selv. Det er jo ikke amatører man betaler til for at få noget fikset og hvis de ikke kan få en rusten skrue af på et værksted hvor så?! (selv om det er et uheld, så må det stå for deres forsikrings regning).

• #19   2. aug 2012 @ Ratbike U - Lige mine ord

• #20   2. aug 2012 Come on 1.100 kroner - lortet knækkede og de gjorde det vel ikke med vilje. Sikke en gang paragrafrytteri, FDM og... Nej nu må I stoppe. Køb en ny bil!

• #22   2. aug 2012 Det er værkstedet selv, der skal betale for den skade, de har forvoldt.

• #23   2. aug 2012 SJYP: Ja, ja 1100 her, og 1100 der, det er jo ikke beløbet, bare en princip sag synes jeg;)

• #24   2. aug 2012 Det er lig 2 arbejdsdage for nogle mennesker, så der er ikke noget at sige til at man føler sig snydt, godt man selv skruer sit køretøj i stykker hehe

• #25   2. aug 2012 Vi taler 1.100 kr og dimsen knækkede på grund af alder. Det lyder som om det ville være sket for alle. De fixede det for kun 1.100 kroner. Hvis en omkostning af den størrelse kommer bag på en, skal man holde sig fra gamle biler.

• #27   2. aug 2012 Jeg har selv en gammel volvo som bliver fixet af dygtig mekanikker, der er også sket små uheld men det er jeg sku aldrig blevet bonget for! er du sikker på de ikke bare ville tjene lidt mere, det er jo en "gammel bil"?

• #30   2. aug 2012 Selvfølgelig er det rimeligt.
    Værkstedet kan jo ikke gøre for at delene ikke kan skildes fra hinanden. Er der gjort hvad der kan for at redde det, kan de jo ikke gøre andet. Alternativt bliver din bil ikke repareret.

Er det en fejl mekanikeren har lavet, skal værkstedet selvfølgelig betalt, men ellers nej.

• #31   2. aug 2012 Hvis værkstedet havde handlet korrekt, havde de:

1. Ringet til kunden, allerede før de skilte delene ad, og sagt at det måske ville blive ødelagt, og spørge om de skulle fortsætte.

ELLER

2. Ringet når det var gået i stykker, og advaret kunden om, at hvis de skulle lave det som planlagt, ville regningen blive 1.100 kr. dyrere, så kunden havde mulighed for at sige fra.

Under alle omstændigheder har værkstedet ikke handlet rationelt i mine øjne, og det er i hvert fald ikke god service.

• #33   2. aug 2012 Ja, den arbejdsløn han allerede ER blevet bonget for! så de har ik lavet noget som helst gratis!!

• #35   2. aug 2012 Mac-->

Du vil altså ringe til kunden hver gang du skruer en bolt ud så? Man kan jo aldrig vide om den knækker.

• #36   2. aug 2012 jeg har nu tænkt mig at betale ... men om jeg fortsat vil komme der, er nok noget andet.... uanset om de har handlet korrekt eller ej syntes jeg det er strengt... hvis jeg ødelægger noget hos en kunde på mit job, må jeg sgu selv betale !!

• #37   2. aug 2012 Igen - det er altså ikke værkstedets skyld at delene ikke kan skildes ad.

• #38   2. aug 2012 det er iøvrigt heller ikke et spørgsmål om de 1100 kr... og ja.. bilen er hele 6 år gammel.... det er princippet om det er rimeligt eller ej... og den står vist 50/50 smiley

• #39   2. aug 2012 Jacob R, selvfølgelig, du har ret, men at knække en visker arm pga irreterende bolt, det er sku ik kun rust der skal sgu også lidt force til smiley

• #41   2. aug 2012 Allan L jeg synes stadig ik det er rimligt men det er bare min mening, håber du får nogen bedre oplevelser i fremtiden for der findes masser af dygtige mekanikker smiley pøj pøj!

• #42   2. aug 2012 Generelt er jeg enig i, at det ikke kan være værkstedets skyld, at bolten ikke kan afmonteres, på kort tid i hvert fald, uden at de ødelægger noget. Jeg kan forstå at det er viskertrækket, de har fået ødelagt.

Er det en Seat Altea eller Toledo tilfældigvis?

For hvis det er, så sidder der jo to viskermotorer og viskertræk, en ved hver A-stolpe. Er det den i passagersiden, kan det være at mekanikeren ikke har været klar over, at gevindet på akslen til viskerarmen er links. Hvis han har prøvet at tvinge møtrikken af ved at dreje den mod urets retning (som man normalt ville gøre), går det jo galt på et tidspunkt.

Værksteder udnytter tit kundens uvidenhed, og tørrer udgifter af på kunden, hvis en mekaniker har dummet sig. Jeg ved jo intet om sagen, men hvis du har en Altea eller Toledo, og det er passagersiden det har været galt i, er det meget sandsynligt, at der er sket det, jeg siger...

• #43   2. aug 2012 Du skriver, at hvis du ødelægger noget hos en kunde, i dit job, må du betale, hvad laver du? bare noget tankespin.. FOR jeg tror at i de fleste fag, er der 2 muligheder, er det noget der er "misligeholdt" så er det ikke udførens regning, eller noget hvor udføren laver en fejl, så er det hans regning!

DET SAGT, jeg havde heller ikke været tilfreds. så nemt knækker bolte heller ikke. MEN der kan jo have været en svaghed? det er ikke værkstedets skyld!

• #44   2. aug 2012 Som Steffen skriver, det glemmer en del personer, og SÅ skal du jo ikke betale. har de ikke smidt delen ud, kan man se på den, hvilken vej den er drejet!

• #46   2. aug 2012 Sådan en irret arm, kan sidde fast, de har sikkert prøvet med varme og rustopløser. MEN når man knækker viskertrækket! Er det fordi man har slået ned på armen!!! Og IKKE har brugt en aftrækker som man kan få til opgaven!!!!! Hvis jeg var kunde ville jeg have den visker arm til indkøbsprisen!!

• #47   2. aug 2012 Det er en altea, men det var i førersiden... og jeg så stumpen... ja, den var irret... men det burde en mekanikker vel vide at få af ??

Jesper L ... entreprenør (gravemaskiner)

nå men lektien må så være at man skal huske og skille/smørre alt en mekaniker skal røre ved !! smiley smiley

• #48   2. aug 2012 Eller acceptere at sådanne ting simpelthen bare sker ind imellem?

Glæder mig til der engang (hvis det nogensinde sker) kommer et positivt indlæg om en dygtig mekaniker/godt værksted smiley

• #49   2. aug 2012 Brian k Nj service har jeg kun hørt godt om;-)

• #50   2. aug 2012 steffen nu skal manden jo også bevise at det er det mekanikeren har gjort, og det bliver da svært

• #51   3. aug 2012 Hartmann:
    Du kender tydeligvis ikke reglerne for reperationer på køretøjer.
    På regningen kan der stå, "defekter opstået i forbindelse med reparation af forrude", det er meget almindeligt.
    Forestil dig at du skal ha skiftet toppakning, en af boltene brækker nede ved blokken, skal værkstedet så ringe og spørge dig om den skal bores ud og erstattes med en ny?

Allan L:
    De har givet dig en fair behandling, du har været tilfreds i 20 år, fortsæt med det.
    Go weekend

• #52   3. aug 2012 En mekaniker tager chancer baseret på hans erfaring, hvis den arm knækker hver 10ende gang såden en type arm skal afmonteres, så er det jo ikke nødvendigt at varme på alle de biler der kommer ind, men kun den ene, det er bare ikke lige til at sige hvilken en det er. En mekaniker er jo bare et menneske, et beskidt menneske til tider, men ødelægger jo ikke noget for sjovs skyld.

• #53   3. aug 2012 I de flestes øjne er en mekaniker en tyv...
    Slet og ret en tyv der stjæler fra alle kunder med arme og ben..
    Uanset om kunden har fået i hoved og røv!
    Ingen vil betale for fejlfinding, når det nu kun tager 20min at udskifte den defekte del..
    Tiden med drikkepenge og tilfredse kunder hører fortiden til...
    Alle vil have god service og gratis ting, men der er sgu ingen der vil betale

• #54   3. aug 2012 Ja...fame er de tyve knægte.. har lige været på værksted 1028kr i timen....

kalder du ikke det tyveri...................det gør jeg..............
    mvh

• #55   3. aug 2012 busa C: blev du tvunget på værkstedet ???? hvis ikke du mener de er 1028kr værd,så kør dog et andet sted hen ...... desuden er det minimalt hvad der bliver udført på timeløn,det er mest fastpris aftaler på aut værksteder

• #56   3. aug 2012 Næe ikke nødvendigvis...
    Du skriver jo ikke noget om hvad du har fået for dine penge..
    Og nu snakker jeg jo ikke om værkstederne, men mekanikeren..
    Og så er det jo dig frit for at tjekke priser rundt omkring inden man smider bilen på værksted..

• #57   3. aug 2012 ja man er vel tvunget når lortet er defekt... kunne da ikke forstille mig sådan en syg time pris......

og nej jeg mener absolut ikke et værksted er 1028 kr vær i timen.. det kan du vel næsten høre kan du ikke ???????

timeløn-fast pris... de var 3 timer om at udskifte en knast kæde strammer ( kun strammer ).... og deres time løn er 1028
    og deres tidstabel siger 3 timer for det job.. altså 1028 gange 3...

hvis de havde lidt mindre marmor på vægge og gulv. og ingen guld på vandhanerne så kunne prisen sikkert sænkes....
    men et er sikker jeg kommer ikke på de autoiseret værksteder mere.. det har jeg så fundet ud af...

mvh

ps.. ok ja .. jeg taler om værksteder ...... det er jo ikke mek.. der bestemmer pris osv osv.. det er rigtig...

mvh

• #58   3. aug 2012 Findes der overhovedet mekanikkere mere... er de ikke bare snart reservedelsudskiftere ??

• #59   3. aug 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/12466-motormus_mc_mekaniker

Han er dygtig! og rigtig fornuftig i pris;) Har selv fået ordnet en del og det funker!!!

• #60   3. aug 2012 Allan... Jo der findes massere af mekanikere..
    Både af den gode slags, men bestemt også en hel del dårlige, som desværre giver alle mekkere dårligt ry..

Men den "gamle" type mekaniker, ja han er stort set et levn fra fortiden..
    Næsten alle mærker kvalificerer deres mekanikere efter formåen..

Men grunden til folk tror de "bare" er res.del.udskiftere, ja den ligger i at det mange gange er DYRERE at rep. en del end at udskifte den..
    Yderligere til at bekræfte den tro, ja det er så lige det at mange ting kan der ikke købes rep.sæt til mere..

Og man vælger jo selv om man vil komme på et værksted (med guld på vandhanerne) til 1028kr/timen, eller et til 500kr/timen..

• #62   3. aug 2012 igen læs......
    kunne da ikke forstille mig at de tog så syg en pris............. (1028 kr i timen )

og derfor kommer jeg ikke( læs). ikke de steder med guld vandhanerne mere..

smiley smiley

mvh

• #63   3. aug 2012 grunden til den højere timepris der er efter hånden er jo at ingen vil betale for fejlsøgning, der er heller ingen værsteder der har en timepris på 1000 kr. med mindre det er en porsche eller lign kan godt være du har betalt 1000 kr for en udskiftning der har taget en time, dog har du så ikke betalt noget for den time de bruge på og finde fejlen!

i det her tilfælde er viskerarmen jo en følge skade som man aldrig kan forudse, alternativet er de skal hæve prisen på rude skifte fordi det kan forkomme de skal dække følge skader, og det gider folk jo heller ikke betale for.
    til dit forsvar vil jeg sige stortset alle viskerarme sidder fast efter et par år, men har dog aldrig i min tid som mekker oplevet at det ikke kunne klares med en aftrækker.

• #64   3. aug 2012 Mit bud ville være noget i VW koncernen... Værkstedet måske i Kbh/nordsjælland?

• #65   3. aug 2012 Det er en Mercedes Benz S klasse 4.2 liter

og det var hos Mercedes den blev lavet.. og der var ingen fejl søgning.. jeg kom og sagde at jeg gerne ville have den strammer skiftet... og det gjorde de.. 1028 kr i timen..
    mvh

• #66   3. aug 2012 Busa: en Mercedes s klasse er en meGa fed bil. Har du en datter? ;p

• #67   3. aug 2012 mange tak er også glad for den smiley smiley

og
    hæ.. hæ... ingen datter, desvære , men en stor gæld..... smiley smiley

mvh

• #68   3. aug 2012 Der er sgu også forskel på hvor i landet mand vælger mekaniker. Skulle have panik-reppet min 206'er inden salg, så smed den til peugeot i Birkerød - 850 kr i timen + fejlfinding. Talte så med peugeot i Vejen som sagde kunne gøre det til 450 i timen, og i øvrigt på den halve tid... Ja ja, klog af skade...

• #69   3. aug 2012 Busa: hehe ja den hænger nok ofte sammen med en Mercedes s klasse.

Nå men skulle du møde en med en s klasse som har en s klasse eller mangler en til at køre søndags tur med dem så give dem lige mit nummer. ;p

• #70   3. aug 2012 hun er ved at være en gammel tøs.. men hun køre og drikker som om hun var ny og ung.......... smiley smiley

De v8 motorer køre bare super.....
    og jo skal ske.... hygge.......... smiley smiley

mvh

• #71   3. aug 2012 Hvis ikke det gav mening er det fordi det er skrevet på iPad.

• #72   3. aug 2012 det gav fin mening...............
    jeg prøvede bare at være sjov.........
    men nok om det.................................
    hygge... smiley smiley

mvh

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 137
    #73   6. aug 2012 Busa C: MB er ikke så dyre endda, BMW og Opel ligger omkring 1400 i timen... Hvis man investerer i en bil der har kostet millioner engang må man også forvente vedligeholdelsesprisen er derefter. Du kan så glæde dig over du får en hvis rabat hvis din bil er over 4 år gammel. Grunden til den høje pris på et mærke værksted ligger også i det værktøj, testere og de kurser mekanikerne gennemgår. Tænk også lige over hvor meget mere man skal vide noget om i en moderne bil med måske 50 styreenheder, airmatic undervogn, køredynamiske sæder og hvad der ellers er. De fleste nyere mekanikere kunne nok også skifte dioder og kul på en generator som i de gode gamle dage...

• #74   6. aug 2012 Sjovt så stor humør mæssig forskel der er på at betale et par tusser for et stykke veludført håndværk på værkstedet, og så at betale mange tusinder i rente for at have en potens forlænger til låns..... smiley

• #75   6. aug 2012 Vil jo også sige at værkstedet skal vurdere om de kan få armen af uden at ødelægge noget, hvis der er chance for at de ødelægger noget, skal de enten ringe til dig og sige at du selv må skille det ad, eller spørge om din tilladelse til at evt. skade bilen..

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#76   6. aug 2012 Rene J: Hvor langt service interval kører BMW med? De nyere MB kører 25.000 km. Har godt hørt at BMW er meget dyre i vedligeholdelse...

• #77   6. aug 2012 Brian S - det er altid sjovt når du lige stikker til dem, der ikke kan spare op inden de køber... he he smiley

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#78   6. aug 2012 Dennis L: Jeg arbejder selv hos Mercedes og laver mange taxaer. Vi har fået en del BMW kunder tilbage der klagede over at BMW var alt for dyre i dele og en langt mindre grad af hjælp med garanti, og hurtig levering af dele(fra dag til dag). Men jeg skal da undersøge hvad en manifold koster til 320 cdi motor, men er ret sikker på den er noget billigere. Er 120.000 et stort eller lille service hos BMW? Det skal man jo vide for at sammenligne. Af de priser jeg har hørt er BMW dyrest med Audi lige efter og MB noget under. Tror faktisk også Seat kan snige sig ind imellem da VAG generelt er dyre med dele. Som mange gange er fuldstændig ens, selvom reservedels nummeret varierer efter mærke. MB er mega dyr i indkøb men rimelig i dele.

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#79   6. aug 2012 Jo Mercedes er dyr i indkøb men kan godt være BMW har indhentet dem! :o) Nu siger du din svigerfars bil er 50 % dyrere i vedligehold. Men er det inkl reparationer, har de kørt lige meget, samme størrelse motor, og nogenlunde samme indkøbspris på bilen? Lyder mærkeligt der skulle være så stor forskel i rene reservedels priser. En indsugnings manifold koster ca det samme på en 320 cdi, som den udstødningsmanifold du nævnte til din, så jeg vil tro MB udstødniingsmanifolden koster det halve af din cirka. Tror heller ikke der er udpræget forskel på bensin og diesel. Diesel er nok kun dyrere fordi de bliver brugt forkert(bykørsel). Ja undskyld for off topic....

Kommentér på:
Værkstedet ødelægger, du betaler

Annonce