{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.533 visninger | Oprettet:

Forsikringsspørgsmål, kørt ned på cykel {{forumTopicSubject}}

Jeg har et hurtigt spørgsmål, og måske er der nogen der arbejder indenfor forsikring eller kender til lignende sager der har et "hurtigt" svar.

Jeg blev kørt ned, på trædecykel, i slutningen af Januar måned af en kvinde der kørte ud af en ensrettevej (mod kørselsretning). Hun kørte over i modkørende vognbane og ramte mig hvorefter jeg røg over i en parkeret bil.

Jeg har i dag fået følgende svar fra forsikringen:

"Vi kan ikke afgøre skyldsfordelingen endnu, idet vi mangler oplysninger fra
den parkerede bils forsikringsselskab samt vores kunde".

Problemet ved uheldet er at Politiet ikke kom til stedet da de mente jeg ikke var alvorlig skadet (ødelagde en parkeret bil med min krop, hudafskrabninger på hænder og knæ) og jeg har ingen vidner.

I telefonsamtalen til Politiet har hun fortalt hvordan uheldet er sket, efterfølgende sagde hun noget andet til forsikringen. Jeg har fået hendes ytringer til politiet på skrift og indsendt dette til forsikringen.

Jeg synes det er ALT for lang behandlingstid på en sag der egentlig burde være løst ret hurtig? Min cykel er totalskadet og de vil ikke engang sende en taksator for at tjekke cyklen...

Er der noget jeg kan gøre? Jeg har været ved en advokat efter uheldet som sagde jeg kan kontakte hende igen når jeg ikke skulle være tilfreds med resultatet... men der er jo stadigvæk intet sket...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsspørgsmål, kørt ned på cykel
  • #1   30. apr 2012 Der er objektivt ansvar for motoransvar. Dvs hun bærer den fulde skyld medmindre du har medvirket til skaden.

Politiet burde nedskrive det i deres døgnrapport, hvorfor du kan prøve at kontakte dem og få kopi af deres nedskrivning. Er der sket skade på dit tøj, skal du anmelde skaden til din egen forsikring. De vil så gøre regres overfor bilisten og derved diskutere skyldsspørgsmålet. (Din cykel er normalt ikke dækket ved færdselsuheld)

Du burde også, under din familieforsikring, have en retshjælpsdækning som kan hjælpe dig vedr. en evt retssag. (mener jeg)

mvh
    Søren (Skadebehandler, dog på erhverv).

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #2   30. apr 2012 vil det sige jeg må tage min bil og køre ind i en cykel, uden at forsikringen dækker?

• #3   30. apr 2012 Søren

Politiet har ikke skrevet noget ned... Men de har haft optaget telefonsamtalen mellem kvinden, mig og politiet og jeg har fået udskrift på dette.

Jeg har retshjælp forsikring, men desværre ingen forsikring der dækker min cykel samt tøj skader.

Politiet sagde, blandt andet, at jeg ikke behøvede dem på uheldsstedet da det ALTID er bilisten der betaler... Så det er jeg lidt spændt på.. Det er bare rigtig irriterende at jeg ikke hører fra forsikringen, og de stadig ikke er kommet videre i sagen...

Især når deres kunde efter 3 måneder stadigvæk ikke har indrapporteret uheldet...

Kenneth

Det kan bestemt ikke anbefales! Det er ikke kune cyklisten der tager skade men også din bil smiley

• #4   30. apr 2012 Hvad siger ejeren af den parkerede bil du røg over i?.

• #5   30. apr 2012 Normalt skal der indgives en skades anmeldelse inden for de første par dage. Så 3 måneder lyder jo helt ude i skoven.
    Ring igen til modparts forsikringsselskab, og sæt en deadline på 14 dage. Hører du ikke noget inden de fastsatte 14 dage, så oplys selskabet om, at så må du gå til egen advokat.
    Kontakt evt. dit eget forsikringsselskab først, og få rådgivning m.h.t. hvordan du skal forholde dig.
    Og.......ved personskade, bør/skal politi altid kontaktes ved en ulykke.
    Efter som modpart kører mod ensretning, og ikke overholder sin vigepligt, ja så er skylden helt og aldeles modparten. Om du var kastet over i en anden bil, en lygtepæl eller en blomsterkasse, ja det flytter jo ikke skylds spørgsmålet.
    Du skal længere op i det røde felt, og skrue bissen mere på. For 3 måneders venten på så lille en sag, er da komplet latterligt.

• #6   30. apr 2012 Jeg har haft en lang og besværlig personskade sag med forsikringen og det bedste råd jeg kan komme med er at få en advokat på så hurtigt så muligt.

Og du skal regne med at sagen NEMT kommer til at tage mindst et år... Min sag tog over 2 år og det var kun fordi jeg indgik forlig for at få det afsluttet...

• #7   30. apr 2012 Super, tusind tusind tak! Jeg vil rådføre mig med den advokat jeg kontaktede dagen efter uheldet.

Politiet blev kontaktet og oplyst omkring personskade. De mente at hudafskrabninger ikke var værd at komme efter.

Mr. White

ja har været ude for noget lignende på motorcykel mange år tilbage. Sagen tog præcis 2 år.. Det trælse var at motorcyklen skulle opbevares i al den tid og måtte hverken repareres eller sælges. Jeg vandt dog sagen og fik erstatning plus renter og opbevaring. Så det var okay...

Men det er træls at en sag hvor vi snakker måske 5000 kr, skal trækkes i lang drag smiley

• #8   30. apr 2012 Bombe> Har du ikke en familieforsikring??

Den dækker skaden på dit tøj, men ikke cykel.

• #9   30. apr 2012 Efter jeg blev "påkørt" af bil gik der ca. 3 år før det hele var afgjort. (der var politi til stede ved ulykken og der var INGEN tvivl om skyld)

• #10   30. apr 2012 Drop advokaterne hvis du kan. (Hvis du selv vil have noget af erstatningen)

• #11   30. apr 2012 Hej Bombe

Hvis du skønner, at en advokat er nødvendig for at du kan få dit (rimelige) krav igennem, så er det reguleret i forsikringsaftaleloven, at du kan få nødvendige og rimelige udgifter dækket til at opgøre dit erstatningskrav. Det skal modpartens selskab så betale. Det bør din advokat vide, hvis han kender lidt til erstatningsret.

Søren

Kommentér på:
Forsikringsspørgsmål, kørt ned på cykel

Annonce