718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Fladskærm med pausefunktion Fladskærm med pausefunktion

Mine to gamle forældre har besluttet at udskifte deres 15 år gamle klods af et TV. Og nu skal de så have fundet den helt rigtige fladskærm og da de absolut <b>intet</b> aner om fladskærme og TV formater, så har det bedt mig om hjælp til den opgave.

Og så er jeg jo pludselig kommet til kort.... og må hente lidt hjælp herinde, inden jeg begiver mig afsted med min far og en stor trailer.

Mine forældre får deres TV signal via kabel TV som de har hos deres beboerforening. Min far kunne vældigt godt tænke sig samme funktion som min kone og jeg har med vores (Home Trio), hvor vi kan "pause" udsendelserne og fortsætte igen, når kaffekoppen er fyldt op.

Men den funktion har vi jo i kraft af HDMI boksen som vi får hos Home Trio.

Findes der bokse man kan købe sammen med TV'et, som har disse funktioner (Pause, optage osv osv) når man modtager signalet via kabel TV?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fladskærm med pausefunktion
  • #1   21. apr 2012 du skal kigge efter et tv med indbygget harddisk...

sådan et har mine de gamle og der er de vældig glade for.. smiley

• #2   21. apr 2012 Jeg er blevet tilbudt det via udbyder (yousee).
    Kan nemt ske Nicky har ret i man kan få det i tvet, men har dog ikke selv set det.

• #3   21. apr 2012 Har en kammerat der har HD indbygget i sit tv.

• #4   21. apr 2012 Noget specielt de leder efter??

Har selv lige købt et Panasonic, (plasma) for nogle måneder siden,
    Skal dog siges, at jeg slet ikke havde øjet efter at købe panasonic i starten.

Blev anbefalet at kigge på et af en kollega, inden jeg købte noget andet.
    Og er kun blevet overrasket, kanon fjernsyn. Kan dog ikke lige huske min model.

(blev købt pga hjemmebiograf, og ps3)
    Og mit næste fjernsyn vil også blive et Panasonic (-;

• #5   21. apr 2012 jeg har et samung tv som kan det samme, det er bare at sætte en usb pind eller en ekstern hd til, så kan den sætte på pause og optage der på. du skal bare kigge efter et tv med PVR:-) ved dog ikke om de nye modeller kan optage et program mens de ser et andet men de gamle kan ikke:-)

• #6   21. apr 2012 det er Samsung de er ude efter, andet kan ikke gøre det smiley

Vi tager ud i ComputerCity en af dagene. Måske er det bedre at høre dem derude (hvis dem der arbejder derude, i det hele taget aner noget om det).

• #7   21. apr 2012 samsung er heller ikke noget dårligt valg:-D deres nye 8000 model er også både stemme styret og kan styres med håndbevægelser også, lidt ligsom kinnect:-D

• #8   21. apr 2012
    Det får jeg aldrig mine gamle til at hoppe på. De kan kun lige beherske en remote kontrol.

Men når jeg selv skal ud og købe nyt til næste år, så er det da noget i den stil jeg selv kigger efter.

Lyd-fladen skal hentes nede i Danmarks Hi-Fi klub. Jeg blev voldsomt inspireret af min kammerats ny-anskaffede NAD-DVD og nogle go-fine Dali højtalere og Dali-Woofer. Og trunten min, klapper begejstret i hænderne over den idé.

Man er vel herre i eget hus.

• #9   21. apr 2012 man bliver også nødt til at have noget ekstern lyd på samsungerne hverfald, laden er ikke alt for go i dem.

har også selv et jamo thx 5.1 system og pioneer thx forstærker, synes heller ikke selv det er helt ved siden af:-D

• #10   21. apr 2012 Jamo er ganske fint.

Jeg har et par Classic 8 til musikken (og en lille aktiv woofer, til at støtte dem lidt). Og jeg er rigtigt glad for de to. Jeg købte dem i 2004 af en eks, der var på spanden. Jeg gav 1500 smiley Og der er ikke så meget som en ridse eller lign i dem.

• #11   22. apr 2012 Samsung er noget skrammel - trust me, jeg har 4 af dem (heriblandt et 64" D8005...)

• #12   22. apr 2012 det var da hvertfald ikke dyrt:-)

kleen: hva er der da galt med dem?
    jeg har selv en C8005 og jeg har ikke andet end at lyden ikke er for god at klage over. en smule ghosting når man ser 3D men der er der vist på alle skærme:-)

• #13   22. apr 2012 Min oplevelse med 4 generationer af koreaner-skærme er at de er dårligere bygget end de tilsvarende japanske og europæiske. Pæne skærme og i reglen med et udmærket billede, men så er det også det.

• #14   22. apr 2012 deres levealder er måske ikke en livstid som b&o er men synes nu at billedet er helt som det skal være, men sådan er vi jo så forskellige:-)

men, hvorfor har du fire af dem hvis du egentlig ikke kan lide dem?:-)

• #15   22. apr 2012 Dumhed.
    For hver ny generation har jeg overbevist mig selv om at Samsung er det bedste køb til pengene. Og at kvalitet, brugervenlighed mv. nok er kommet på højde med mit Sony (eller Pio, Pana og de Philipst opserier). Men det er det ikke og jeg tvivler efterhånden på at de nogensinde når derop...

Lucky Goldstar har jeg dog indtil videre forskånet mig selv for, men måske er jeg også dum nok til at ryge på den en dag. Time will tell...

• #16   23. apr 2012 sony´s udvikling har også lagt lidt stille de sidste par år og er ikke rigtig kommet med noget nyt. det er samsung tilgængæld, de er et pænt stykke foran med hensyn på hvad deres aperater kan. men sony holder lidt længere end de fleste:-) med hensyn til brugervenlighed synes jeg ikke der er den store forskel på sony og samsung, men det er også en del år siden jeg købte den sony skærm jeg havde:-)

• #17   23. apr 2012 Jeps - min pt. bedste skærm er min 27" Apple full-LED backlight, så næste skift bliver nok, når de engang begår en stor OLED...

• #18   23. apr 2012 har aldrig selv set eller hørt om nogen der der havde set den æble skærm, men måske man skulle prøve at se sådan en en dag:-) men ja glæder mig nu også til de store oled kommer på markedet til en normal pris:-)

• #19   23. apr 2012 Kvalitetsmæssigt efterlader den bare alle de andre skærme i støvet. Men 27" giver ikke megen biografoplevelse, desværre:-)

• #20   23. apr 2012 he he nej den er ikke ligefrem egnet som stuealter ren størelses mæssig:-) må da hellere komme et sted hen og få set en så:-)

• #21   23. apr 2012 Jeg har et LED fjernsyn, og det kan ikke selv, men jeg anvender min Harddisk optager som tuner, og benytter jeg den, så kan jeg "pause" både live og optagelser.

• #22   23. apr 2012 bare tvet har PVR funktion er det bare at sætte en usb pind eller en ektern hd til:-)

Kommentér på:
Fladskærm med pausefunktion

Annonce