{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.584 visninger | Oprettet:

Forbi en fotovogn - smide benet op foran nummerpladen? {{forumTopicSubject}}

Nogle der har prøvet det, og om de så kørte efter dig?
Overvejede det lidt efter at være blevet blitzet.

Og hvis man ikke kan se det er mig, er det så muligt at sige at det var en ven der skulle prøve den? - og slippe med 500,- istedet for 1000 eller 1500 ?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbi en fotovogn - smide benet op foran nummerpladen?
  • #1   22. jun 2012 Hellere en bøde på et par tusser end at være ham idioten der væltede foran fotovognen.

    Videoen vil blive vist til alle Politiets fester smiley


  • #3   22. jun 2012 2500 kan stadig være MEGET billigere end ny køreprøve og teoriprøve

  • #5   22. jun 2012 Jacob R - følge reglerne? smiley

  • #6   22. jun 2012 Brian - Ja okay, det har du ret i smiley
    Nå okay - mente ellers jeg havde hørt det var 500,- - men så tar jeg bare bøden.

    Gætter på det et latterligt tal som 72/73 km/t i 70 km/t zone. Kom med 80 på speedo, og ved den viser 10 forkert ved 110 km/t og ca 5 forkert ved 60 km/t.
    Så har nok kørt omkring de 75 og så trækker de vel en bitte smule fra.

    Jacob R - hvilket :-)?


  • #7   22. jun 2012 Haha - fair nok - hvis det er tricket, så kender jeg det godt, har bare svært ved at følge det. smiley

  • #8   22. jun 2012 Attermann - har du et link til det?

  • #9   22. jun 2012 Det koster, som Atterann siger, 2500,- ikke at oplyse hvem føreren er... Det blev ændret for et par år siden.

    Jeg kan sige det af egen erfaring smiley


  • #10   22. jun 2012 Hmmm så er der en på at andet forum der lyver så vandet driver af ham eller en del af vores politi det ikke er gået op for endnu. (En tråd om at være ligeglad med at fortælle hvem der var fører af bilen når han fik bøder hjem fra diverse der lånte den fordi at der ikke var NOGEN konsekvenser for ham)
    Anyway, tak for info smiley


  • #11   22. jun 2012 Men kan man ikke, bare smide benet op bagved, det burde vel ikke være den sværeste akrobatik ? smiley

  • #12   22. jun 2012 Hvis man synes, at det er sjov at køre for stærk - så må man vel også være mand nok til at tage sin straf...?

  • #13   22. jun 2012 Flex> Det er dette lovforslag der er blevet vedtaget i sin tid.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=122423

    Hvis du scroller ned til indledningen, under "Bemærkninger til lovforslaget" står det allerede helt i starten.


  • #14   22. jun 2012 Birger O> Hvorledes kommer mandighed ind i billedet i forhold til at tage imod en bøde, kan du præcisere det lidt nærmere?


  • #15   22. jun 2012 Jeg er blevet blitzet 2 gange, men hvor jeg har kørt bagved ham foran som kørte for stærkt, går der lang tid med at modtage bøde eller?

  • #16   22. jun 2012 Jonas - det er forskelligt, har hørt om nogle der først har fået bøden 3 mdr efter forseelsen og nogle har fået den efter en uge ca.
    Men håber virkelig at det var ham foran de tog, han kørte trodsalt hurtigere end mig, og der kom kun et rødt blink.


  • #17   22. jun 2012 hehe ja..Man kan også bare køre pænt jo........................................

  • #18   22. jun 2012 Buggi: Jeg tror han mener at det er fejt ikke at stå ved at man bryder loven, og er man gammel nok til at tage valget, at køre for stærkt -må man også være gammel nok til at tage bøden...

    Fandme også iorden at burkabrugere ikke må handle ind og gå i banken, hvis jeg heller ikke må gøre det iført en elefanthue..


  • #21   22. jun 2012 Buggi - Mange tak skal du ha' for linket smiley

  • #22   22. jun 2012 Jonas> Ja, jeg tror også det er det der menes, men jeg kan bare stadig ikke se sammenhængen... Hvorfor bør man være gammel nok til at tage straffen, fordi man føler sig gammel nok til at køre for stærkt?
    Hvis man vælger at køre for stærkt er det vel typisk fordi man mener at ens handling er i orden, og at det man gør er forsvarligt i forhold til omstændighederne/omgivelserne i den givne situation - Ikke at andre nødvendigvis mener det samme, men at man selv gør... Jeg mener, ellers gjorde man det vel ikke?
    Og så er det så, at hvis man træffer dét valg, hvorfor skal man så pr. automatik være villig til at tage en straf for et valg man i situationen mente var OK?

    Det er et helt principielt spørgsmål, og jeg spørger blot i et forsøg på at gøre op med klichéen om at man skal være mand nok til dit eller dat. smiley


  • #23   22. jun 2012 Ja jeg svarer nok i en lidt anden retning, for kan man ikke lide lugten i bageriet.......
    smiley


  • #24   22. jun 2012 Wooop - også det jeg havde tænkt mig - men hvis det koster 2500 så er det mere end bøden - som maks bliver på 1500,-
    Så vælger bare at tage bøden, hvis det var mig og ikke ham foran der blev taget et foto af.
    Så har jeg måske et billede af mig selv, hvor jeg er uforberedt på at få taget et billede smiley

    Men jo jeg er da gammel nok og "mand" nok til at tage bøden - men hvem fanden vil ikke slippe for en bøde, hvis det er muligt - eller få en mindre bøde? Det synes jeg ikke har noget med om man er mand eller ej, at gøre.

    Er sgu glad for jeg ikke kørte hurtigere dog - skulle bruge kommentaren fra ham der "alti alti" manden - "Jeg er glad for de ikke tog mig da je kørte hurtigst" smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #25   22. jun 2012 Udtrykket "mand nok" kommer altid frem i de her diskussioner, af en eller anden sær årsag.
    Nu er "mand nok" heldigvis ikke en målestok jeg bruger til så meget - især ikke hvis den er defineret af andre end mig selv, så hvad andre mener om mig kunne ikke rage mig mindre.
    Jeg er typisk en af dem som, et par gange med succes, sniger mig udenom trafikforseelser hvis jeg kan. Jeg ser al mulig årsag til at kæmpe med næb og kløer, hvis en lille dum fejl potentielt kan få konsekvenser for f.eks mit kørekort - specielt når min dumme fejl ikke er gået ud over andre.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #26   22. jun 2012 Hvis man bruger den med at det var en potentiel køber som førte cyklen, kan de så ikke bare sige de gerne vil se ens salgsannonce?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #27   22. jun 2012 Så langt kommer det slet ikke.

    Hvis ikke du har et eller andet bevis på at en anden har ført din MC, så får du bøden og du ender med at betale.

    Ikke alene skal du have en faens god forklaring - men de skal også tro på den før de undlader at sigte dig.

    Det gør de meget sjældent...

    Vi er faktisk ude i billede eller video, som kan påvise at det ikke var dig der førte MC'en før de tror på det...


  • #28   22. jun 2012 Thomas A - Det håber jeg ikke, jeg har en køber (en ven jeg kender) som måske gerne vil købe den ved sæson start næste år - og ham lader jeg da prøve en tur, hvis han vil.
    Og så opretter jeg da ikke en salgsannonce.

    Ellers kunne man bare konstant have den til salg, til overdreven pris - kunne da sagtens sætte min til 45000 - og det ville jeg jo aldrig kunne få for den.


  • #29   22. jun 2012 Thomas A: Jo. Hvis politiet kigger med - så er min cykel hermed til salg for 150.000 kr. ;-).

    Hvis ikke, så er dit næste svar at du ikke har nået at sætte den til salg endnu, men at du mødte en fyr der var interesseret, inden at du nåede at få den smidt på nettet. Ham mødte du i øvrigt tilfældigt i byen, og i aftalte bare at han skulle komme forbi. Derfor har du desværre heller ikke noget nummer på ham, og kørekortet kan du sgu heller ikke lige huske hvordan så ud.

    Nu er jeg endnu ikke blevet stoppet for fart eller blitzet. Men står jeg til 3 klip, så betaler jeg nok bare de 2.500 i stedet. Jeg gider ikke rode mig ud i sø-forklaringerne, men ser heller ikke grund til at jeg skal miste kortet, hvis jeg kan slippe med en bøde.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #30   22. jun 2012 Jamen hvis den opdigtede potentielle køber er en ven af en ven, så kan du jo ligesom ikke bilde dem ind, at du ikke aner hvem han er og, at du ikke kan finde ud af hvem han er.

    Sajmon

    Den der søforklaring om potentiel køber lader da til og virke glimrende:

    http://m.youtube.com/watch?v=XMyC7RK5Jh4


  • #31   22. jun 2012 Skru nr pladen af og smid den i ryksækken, bliver du stoppet ja så har man jeg bare tabt den og kan fremvise den:)

  • #32   22. jun 2012 Jeg ved fra en kilde i politiet at de tidligere havde en sag med en MC-fyr der konstant havde den ekstremt dyrt til salg, og så bare stak af hver gang. Det ligger lidt år tilbage, men dengang kunne de ikke knalde ham for det. Det ligger måske også helt tilbage til da metoden var "ny".

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #33   22. jun 2012 Thomas A - Jamen held og lykke med den forklaring så. smiley

    Alle de der klip er over 5 år gamle...


  • #34   22. jun 2012 Kan man ikke bare nægte at sige hvem der kørte? Altså sige at man godt ved hvem det er, men ikke gider sige det?

  • #35   22. jun 2012 Mikkel B: Jo - det koster 2.500 i bøde, men kan jo være billigere end evt. 3 klip

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #36   22. jun 2012 Mikkel B - Jo hvis de tror på det ikke var dig... smiley


  • #37   22. jun 2012 Det ville være meget billigere end 3 klip smiley

    Sajmon - Ja selvfølgelig, jeg må bare have en virkelig god forklaring, hvis jeg skulle være så uheldig at blive taget i det smiley


  • #38   22. jun 2012 Jeg føler mig godt nok ikke mere mand af at smide flere penge ud af vinduet... Sad jeg og skulle vælge mellem 2 stk bøder for samme lovovertrædelse, men hvor den ene var på 2500kr og den anden var på 4000 kr, Ville jeg bestemt ikke logge ind på min netbank og tænke,
    "ej jeg tager sgu den på de 4000 kr så er jeg nemlig en rigtig mand, og pengene går jo også til staten, og de tager jo så sjælden penge fra os borger alligevel, og var jo i sidste ende også mig der kørte for stærk"

    not in a million years!!


  • #39   22. jun 2012 Hvad så hvis de tror, det var dig, der voldtog naboens datter?
    De skal vel stadig fremføre bevis, for at det var dig.Det er vel ikke nok at være i besiddelse af "våbnet".


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #40   22. jun 2012 De har din nummerplade, som sidder på DIT køretøj - så er det op til DIG at redegøre for dit køretøjs færden.

    Har de DIN sæd i hendes vagina, er du heller ikke videre godt stillet - for så har du jo et problem med at redegøre for "våbnets" færden... smiley

    De har et ufravigeligt bevis på at køretøjet var på stedet, så medmindre du kan redegøre for hvem der førte det, som samtidigt ikke er dig - har du ikke løftet bevisbyrden.

    Hånden på hjertet - hvor mange gange i dit liv har du IKKE været klar over hvem der førte dit køretøj, når det var lånt ud?


  • #41   22. jun 2012 Min pointe er blot - at man da må æde den bøde man får... selvfølgelige er det ærgerlige penge at komme af med, men man er jo selv skyld i det...



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #42   22. jun 2012 Ikke hvis man kan blive fri.

    Der er forskel på at køre for stærkt eller køre FOR STÆRKT. Ligger man altid og gør det bevidst, så fortjener man efter min mening også at blive straffet for det, men den ene gang man lige får sneget sig op over fartgrænsen hvor der så lige står en repræsentant for ordensmagten, er efter min mening ikke berettiget. Lovens bogstav kan ikke se forskel, men det er jo mennesker vi har med at gøre...


  • #43   22. jun 2012 Du har åbenbart ikke set MIN nabos datter. smiley
    Jamen hvis der er DNA spor, så har de jo beviset, og ingen diskussion er mulig.
    Der er mange personer, der har adgang til at køre på min mc, og er den noteret, må jeg med oprejst pande betale bøden på 2.500 eller hvad den nu er, hvis ikke jeg kan oplyse hvem af dem, der har kørt.
    Kan de ikke bevise, at jeg har kørt, vil ingen dommer frakende mig føreretten, og det er vel det, det drejer sig om.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #44   22. jun 2012 Helt sikkert.

  • #45   22. jun 2012 JACOB, det trick kender jeg også, så vi kan godt køre tur sammen smiley


Kommentér på:
Forbi en fotovogn - smide benet op foran nummerpladen?

Annonce