533 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Tackday!! Tackday!!
Hej er der forskel pånogle af disse ord? Road race, tt, trackdy?
Jeg overvejer købe en baneracer muligvis gsxr750 men for man noget ud af og køre trackday? Altså udover at man kører løb for sjov? Jeg tænker om man på nogen måde er med i nogle løb hvor man placere sig en plads og så eller kæmper om at vinde noget over en sæson som moto gp fx bare for amatøre? Og skal man så køre hver weekend? Jeg arbejde fx hver anden weekend og vil nok kun køre på baner i danmark og tyskland
Håber på lidt hjælp :).
Ps hvor udover dba mcg guloggratis søger man efter bane cykler?
0 synes godt om
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 140
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Trackday: et firma lejer en bane for en dag, så er der ca.60 pladser, du køber en plads. og kører 20min hver time i en given klasse.,. du kører for at hygge dig.
DM-BikePromotion mm: Du melder dig til, for at kvalificere dig bedst til starten af løbet, og løbet er mod andre, det gælder om at komme FØRST.
TT/Roadracing: som DM/BPM, forskellen er at de kører på offentlige veje, og ikke racerbaner.. de har boller så store som andre menneskers hoveder:
Start du nu med at komme ud på nogle trackdays og lær din cykel at kende..
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 140
Der findes efterhånden en del arrangøre af trackdays i DK, nogle bedre end andre... Det er bare at melde sig til, og rækker evner og pengepungen til det, The sky is the limit...
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 175 Svar: 707
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 965
For at kører med i dette skal du være medlem af en RR klub. Så skal du have licens (der gives frilicens det første år, dog kun nationalt), så kan du ellers buldre med i DM klassen.. Men ligeledes er det nødvendigt at du ikke køber en 750, og fx en 600cc eller en 1000cc... Ellers falder du lidt uden for klasserne..
Men ellers er der jo div. trackdays, hvor du kan få godt med træning
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 175 Svar: 707
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Nogle bliver det aldrig, selvom de er hurtige på en trackday, har de ikke det der skal til, for at overhale i pressede situationer... længere er den ikke.
tag nu ud og hyg dig lidt først
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Her får du muligheden for at køre løb sammen med andre på dit niveau, da der ofte laves flere så de hurtigste ikke kører med de langsomste.....
Tackday!!