920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Nokia lumia vs iphone 4s Nokia lumia vs iphone 4s

Jeg er kommet der til hvor en smartphone ikke kan "undværes" mere smiley
jeg har så kigget på disse to modeller men kan ikke rigtig finde ud af hvilken det lige skal være.

telefonen skal ud over normal telefon brug også bruges til: mail, minimal internet, musik(tdc play), kamera, som gps og muligvis en enkelt sjov app i ny og næ men ikke spil.

Har vi nogen kendere herinde som kan hjælpe lidt med dette STORE dilemma:) ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nokia lumia vs iphone 4s
  • #1   16. feb 2012 Har begge, ville tage iPhone da jeg ikke syntes Windows er helt på højde med iOS eller Android endnu. Savner mine favorit apps så som Danske bank, E-boks osv. på Windows. En anden ting er strøm forbrug, Lumia holder knap en dag ved alm brug, iPhone mindst en dag ved hårdt brug

• #2   16. feb 2012 Jeg vil uden tvivl vælge iPhone 4. Den styre program er langt mere gennemarbejdet en Windows Mobile.
    Du kan evt. læse en duel her: http://www.mobil.nu/nyheder/duel-iphone-4s-vs-nokia-lumia-800-1.490684.html

• #3   16. feb 2012 Alt andet end Iphone!

• #4   16. feb 2012 iPhone. Mere stabilt, og meget bedre kamera.

• #5   16. feb 2012 Jeg synes Nokiaen er spændende. Har prøvet en iPhone 4 men måtte sælge den efter et par måneder da jeg følte mig alt for begrænset i daglig brug. Men det er og bliver en smagssag.

Eftersom du ikke har haft en smartphone før bliver du glad for dem begge tror jeg.

Hvis du er Google bruger - altså G-mail, Google docs, Google Chrome, etc. er en Android mobil et klart bedre valg - du får langt flere muligheder ud af den kombination.
    Er du flittig bruger af iTunes vil jeg klart vælge en iPhone.
    Windows phone er ret ny og app udvalget ikke så stort endnu, men det skal nok komme.

• #6   16. feb 2012 bruger helst ikke itunes da jeg føler at jeg kæmper en kamp hver gang jeg bruger det smiley jeg er ikke it nødr på nogen måde men søger helst bare noget som virker smiley

• #7   16. feb 2012 Jeg har haft en mobil med Windows og aldrig Windows igen på mobil.

• #8   16. feb 2012 Jeg ville nok vælge Nokiaen, federe mobil at kikke på, dejlig skærm og den "windows" der ligger i de nye mobiler kan bestemt ikke sammenlignes med noget lidt ældre, sammenligner jo heller ikke en win7 med en win95 ;c)

Men ned i en butik og kikke, se hvad du bedst kan lide for alle mobiler kan "næsten" det samme..

• #10   16. feb 2012 Nokia Lumia har Windows Phone 7 styresystem og ikke Windows Mobile som et par stykker i denne tråd tror. De to styresystemer kan man ikke sammenligne.
    Jeg vil til gengæld give dem ret i at Windows Mobile var noget lort. Men det er ligegyldigt i din situation.
    Jeg har ikke prøvet nogen af de to telefoner, så der kan jeg ikke hjælpe dig.

• #12   16. feb 2012 Jeg ville vælge en Samsung Galaxy s2 eller den nye Nexus (Android 4.0)
    Men skal det være en Nokia eller iPhone, ville jeg vælge Nokia med Windows phone 7.
    Ja, det gamle Windows mobile sutter røver ...big time smiley

• #13   16. feb 2012 Sony Ericsson experia arc s... Sådan har jeg lige fået, og det virker ok indtil videre, kanon godt kamera osv...

• #14   17. feb 2012 Vil bestemt også vælge Iphonen fra hvis du ikke gider iTunes.

Så måske hellere ligge valget mellem Samsung Galaxy Nexus/Galaxy S2 eller Nokia'en.

Men som jeg tidligere har skrevet så betyder det sjældent meget når det er din første smartphone.

• #15   18. feb 2012 Jeg har købt en Nokia Lumia 800.

Den kører på 6. dag.
    Den virker en dags tid på strøm, når man leget maks. med den, ligesom de andre smarte telefoner.
    Kameraet er acceptabel.
    Virker fint til daglig brug af internet, sms og ringe.
    Mono højtaleren er ikke for høj, hvis man skal bruge til opkald.
    I Marketplace, findes der et udvalg af spil, ikke så mange som android, men nok til at man kan finde noget til at få tiden til at gå.

GPS delen:
    Jeg har ikke prøvet det. I følge Nokia selv, kan man downloade det kort man skal bruge, og køre på ren GPS (satellit). Måske meget godt så man slipper for dataudgifter i udlandet.
    Det er en af hoved årsagerne jeg købte denne telefon.

• #16   18. feb 2012 Det blev en lumia smiley så nu skal den afprøves.

tak for alle jeres inputs

• #17   18. feb 2012 Så vil vi jo gerne ha tilbagemeldinger på dine/jeres erfaringer og gerne her i samme tråd så vi kan følge med......

• #18   18. feb 2012 Det skal i selvfølgelig få... men giver det lige et par dage

• #20   29. feb 2012 Nu har jeg leget lidt med lumiaen og føler mig bestemt ikke skuffet.
    telefonen er generelt meget simpel og nokia zune som er modstykket til itunes er meget simpelt at anvende.
    telefonen kan sagtens leve op til mine krav til en sådan telefon.
    Jeg er ganske glad for ikke at have købt en iphone pga den større udgift i prisen samt nokiaen føles noget mere robust.

Jeg har kune ganske få "probemer" med telefonen

når jeg bruger tdc play går telefonen jo selvfølgelig i standby ligesom hvis jeg ikke bruger den men så stopper tdc play også med at fungere.... hvad kan jeg gøre ved dette?

• #21   1. mar 2012 Det er nok fordi telefonen er sat til at lukke netforbindelsen i sleep mode. Kan du ikke ændre det til at være always on.
    Ellers må det være en indstilling i TDC play app'en.

Ellers må du jo vente til Spotify får sig snøvlet færdig med deres app til Win P7.

Kommentér på:
Nokia lumia vs iphone 4s

Annonce