Maleri vurdering (søger hjælp) {{forumTopicSubject}}
Dette har intet med motorcykler at gøre overhovedet, men kort og konkret handler det om en handel jeg er ved at foretage mig. Jeg er blevet tilbudt et gavekort til denne side www.GalleriNet.mono.net Jeg har en salgs award til salg for 4000kr (sådan en man modtager når man som musiker eksempelvis har solgt 300.000 stk cd'er) Jeg er i den forbindelseblevet kontaktet af galleri ejeren af denne side jeg henviser til. Jeg må i en byttehandel vælge det maleri jeg ønsker UANSET pris på maleriet.!
Jeg har nu fundet et jeg finder interessant ( inde på siden, er det i deres første galleri. billedet er blåt, og det ligner jordkloden med noget andet omkring sig)... Men det er her mit spørgmål kommer ! Den står listet til 28.000kr men hvor reel er den pris ? jeg ved selvfølgelig godt atman som galleri skal tjene lidt og det samme skal kunstneren ! Det er et Dyberg maleri, og disse kan findes på dba.dk i en prisklasse der strækker sig fra 900kr og op ad.
Nogen sagkyndige herinde ?
Tak på forhånd.
Peter
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.365
Før du har de oplysninger kan man ikke sige om prisen er realistisk eller ej.´
Men hvis du kan li´billedet, og du ikke bytter fordi du tror du skal tjene en formue senere, så er det ok.
Husk, at det med at købe et billed, og tro, at det senere kommer til at koste en formue, er lige så sjældent som at vinde i lotto
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 252
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.365
Så de 28000 er jo blot et fiktiv beløb, det reelle beløb finder du først ved at gøre hvad jeg siger, nemlig at undersøge hvad han tidligere er blevet solgt for på auktion.
Men forretningsgangen lyder lidt underlig. Der findes næppe noget galleri i Danmark der uden videre sender et billed til en ukendt kunde uden nogen form for sikkerhed.
Så ring til ejeren og aftal et møde, så bakker de hvis der er lusk med i spillet.
jun 2006
Læs denne debat, det må understrege at man skal holde sig væk.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
er det så ikke ligegodt hvad det er værd..
jun 2006
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
jun 2006
jan 2017
Følger: 1 Svar: 1
Ser dette noget gamle opslag, efter jeg lige har været på en udstilling med DYBERG.
Jeg mener ikke hans tidligere kunst holder, men må tage hatten af for det nye han laver.
Jeg har undersøgt ham noget, han er en meget spændende person, der har lavet mange ting - han har lavet meget film, hvorfor han også har holdt pause med at male, han er domsmans i Landsretten, har arbejdet i SKAT i mange år, malet siden han var 10 år.
Stammer fra Sverige og har boet der i en del år.
Han er virkelig en person der tør stå ved sin kunst.
En del berømtheder har DYBERG værker hængende, har jeg ladet mig fortælle.
Jeg søger nogle af DYBERGs nye værker, jeg skal åbne et galleri i Oslo, og vil gerne have nogle af disse, men er ikke interesseret i værker fra før 2015, da de ikke har kvalitet nok, til de priser som en del gallerier tager.
Hvis du har nye DYBERG værker så send mig en mail på lillenorge@outlook.dk
Maleri vurdering (søger hjælp)