1.122 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ventetid på sorte plader? Ventetid på sorte plader?

Overvejer lidt at få sorte plader på min Vespa, men har læst at der kan være op til 8 ugers ventetid.

Var det kun i starten - da de sorte plader blev en mulighed - eller er det stadig såån?

Har både ringet og skrevet til Skat - men kommer ikke igennem...

pfht...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventetid på sorte plader?
  • #1   11. mar 2012 En fra mit arbejde ventede i er halvt år på sine.. Han bestilte dem juli 2011 og fik dem her i januar.. Sys sq det er for dårligt.
    Ps. Det var godt nok til bil, men vil tro det er det samme.

• #2   11. mar 2012 Jeg bestilte en sidste år og ventede ca 6 mdr....de samler vist sammen til en produktion af sorte plader og kvaliteten er den samme som for ca. 50 år siden, hehe. De ser meget gamle ud i produktionsformen.

Mvh Jan

• #3   11. mar 2012 Jeg ventede 4½ måned på mine sidste år.
    Men har lige bestilt til bil, og de mente at ventetiden var bragt ned på ca 8 uger igen.

Så længe din hveps er fra før 4. md 1976 er der ingen problemer i at få sorte plader.

Blanketten til ansøgning findes her..

(link fjernet)

• #4   11. mar 2012 Og grunden til ventetiden var så lang sidste år, var at sorte plader fra 1958 til 1976 kom med i ordningen, og der var rigtig mange der bestilte stort set samtidig.

• #5   11. mar 2012 jeg var på motorkontoret sidste fredag, og der var 4 måneders vente tid på sorteplader.

• #7   11. mar 2012 Læste i veteranposten, at SKAT havde fundet en ny leverandøt til de sorte plader, da den nuværende ikke havde kapacitet til at følge med den store efterspørgsel. Man regnede med at komme ned på "alm." leveringstid inden længe...... Problemet er vist, at hver eneste plade er håndlavet.
    Mener det er Motorhistorisk Samråd der administrerer de sorte plader for SKAT:

http://www.motorhistorisk.dk/

Kommentér på:
Ventetid på sorte plader?

Annonce