5.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

hjælp til nissan primera hjælp til nissan primera

jeg har en nissan primera fra 2003 som er begyndt at drille.. her er hvad der skete

for ca 10 dage siden var jeg ude og give en kammerat starthjælp, og ingen problem der.. ca 3-400 meter senere, stiger min temperatur-måler til max, og der kommer advarsel på info skærmen.. jeg holder straks ind til siden og slukker bilen.. efter 1 minut starter jeg igen, og måleren ligger på normalt niveau.. jeg begynder at køre hjemad.. Ca 3 km, og temp. måleren cykler op og ned, imellem normal og max temp, dog uden at jeg får advarsel på skærmen.

jeg stiller bilen i ca 5 dage uden at køre i den.
så kører jeg ca 17 km iden uden problemer, og uden at den temp. scinger. jeg stopper ind og tanker, og da jeg starter bilen, kører jeg igen 3-4 meter, og den stiger til maks, og giver advarsel.. og denne gang begynder den at lyse med "fejl på motor" ikonet i instrumentbrættet..

hvad kan det være.. er termostaten elektroninsk i denne bil, og kan have taget skaden, da jeg gav start hjælp.

og jeg fik ny termostat monteret i november 2011

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til nissan primera
  • #1   25. jun 2012 Det lyder som der er luft i dit kølesystem! Eller din mekaniske termostat hænger! Det kan desværre også være din toppakning der er gået! Der er 2 størreslanger på fra din køler prøv at mærke om de er lige varme? Når din motor er varm!
    Når du har prøvet det kan vi tage den derfra:-)

• #2   25. jun 2012 fejl i temp føler måske.

• #3   25. jun 2012 jeg ville starte med at ta kølerdækslet af . bobler vandet ?kan betyde toppakning/topstykke. ja/nej ryger den ? går den på alle 4 cyl.også om morgenen.
    derefter tjekke oliedækslet , er der brun gul "creme i dækslet og nede i ventildækslet ja/nej(kan betyde at toppakning/topstykke er gået) .
    derefter mærke på øverste og nederste køleslange på køler. (er cirkulation vil begge slanger være varme) er det ikke tilfældet kan din termostat være lukket/stoppet/.din vandpumpe kan være defekt. er ingen af delene tilfældet så prøv at udskifte din vandtemperaturføler

• #4   25. jun 2012 Det kan også være en elektrisk fejl.
    Prøv at giv din højre baglygte en ny stelledning. Den kan give bilen MANGE mærkelige fejl lige fra fejlinformationer i display til dårlig trækkraft og startproblemer.

• #5   25. jun 2012 lyder som en føler / fejl i ledningsnet.
    den kan ikke stige så meget i temp ved og rulle de 10 meter fra tankstationen,

Kommentér på:
hjælp til nissan primera

Annonce