{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.010 visninger | Oprettet:

Udendørs larm - hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Jeg er sgu ved at være lidt træt af nogle naboer som er flyttet ind.

Jeg bor på en stille paracelhusvej hvor husene ligger meget tæt. Sidste år flyttede der et ungt par ind ved siden af. Hele sidste sommer holdt de næsten fest hver eneste weekend. Og de er allerede startet igen - bla forrige weekend og denne weekend.

Problemet er at de altid skal sidde ude i haven, og det er altid med høj musik, råben og skrigen hele natten. Denne weekend til klokken 5:30 hvorefter der var ro et par timer og så startede de igen om formiddagen. Det er en flok Brian-typer der altid kommer i deres briangejlede lortebiler - og alle der kommer og kører fra stedet gør det naturligvis med speederen helt i bund. Dagen derpå kan man så fjerne tomme øldåser fra ens fortorv, forhave osv. Er der regler for hvorlænge man må larme udendørs hvis det er i ens egen have?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udendørs larm - hvor længe?
  • #1   26. mar 2012 Det er jo en lidt løs formulering der findes i forhold til ordensbekendtgørelsen i forhold til hvor meget en nabo larmer på egen grund.
    I overskrift må man ikke være til væsenlig ulempe for de omkringboende.

Se evt paragraf 8 i nedenstående link.
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2113

Under alle omstændigheder vil det jo nok give et lidt anspændt forhold til din nabo hvis du tilkalder politiet og de lukker festen.

• #2   26. mar 2012 Det tror jeg ikke umiddelbart. Men der er vel heller ingen der forbyder dig, at tjekke plæneklipper/hækklipper/fræser/kantklipper/etc/etc umiddelbart efter de er gået i seng?

En anden løsning var, at sige det til dem på en pæn måde smiley Jeg kunne næsten forestille mig reaktionen, hvis man råber og skriger af dem smiley

• #3   26. mar 2012 mener sq dengang jeg var "ung" der syns jeg da reglerne var at man måtte "larme" udenfor til kl 23.. og så efter det måtte de fylltes indenfor og musikken måtte ikke høres udenfor ens egen have.

Politiet har stoppet flere fester dengang hos os, og sagt sådan..

så om det passer stadig, aner det ikke. .men ja

• #4   26. mar 2012 Du ringer 114 og anmelder MTU (musik til ulempe) Og forklarer situationen.

Folk har ret til deres nattesøvn. Folk må gerne feste, men det foregår indendørs, med lukkede vinduer, når klokken er blevet sengetid. Det er et relativt spørgsmål, men generelt hedder det efter kl. 2300, i weekenderne nok lidt senere.

Første gang bliver din nabo bedt om at rykke festen indendørs, lukke vinduerne og måske skrue lidt ned.

Kan de ikke finde ud af det, så kan de hente deres anlæg dagen efter på politigården.

/Sebastian

• #5   26. mar 2012 Patruljevognen vil højst sandsynligt vurdere situationen ved at rulle vinduerne ned, når de holder på gaden. Kan de høre musikken fra patruljevognen, så vurderes musikken til at være for voldsom, typisk.

• #6   26. mar 2012 Det er netop fordi jeg vurdere at de er uden for pædagogisk rækkevidde at jeg ikke selv har henvendt mig til dem. Selv om jeg gør det på en pæn måde tvivler jeg på at det er til nytte.

Thomas B. Det er netop for at undgå et anspændt forhold at jeg hellere vil lade politiet tage sig af det. Jeg går ikke ud fra at politiet siger "Nu skal du høre. Din nabo Sune synes at du spiller for højt"

• #7   26. mar 2012 Jeg har naboer der jævnligt ringer til politiet og klager over en klub der ligger i kvarteret, når de spiller højt i weekenderne, og så varer det ikke længe før end en patruljevogn dukker op... Men det skyldes måske også politiets interesse i og komme derovre og "stresse" dem, det ved jeg ikke...

• #8   26. mar 2012 af med udstødningerne og så køber du ellers kun én ting af gangen hver gang du skal handle ind, så skal de nok lære det smiley

• #9   26. mar 2012 Synes du skal snakke med de andre naboer der bor tæt på din stor festende og larmende nabo. Hvis i de også er træt af problemet så gå et par stykker hen og snak om det evt. med bring et par bajer til jer alle. Hvis de bare kunne flytte inden for når klokken bliver 24 skrue lidt ned og ellers køre lidt roligere. Så må problemet være løst.
    Vent lidt med at ringe til politiet.

• #11   26. mar 2012 John P

Synes godt om:-)

• #12   26. mar 2012 Du har intet at tabe ved at henvende dig stille og roligt, tag evt en af de andre naboer med der med statsgaranti heller ikke er fan af det. Tag en snak om det, forstår han ikke budskabet så kontakt etaten. Starter du med at tilkalde policen er der en god grobund for en lille nabokrig, og det er altså ikke så sjovt som det lyder..

• #13   26. mar 2012 Umiddelbart virker det som sagt ikke for typer der virker særlig modtagelige for fornuft. De sidder som regel i en stor sky af hash når de hygger sig i haven. Jeg kunne forestille mig at de ville reagere negativt uanset hvordan jeg henvender mig.
    Hvis jeg først har banket på og spurgt om de ikke vil gå indenfor, og de så ikke gør det, og politiet senere dukker op - tja så ved de jo hvem der sandsynligvis har ringet til dem - og så bliver der nok trukket en nøgle hen over siden af min bil igen.

• #14   26. mar 2012 Du kunne være heldig, at fange en af dem en dag hvor der ikke er fest og ballade og nævne det - alt andet lige hår du nok bedre succesrate, hvis det tages på tomandshånd og ikke mens musikken er højest.

Det kunne jo være, at vedkommende var lidt nemmere, at kommunikere med på dette tidspunkt smiley

• #18   27. mar 2012 Hvis de sidder i en hash tåge, så melder du da bare til politiet at du mistænker at der forgår organiseret salg af euforiserende stoffer smiley problem løst.

• #20   28. mar 2012 Føler med dig, har selv problemet, der er nogle mennesker der tror de er alene i verden, og alle andre er idioter.
    Har prøvet politi, men de har ikke tid til at tage sig af sådan nogle småting

• #21   28. mar 2012 Forøvrigt en løsning jeg brugte.

Kl 2 nat på 2døgn med høj musik, røg jeg ud af sengen, åbnede havestuen drejede mine store gulvhøjtalere over mod naboen, fant et rigtig trals stykke musik og kørte det på rapied . Tog ca 25min så blev der stille. :-))))))

• #22   28. mar 2012 Du skal bare advare dem, at hvis de larmer igen så det kan høres på din grund, så skyder du dem.
    Hvis de så inden for 12 måneder larmer igen, så skyder du dem bare. Det må man med hunde, så mon ikke man også må for endnu lavere udviklede organismer...

• #23   28. mar 2012 Jan:
    Den var godt nok dårlig den der.

• #24   28. mar 2012 Som Miss skriver, fang dem når dem på en hverdag, og forklar hvordan det gennerer dig og andre, OG at hans gæster også er hans ansvar. så han lige må bede dem slappe af på villavejen!

Det virkede på den vej jeg kom fra tidligere, med flere forskellige personer over en 10 årig periode!

Snakker man pænt til folk, men gør opmærksom på hvor trælst det er, lytter folk ofte. OG mange yngre mennesker, mangler total evnen, til at se det fra den anden side af hækken!
    der hjælkper en hendvendelse ofte!

• #26   29. mar 2012 Hvem er Rune?

• #27   29. mar 2012 Ham der hedder Sune's nye øgenavn ...

smiley

Kommentér på:
Udendørs larm - hvor længe?

Annonce