hjælp til nissan primera hjælp til nissan primera
jeg har en nissan primera fra 2003 som er begyndt at drille.. her er hvad der skete
for ca 10 dage siden var jeg ude og give en kammerat starthjælp, og ingen problem der.. ca 3-400 meter senere, stiger min temperatur-måler til max, og der kommer advarsel på info skærmen.. jeg holder straks ind til siden og slukker bilen.. efter 1 minut starter jeg igen, og måleren ligger på normalt niveau.. jeg begynder at køre hjemad.. Ca 3 km, og temp. måleren cykler op og ned, imellem normal og max temp, dog uden at jeg får advarsel på skærmen.
jeg stiller bilen i ca 5 dage uden at køre i den.
så kører jeg ca 17 km iden uden problemer, og uden at den temp. scinger. jeg stopper ind og tanker, og da jeg starter bilen, kører jeg igen 3-4 meter, og den stiger til maks, og giver advarsel.. og denne gang begynder den at lyse med "fejl på motor" ikonet i instrumentbrættet..
hvad kan det være.. er termostaten elektroninsk i denne bil, og kan have taget skaden, da jeg gav start hjælp.
og jeg fik ny termostat monteret i november 2011
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 404
Når du har prøvet det kan vi tage den derfra:-)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 61
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 30
derefter tjekke oliedækslet , er der brun gul "creme i dækslet og nede i ventildækslet ja/nej(kan betyde at toppakning/topstykke er gået) .
derefter mærke på øverste og nederste køleslange på køler. (er cirkulation vil begge slanger være varme) er det ikke tilfældet kan din termostat være lukket/stoppet/.din vandpumpe kan være defekt. er ingen af delene tilfældet så prøv at udskifte din vandtemperaturføler
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Prøv at giv din højre baglygte en ny stelledning. Den kan give bilen MANGE mærkelige fejl lige fra fejlinformationer i display til dårlig trækkraft og startproblemer.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.008
den kan ikke stige så meget i temp ved og rulle de 10 meter fra tankstationen,
hjælp til nissan primera