2.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Jeg - en klovn.....klaphat, tosse og idiot.... Jeg - en klovn.....klaphat, tosse og idiot....

Haha . Så lavede jeg lige stuntet idag - totalt i mine egne tanker og fuldt opsat på at erstatte den 4 år gamle benzin i tanken for at få den gamle dame til at holde op med at pludre.....

Så tanker jeg Gud hjælpe-mig 12 liter diesel ned i tanken...... Også i Holbæk....Uaaaarrrhhhh !!!

Resultat - tanken af og tømt i spande og på igen.... 1,5 time senere kunne jeg så med dyb koncentration om standeren og dens påskrift, påfylde den rigtige oktan.

Den halve liter diesel jeg ikke kunne få ud, brokkene damen sig over hele vejen hjem - pludrer, lidt hosten og hakken, prut og lidt os.
Så ved man hvad dagen morgen skal bruges på... Rense tank og ny benzin....

Nå men intet er så skidt at det ikke er godt for noget.... Jeg fik da hele min omgangskreds til at grine....

God pinse


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg - en klovn.....klaphat, tosse og idiot....
  • #1   27. maj 2012 Det er også for sjældent at man får renset tanken ordentligt indvendig...

    Go' fornøjelse :-))


  • #2   27. maj 2012 Det er altid noget man kan grine af senere. Bliver en god historie når man sidder ved bålet med en øl. :o)

  • #5   27. maj 2012 Min eneste bekymring er..... var det Holbæk Danmark eller Holbæk på den der Sjæland... For hvis det var på Kjøvnhavner øen, så har du klovnet den max ;)...


    Ej held og lykke med at få hende op at køre igen smiley


  • #6   27. maj 2012 Er løsningen ikke bare at køre tanken tom og så tanke op igen? Evt med et skift af tændrør?
    Jeg har tidligere selv lavet den frygtede dieselstunt - dog kun 1,5 ltr diesel til ca 20 ltr benz. Det kunne køres væk uden problemer af nogen art!


  • #7   27. maj 2012 Det var i Holbæk Sjælland og glæder mig da over at kunne bidrage til et smil og et godt grin. Var da selv den første til at grine af det efter at tanken var blevet tømt.

    Der var nogle andre Gixxer drenge inde og tanke og jeg håber da at de fik søndagsgrinet med.

    Jeg, klaphat, tosse og idiot...........


  • #8   27. maj 2012 Det kunne have været værre - det kunne have været regnvejr smiley

  • #9   27. maj 2012 Jeg tror såmænd heller ikke at der vil være problemer med at køre der af, men så pernitten jeg er, tømmer jeg tanken og sikkert tørrer den af indenvendig i flere timer.

    Det positive var at jeg opdagede nye bandeord hele vejen hjem og hvor nemt det var at udtale dem.....

    De 12 liter diesel ville have indfundet sig helt fint i X3'eren istedet...

    Nå men det tager jeg op på mit ærgelseskvarter på fredag.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #10   27. maj 2012 Shit happens. smiley

  • #11   27. maj 2012 Diesel på benzin motor giver ikke skader, men omvendt gør det. Smid frisk benzin på og abcon injektion clearer smiley

  • #12   27. maj 2012 Jeg tror det ender med at græslåmaskinen får en anden oktan på dens tank og mc'ere får noget frisk og 4 nye tænder.

    Den gamle dame er eder kræsen og forkælet...


  • #13   27. maj 2012 Jeg kørte tør idag 500meter før tanken smiley held i uheld..

  • #14   27. maj 2012 Sajmon:

    Sjovt nok var det lige det første ord jeg sagde - det blev så senere fulgt op af nogle langt mere avancerede ord i nogle spændende sammensætninger...


  • #15   27. maj 2012 Mirza:
    Så fik du da lidt motion idag...


  • #16   27. maj 2012 Søren:
    Det er en ting der er helt sikker - regnvejr... Nej.

    Lucky'en kommer kun ud såfremt det nærmestes regnvejr er syd for alperne.....

    Så forkælet er den...


  • #18   27. maj 2012 Jeg har som man kan se en gammel russer, der nu, efter jeg har smidt 5-600 timer i den og konsekvent glemt hvad der stod på fakturaerne, er blevet en fin gammel russer. Den er renoveret så den kan køre på blyfri.

    Den er lavet til at køre på 68 oktan blyholdig og kompressionsforholdet er 5,5 : 1. 68 oktan er jo ikke meget. Den kan formentlig køre på petroleum, eller 50/50 petroleum og benzin. Kan den køre på diesel? Ikke fordi jeg har tænkt mig at prøve, men et rent akademisk spørgsmål.


  • #19   28. maj 2012 Peter k. Ikke med et kompressions forhold på 1:5 smiley

    Diesel antændes ved langt højere komp. Gerne 20:1 smiley


  • #20   28. maj 2012 Flere diesel biler er faktisk nede på 15-1 idag

  • #21   28. maj 2012 Per men hvor meget ladetryk ? smiley

  • #23   28. maj 2012 det passer ikke at diesel ikke skader i en benzin motor.fordi diesel har svære ved og antænde.så hvis du kører blandet diesel benzin så ender diesel'en i olien. så kommer der for meget olie på og der kommer for højt olietryk og så den skyder pakninger.og frontpropper hvis det er monteret

  • #24   28. maj 2012 frostpropper skulle der stå*

  • #25   28. maj 2012 Det er rigtigt at en dieselmotor ligger på omkring 20:1, skibsmotorer og den slags megastørrelse noget lavere, og en solid turbolader hæver jo reelt kompressionsforholdet. Men det er jo for at banke diesel/luft blandingen så meget sammen, at den bliver varm nok til at antænde, hvilket sker allerede ved 360 grader, hvor benzin skal op på 500 grader. Men i det her tilfælde hjælper vi jo dieselolien i gang med en gnist der er flere tusind grader varm. Jeg spørger nogen i Rusland, de må vide det. Der går også rygter om at en gammel Lada kan køre på det besynderligste når den er varm. Sådan en bliver populær når vi en dag ikke mere kan få benzin. "Jeg skal i byen, har vi mere lakfjerner og hælde i tanken?"

    Jeg har googlet lidt, det er egentlig ret interessant det der med mætningsgrader, flammepunkt o.s.v. Benzin er faktisk noget farligt stads at have stående. Hvis det var blevet opfundet i dag, havde hattedamerne og de blegsottige evighedsstuderende i Folketinget forlængst fået det forbudt, og EU havde forlangt man skulle gennemgå et kursus på 3 uger i håndteringen af det.

    God 2'pinsedag. Der skal køres.


  • #26   28. maj 2012 Rune

    Jeg sammenligner bare med min bil Toyota Verso 2,2 som kører med 15,7 -1 , kunne bare huske at den var nede på de de 15 -1 og uanset ladetryk så starter den uden smiley , og det er faktisk rigtigt dejligt at den ikke snakker i motoren, ved koldstart bortset fra når der er megen frost så kan man godt høre det er en Diesel

    Peter k.
    Du skal lige bide mærke i at Oktan tallet i forskellige dele at verden regnes ikke helt ud på samme måde , de har forskellige værdier, men kender intet til Russiske målemetoder smiley


  • #27   28. maj 2012 Har prøvet at køre lada med 50% diesel ( ja hvem havde troet at naboens havetraktor kørte på diesel smiley

    Den kørte.... Men lød som om den sprang i luften. Og var nærmest uden power. Det var mekanikkern der kunne konstatere at vi havde fyldt diesel i tanken på markraceren ( hjernen er ikke fuldt udviklet i 16 års alderen) smiley


  • #28   28. maj 2012 det er så nemt og gøre og man føler sig rigtig tumpet, lavede samme nummer da jeg havde min ford transit, det kostede lige en fyldt tank benzin, 250 euro at få det suget ud igen og så en tank diesel, det var en dyr fejl at lave pga. morgentræthed

Kommentér på:
Jeg - en klovn.....klaphat, tosse og idiot....

Annonce