{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.343 visninger | Oprettet:

Maleri vurdering (søger hjælp) {{forumTopicSubject}}

Dette har intet med motorcykler at gøre overhovedet, men kort og konkret handler det om en handel jeg er ved at foretage mig. Jeg er blevet tilbudt et gavekort til denne side www.GalleriNet.mono.net Jeg har en salgs award til salg for 4000kr (sådan en man modtager når man som musiker eksempelvis har solgt 300.000 stk cd'er) Jeg er i den forbindelseblevet kontaktet af galleri ejeren af denne side jeg henviser til. Jeg må i en byttehandel vælge det maleri jeg ønsker UANSET pris på maleriet.!

Jeg har nu fundet et jeg finder interessant ( inde på siden, er det i deres første galleri. billedet er blåt, og det ligner jordkloden med noget andet omkring sig)... Men det er her mit spørgmål kommer ! Den står listet til 28.000kr men hvor reel er den pris ? jeg ved selvfølgelig godt atman som galleri skal tjene lidt og det samme skal kunstneren ! Det er et Dyberg maleri, og disse kan findes på dba.dk i en prisklasse der strækker sig fra 900kr og op ad.

Nogen sagkyndige herinde ?

Tak på forhånd.

Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maleri vurdering (søger hjælp)
  • #1   12. feb 2012 Som en god rettesnor kan du undersøge hvad " kunsteren" har af baggrund f.eks er han uddannet på akademiet, eller er han autodidakt, har han deltaget på cencurerede udstillinger, findes der priser fra auktioner osv.
    Før du har de oplysninger kan man ikke sige om prisen er realistisk eller ej.´
    Men hvis du kan li´billedet, og du ikke bytter fordi du tror du skal tjene en formue senere, så er det ok.
    Husk, at det med at købe et billed, og tro, at det senere kommer til at koste en formue, er lige så sjældent som at vinde i lotto smiley

• #2   12. feb 2012 Medmindre man virkelig ved noget om kunst (eller har kassen) så skal man købe noget man selv har lyst til at kigge på om 20 år...

• #3   12. feb 2012 Ole : Jeg har ikke tænkt mig at købe et billede for at tjene penge, men netop fordi jeg godt kan lide det. Jeg har undersøgt hvem Rene Dyberg er, og han har lavet rigtigt meget igennem årene, så ham ved jeg en del om efter at have læst en masse. Men hvad angår pris at malerier, så stiger nogle markant mere end andre. Jeg er i familie med Hans Scherfig (Ham der skrev det "Det forsømte forår" ) Han malede meget og hans malerier koster vanvittigt meget idag. Da han døde blev det meste dog solgt på auktion til samlerer her i Danmark. Men nok om det :o) Jeg er helt enig i det både dig og Kleen siger med hensyn til om man kan lide billedet eller ej, og det har skam også været mit udgangspunkt. Jeg vil dog bare sikre mig at dette ikke er endnu en "fidusmager" som man desværre ser ofte over nettet. Jeg er nu blevet informeret om at de gerne vil sende den til mig, og det lyder underligt da billedet er i den prisklasse.

• #4   12. feb 2012 Det er jo netop min pointe. For billedet er prissat af galleriet, og det siger jo intet om den reelle værdi.
    Så de 28000 er jo blot et fiktiv beløb, det reelle beløb finder du først ved at gøre hvad jeg siger, nemlig at undersøge hvad han tidligere er blevet solgt for på auktion.

Men forretningsgangen lyder lidt underlig. Der findes næppe noget galleri i Danmark der uden videre sender et billed til en ukendt kunde uden nogen form for sikkerhed.
    Så ring til ejeren og aftal et møde, så bakker de hvis der er lusk med i spillet.

• #5   12. feb 2012 Jeg finder dette interessant : http://hwt.dk/Forum/208261/Fup-og-svindel

Læs denne debat, det må understrege at man skal holde sig væk.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #6   12. feb 2012 lav en kopi af billedet til din computer og send det til Laurtisen.com med oplysninger om hvem maleren er osv. og hvad han regner med at kunne sælge det for.

• #7   12. feb 2012 du har fået et gavekort til et maleri... du har fundet et du godt kan li, og du vil ha det hængende...

er det så ikke ligegodt hvad det er værd.. smiley

• #8   12. feb 2012 Nicky : jeg et helt enig ! Men du skal lige huske på at jeg ved denne handel skal give en Award i bytte ( en musik award presented to Earosmith ) og denne rummer en en langt større værdi, og jeg ville derved tabe meget på at bytte. Så lige på det område tænker jeg selvfølgelig på pengene !

• #9   12. feb 2012 Lad være med at bytte.

• #10   12. feb 2012 Kleen : Lige præcis !

• Per  S
    Per S Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #11   14. jan 2017 SPÆNDENDE KUNST SØGES.

Ser dette noget gamle opslag, efter jeg lige har været på en udstilling med DYBERG.
    Jeg mener ikke hans tidligere kunst holder, men må tage hatten af for det nye han laver.
    Jeg har undersøgt ham noget, han er en meget spændende person, der har lavet mange ting - han har lavet meget film, hvorfor han også har holdt pause med at male, han er domsmans i Landsretten, har arbejdet i SKAT i mange år, malet siden han var 10 år.
    Stammer fra Sverige og har boet der i en del år.
    Han er virkelig en person der tør stå ved sin kunst.
    En del berømtheder har DYBERG værker hængende, har jeg ladet mig fortælle.

Jeg søger nogle af DYBERGs nye værker, jeg skal åbne et galleri i Oslo, og vil gerne have nogle af disse, men er ikke interesseret i værker fra før 2015, da de ikke har kvalitet nok, til de priser som en del gallerier tager.

Hvis du har nye DYBERG værker så send mig en mail på lillenorge@outlook.dk

Kommentér på:
Maleri vurdering (søger hjælp)

Annonce