837 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Homo vielser. Homo vielser.

Har gjort mig en lille tanke i retning af de præster som stiller sig på bagbenene i forhold til at vie homoér. Det er nu besluttet (endeligt) at man som Homoseksuel skal kunne gifte sig med sin partner i den Danske folkekirke, men når nu nogle af præsterne ikke vil, er det så ikke på tide at få adskilt stat og kirke som konsekvens ? Jeg mener, i alle andre foreninger hvor der bliver betalt kontingent gælder der demokratiske regler således at alle klubmedlemmer skal følge en "befaling" fra ledelsen, så hvorfor ikke lige netop i folkekirken ?

Hvad mener du ?

Nu bekender jeg mig ikke selv til nissetro og fabeldyr, så for mig ville det ikke gøre den store forskel om kirkens drift og ansættelser skulle gøres kontingentbaseret og der derved ville forsvinde en pæn del af præsterne / tilbedelses stederne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Homo vielser.
  • #1   15. jun 2012 Kunne ikke være mere enig. Adskil kirke og stat. Og lad dem der virkelig ønsker det melde sig id i foreningen af dem der tror på fabeldyr og andre løgnehistorier, der er blevet modbevist masser af gange.

Hvis man er ansat i en forening der er reguleret af lovgivning, som kirken, må man fa'me bare efterleve eller skride.

Godt jeg ikke har betalt til den slags i +25år smiley

• #2   15. jun 2012 Jeg synes du har rigtig ret i det du skriver.
    Det giver heller ingen mening, at vi skal have en national religion. Få det pjat adskilt fra staten i en fart.
    (har hørt at de fleste præster har lig i baghaven)

• #3   15. jun 2012 Når der er blevet bestemt at der kan gennemgøres vielser for personer af samme køn - så har præsterne i min verden ikke andet at gøre end vie disse mennesker - det er jo deres arbejde.

Jeg ved ikke med jer - men hvis jeg møder på arbejder og ikke gider at lave visse opgaver - så behøver jeg ikke kommer den efterfølgende dag.

Ud med de præster der ikke vil udføre deres arbejde - der er uden tvivl brug for en oprydning i disse - så kunne der evt. også komme lidt overensstemmelse imellem udbud og efterspørgsel.

Birger

• #4   15. jun 2012 Jeg er enig langt hen af vejen. Selvfølgekig skal homosexuelle da kunne gifte sig.
    MEN. At tvinge præster der har været i tjenesten i mange mange år til nu at SKULLE er vel heller ikke fair.

Lad os tage dit job som eks. Er du feks maskinarbejder og mester kom og sagde at fra idag skulle du også slå hans græs hver dag så tror jeg ikke du gad være der ret længe.

Det mest retfærdige vil vel være at dem der besidder et præsteembede kan gøre som de vil . Dem der kommer til det må rette ind.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #5   15. jun 2012 Nu er en vielse jo ikke noget nyt og helt vildt anderledes bare fordi det er homoseksuelle det går ud over.

Præsterne skal bare rette ind, ligesom jeg skal rette ind når jeg får en arbejdsopgave i hånden af mester. Er det indenfor mit ekspertise område, så gør jeg det. Er det ikke, så må der noget efteruddannelse til.

• #6   15. jun 2012 Nu taler vi om menneskers rettigheder i et samfund, det syntes jeg ikke er passende at sidestille med mine arbejdsopgaver, som jeg i øvrigt er meget fleksibel omkring smiley

• #7   15. jun 2012 Der skal jo nok lige tænkes lidt på at præster af den gamle skole siger nej fordi det er "ifgl deres overbevisning" ikke i takt med kristendom ,at homosexuelle gifter sig.

Dvs de blev ansat da de godt måtte afvise men nu SKAL de. Pladder. Det må de sku selv bestemme. Og det står jo enhver frit for at melde sig UD af folkekirken. Så sparer man jo også en lille formue hvert år smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #8   15. jun 2012 Jeg er skam meldt ud for længe siden. smiley

Præster af den gamle skole, må stoppe med at være præster i så fald, for tiderne ændrer sig.

Der er f.eks heller ikke ret mange smede som gas/ilt svejser mere, på samme måde som dækmaskinen også har erstattet dækjernene på ret mange autoværksteder. smiley

• #9   15. jun 2012 Jeg vil faktisk gi de præster ret langt hen af vejen som nægter af vie homoseksuelle, idet biblen tydeligt, afviser sammenvære mellem 2 personer af samme køn. Præsterne skal jo forkynde biblens ord og IKKE folketingets, eller hva ???

Ved godt man kan trække den ud i ekstreme hvis man skal tage biblens ord helt bogstaveligt, men i det her tilfælde er der jo altså nogle præster som mener de vil stå fast på biblens ord, og IKKE rette sig ind efter hvad folketinget bestemmer ang. folkekirken. Skal jo siges at det er KUN i folkekirken de har den "magt".

Personligt er jeg totalt ligeglad, er meldt ud af folkekirken for mange år siden, men har dog alligevel en eller anden forståelse for den præst der ikke smider sine værdier og tro væk fordi nogle folk på borden siger han skal.

• #10   15. jun 2012 Borden = borgen smiley

• #11   15. jun 2012 Og hvis det blev vedtaget ved en lovændring at jeg skulle slå græs for min arbejdsgiver måtte jeg vel bare rette ind.

De præster der er så forstokkede i deres middelalder tro kan sgu fedte til mellemøsten, hvor den slags adfærd er accepteret

• #12   15. jun 2012 Jeg tænker lige lidt omvendt:
    Forstår ikke hvorfor homoseksuelle har lyst til en kirkelig vielse? At blive viet/velsignet af en institution der ikke godtager homoseksualitet !?!? I dont get it...

• #13   15. jun 2012 Hvad biblen siger om vielser:
    http://jmcpherson.files.wordpress.com/2012/06/biblical-marriage.jpg

• #14   15. jun 2012 I gamle dage var det praksis at elever i skolen fik et slag med linialen hvis de ikke opførte sig ordentligt i klassen, den tendens ser vi heldigvis ikke mere grundet at ting skal have lov til og forny sig, og ligesom at mange skoler er "statslige" i sidste ende, så er det vel også på plads at kirker som er statslige deslige skal rette sig efter den given norm der er pt.

ellers må kirken som nævnt tidligere til og finansiere sig selv, såfremt de vil have valgmuligheder imellem de enkelte sogn, så må vi se hvem der varer ved og hvem der lukker hurtigt.

• #15   15. jun 2012 Var der nogen der sagde sort ?.

• #16   15. jun 2012 Jeg syntes bestemt også at man skulle lukke måske ca halvdelen eller flere af de kirker som ikke længere bliver slidt op.. Og så privatisere folkekirken.. Hvis man så lod det være op til dem som benyttede kirken mere end til død og fødsel, så er jeg overbevist om at de ville stemme manu sa..beskidt hjem til indien og så i øvrigt prøve på at følge den sidste halvdel af bibelen, når man udstikker nye retningslinier!

• #18   15. jun 2012 manu sareen ku da måske også hvis han tygger khat i weekenden finde på at tvangs indmelde dansk haveforening på mcg.. selvom det står i vores "bibel" at det skal have med motorcykler at gøre.. Det er jo trods alt 2012 og jeg syntes der skal være plads til alle.. Eller også.. Eller noget..

• #19   15. jun 2012 Søren L:
    Så kan du endelig blive gift med din "kone" på billedet:)

• #20   15. jun 2012 Seksuel præference har intet med religion at gøre.

Og rene, hvis du er så troende, er det vel også din overbevisning at mennesket er skabt af Gud, og dermed også homoseksuelle. Så der er vel en mening med de er her.

• #22   15. jun 2012 Adskil de 2 ting og folkekirken vil blive reduceret til 10% smiley

I Vegas har homer i årtier kunne blive viet af Elvis iført stramt læder og bare baller.. Forstår slet ikke de så gerne vil vies i kirken, det er da fesent i forhold til alternativet smiley

• #23   15. jun 2012 Mogens S: Guds og er bla også at en far har lov til at bestemme hvem der må voldtage hans datter, så skal faderen i Brønderslev-sagen frikendes fordi han fulgte Guds ord?

• #25   15. jun 2012 Mogens S: Den samme som de danske præster.
    1. Mosebog 19.8
    "Jeg har to døtre, som ikke har ligget med nogen mand. Dem vil jeg føre ud til jer, så I kan gøre med dem, hvad I har lyst til"

• #26   15. jun 2012 Guds ord ......LoL stop nu det religiøse pis, det skaber rigeligt med seriøse problemer i Mellemøsten.

Om bøsser vil giftes i kjole og Hvidt. Så lad dem dog. Men behøver sgu da ikke gå hen og kigge hvis man ikke bryder sig om synet.

• #28   15. jun 2012 Religion er så overvurderet.
    Og alt det med biblen og guds ord er en gang pis, der er så mange huller i skidtet at jeg ikke forstår folk lader sig forblænde af det.

http://www.imdb.com/title/tt0815241/

Ovenstående mand sætter folk op imod deres egen relegion, og ingen af dem kan komme med nogen form for saglig argumentation på deres gældende relegion.

Kommentér på:
Homo vielser.

Annonce