9.548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Steffen (Fjelstervang) .
Steffen (Fjelstervang) . Hjælpe-administrator

Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803

Hvad Skal Man Kikke Efter På En VW Hvad Skal Man Kikke Efter På En VW

Hvad Skal Man Kikke Efter På En VW Touran
Tænker på
Rust Evt årgang
Motor / Gearkasse

Andre ting så som elektriske, Aircon osv

Det samme spørgsmål gælder også for VW Sharan
Ved der har været årgange med Sharan og deres automat gear

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad Skal Man Kikke Efter På En VW
  • #1   4. feb 2012 Kig altid efter alt det elektriske virker... især sædevarme, mange piller relæerne ud når de sælger.. og de koster (har selv måtte købe et nyt til min altea)

har den dsg SKAL olien være skiftet v90.000 ... en ny dsg gearkasse koster 70k på vw... men kan renoveres for ca 20.. så klart bilens ømme punkt

• #2   4. feb 2012 Kender en som har haft mange problemer med airbag alarmer, eller fejl på airbaggen, så måske det er noget som de har problemer med.?

• #3   4. feb 2012 Hej.

Mener at service på dsg gearkasserne er sat ned til 60000 km, lyt efter raslelyde fra kobling/ gearkasse,er der støj skal kobling plus svinghjul skiftes, tjek alt lys foran virker, lygterne kan få dårlig forbindelse især blinklygterne, det betyder nye lygter ellers alm slid samt service.... HUSK dokumentation for udsk af tandrem. Manchetter på drivledene er også et svagt punkt, tjek for revner/ lækage, har bilen kørt længe med defekte manchetter kan de yderste drivled larmer ved drej.

• #4   4. feb 2012 Turbo og manifold går tit på dem .... Få lavet en FDM attest før køb - den er hurtigt tjent hjem ..

• #5   4. feb 2012 Hmm det lyder ikke vildt betryggende

Hvad med en Mazda 5 2,0 Disel

• #6   4. feb 2012 Lars er det VW eller Mazda du mener

• #7   4. feb 2012 Jeg ville snuppe den Mazda, hvis det var mig,....

• #8   4. feb 2012
    Hej.

Havde en SEAT Altea 2,0 TDi med DSG, dejlig bil men den havde nogle problemer, 1. st. turbo røg ved 108.000 km anden turbo ved 156.000 km og så var gearkasse/svinghjul begyndt at larme ved ca. 200.000 km, solgte den ved 225.000 km da vi ikke havde lyst til evt. flere dyre rep......... men stadig syntes jeg det var en dejlig bil den kørte faktisk rigtigt godt smiley

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=53084&ipc=171597

/Dennis

• #9   4. feb 2012 er der fordel i at tage en 1,9 i stedet for en 2,0 Touran

Den er ellers fed den altea

• #10   4. feb 2012 Øhh, nu er jeg jo ikke mekaniker, men jeg kører i min anden Touran nu. Den første nåede jeg at kører 320.000 km i 4 år uden nogen problemer. Den anden har lige rundet 100.000 på godt 14 måneder og der har INTET været af problemer på nogen af dem. Begge har været 2,0 TDI, den gamle med manuel gearkasse og den nye med DSG. Det kan da godt være at der er generelle problemer, men jeg har ikke haft nogen, så skulle jeg ud og købe en bil selv, ville jeg ikke betænke mig på at købe en.

• #11   4. feb 2012 kig efter rust i bagklappen ved håndtaget og i bunden at dørene og ikke mindst i paneleren, nye vw ruster som gamle Ford'er plejede at gøre.

• #12   4. feb 2012 kig lige efter luft i dækkene de kan godt tabe lidt

• #13   4. feb 2012 @ klaus P: Den udtalelse må du sgu lige bakke op med nogle beviser, JEG har ALDRIG haft en VW der tabte luft fra dækkene....

• #14   4. feb 2012 Du går en bedre motor i en1,9 tdi.
    Min far havde en touran 2,0 tdi 140hk mener jeg. Turbo,topstykke + diverse gik på den det kostede ham alt i alt 60.000, en skam jeg som vw mand må erkende det er eb dårlig motor.
    1,9 tdi virker smiley

• #15   4. feb 2012 okay så bliver det nok 1,9 jeg kikker mest efter

• #16   4. feb 2012 mazda ruster bare som lynet på himlen, jeg har set en mazda 6 hvor den skulle ha ny bagskærm der var den rådnet.

• #17   4. feb 2012 Du kan købe SAAB 93 og 95 til meget rimelige priser i dag. Selv om fabrikken er lukket bliver der i hvert fald ingen problemer med dele de næste 7 år - de har solgt til USA, og så garanterer ejerne (til dels den svenske stat) leverance af del mindst 7 år efter produktionsstop.

Her kan du få en helt eminent masse bil i bragende god kvalitet lige nu.

• #19   4. feb 2012 Saab er fandeme en lækker øse. Sjovt nok sådan en min far byttede touranen ud til. En 9-5 2,0 t der er chippet til 210 hk. Sgu meget sjov stationcar og gi de unge brianer baghjul i smiley

Meeeeen ville dog ikke skifte min passat 1,9 tdi ud for sådan en smiley

• #20   4. feb 2012 Dr. G.

Jeg har haft rigtig mange forskellige biler: Morris, Fiat, diverse rekorder, vectraer, audier en seat, chrysler, skoda, flere VWer og nu en SAAB.

Den er teknisk og anvendelsesmæssigt endnu det eneste, jeg har haft, der er på kavlitetsmæssigt og komfortmæssig højde med en .............SKODA SUPERB. Selv min Audi A6 falder helt af imod disse to.

Stod jeg i dag og skulle brænde 100-120000 af på en brugt bil, ved jeg godt, hvor jeg ville kigge hen:-)

• #21   4. feb 2012 Det er en af de ringste vw'er der er lavet de sidste mange år - desværre.

De har mange motorfejl (specielt dieselerne - både 1,9 og 2,0), el-fejl, og de nyere årgange ruster uhyggeligt meget i undervognen.

• #22   4. feb 2012 vw 2.0 tdi skal du holde dig fra, og dsg gear kan blive en dyr fornøjelse, skal det være vw turan skal det være 1.9 tdi med manuel gear så kan det ikke gå helt galt.

Mazda er meget dyr i reservedele og ruster mere en hvad godt er, køre ellers ganske udemærket

vw turan 1.9 tdi
    ford c-max
    ford s-max

er nok de biler jeg ville købe hvis det skulle være den klasse

• #23   4. feb 2012 det skal være noget man setter sig ind i eller op i det er et krav og så skal der være plade til børn og hund

Jeg har også kikket på ford men kan ikke blive enig med mig selv

• #24   4. feb 2012 Mazda ruster hvis den ikke er undervognsbehandlet fra ny ja, men tro mig, det gør Touran også.
    Jeg har kendskab til flere touraner der har fået skiftet karosseri (!!!) på rustgarantien.

• #25   4. feb 2012 Skulle jeg ud at ha nyere vogn, ville jeg kigge efter en ford mondeo eller en bmw 320d(i den prisklasse)

Mvh Simon J

• #26   4. feb 2012 Køb benzin modellerne hvis det er en godt brugt vw du ender med.

Og på trods af nogle kloge hoveder her så er problemerne lige så store i den gamle 1,9 som i den nyere 2,0.

Har de over 200k på samvittigheden så æder de turboer og manifolde til morgenmad og partikkelfiltre og urimelig dyre højttryksdyser til frokost og til middag tager de rigtig fat smiley

TDI er ikke noget at sukke efter, den smule man sparre ( i teorien ) på brændstof kan man sætte et nul efter i reservedele...

• #27   4. feb 2012 SirCajun ® ( Ridin´ Z-Bull )

det er ironisk ment smiley

• #28   4. feb 2012 Nu er jeg ikke lige frem Opel tilhænger men hvad men en Opel Zafira fra 2007 og frem

• #29   4. feb 2012 @ Thomas K: I know, men manglen på smiley i klaus P´s indlæg gjorde ikke mente én var nødvendig i mit indlæg.....det var det så åbenbart smiley

• #31   5. feb 2012 @dr g.

Jeg genkender ikke mange af de problemer du nævner med Saab.. Faktisk kun den manglende plads på bagsædet i en 9-3.

Jeg ville hellere eje en 9000er fra 95 end en Mondeo fra 05 ..

Der fondes rigtig mange fine biler. Men må give medhold i at mht. værdi og køreglæde for pengene så står Saab urimeligt stærkt pt.

// Brian

• #33   5. feb 2012 Tja...

Det er helt rigtigt, at der ikke er meget bagsædeplads i en 9.3 - det hjælper gevaldigt, hvis man løfter forsæderne, men jeg er heller ikke mere end 176, så det er jo ikke noget problem.

En ting vil jeg sige - jeg sidder for tredie gang i et halv år midt i Harzen, og er kørt hertil i dag. Termometeret har ikke været over -7 hele vejen herned og fra Putgarten til Hildesheim har dyret ligget konstant på 160 kmt med et forbrug på 9 l /100 km. Efter Hildessheim gik det up-hill i sne - det her dyr er lavet til sådan noget, og jeg har aldrig kørt i noget bedre under de forhold.

Så vidt jeg ved har sådan en sjover Astras og alfa 159's undervogn, SAABs egen 2 l motor med turbo, som chippes til 150 eller 170 KH, en hydraulisk kobling og opels gearkasse. Der er altså ikke noget af det der er ringe:-)

Jeg har meget svært ved at se bedre kørejern til de penge, man kankøbe sådan en sjover til - det skulle da lige være en 9.5, der har bedre bagsædeplads.

Og så har Dr. G. jo ret i en ting - smag er indiskutabel.

• #34   6. feb 2012 Tror da denne tråd er faldet helt ved siden af

Sådan en SKAB er jo ikke med i min forespørgsel

• #35   6. feb 2012 Du spurgte hvad du skulle kigge efter på en Touran.

Og svaret er: se om der ikke står en bedre bil ved siden af :-))

• #36   6. feb 2012 men en skab er jo ikke en bil man sidder sig ind / op i !! så er den jo ude af billedet ligesom guldplader biler

Men 8 inlæg oppe spurgte jeg om Opel og det er der ikke nogle der har set

• #37   6. feb 2012 Jo men troede mest Opel det var ment som en joke smiley

Få evt en tur i en Mazda premacy. en utrolig langtidsholdbar bil til en meget lille penge..

• #38   6. feb 2012 ja det er jo ikke nogen dyr bil i indkøb men 2004 er det virkelig det nyeste de har lavet i disel

• #39   6. feb 2012 Steffen

køb du roligt en vw... det bedste køb er nok en 1,9 tdi... selvom en 2,0 tdi er noget sjovere m dens 140 hk og 320nm kører den lige op m de fleste 2,0 benziner

jeg ved jeg er rigtig glad for min... selvom det jo er en Altea er motoren den samme

• #40   6. feb 2012 En vw tdi er en FANTASTISK motor når den køre. og det gør de som regel uden de mindste problemer når der er under 150k km på tælleren.

Men derover begynder de fleste at koste alle udenlandsferierne, i turboer. partikkelfiltre og højttryksdyser. blandt mange små fejl.

Skifter man inden er der ingen problem. køre dejligt og rimelig gensalgsværdi.

I min optik får man bare slet ikke det som mange forventer når der nu står vw på klappen.

Og mht Premacy så er nyeste diesel rigtigt en 2004. og den vil med garanti følge dig i tykt og tyndt de næste 10 år uden at maskinen siger et forkert prut eller synsmanden vringer synderligt på næsen :-))
    Og om den er lige så køn som en vw, det er let at svare på : Nej det er den ikke. men i forhold til en Fiat multipla så er den gudesmuk :-))

• #41   6. feb 2012 nu er der også en del snak om EGR ventilen ofte er et problem .. Er det ikke pga man køre for meget bessefar kørsel Skal det ikke bare have noget gas en gang i mellem
    Det er vel det samme men turboen den soder jo også til hvis den ikke bliver brugt en gang i mellem

Havde en kolege som havde en Ford Focus og han fik at vide den skulle have noget gas i ny og næg så skulle det nok fungere

• #42   6. feb 2012 Altså, jeg kender en del, der har været meget glade for Zafira.

Og helt ærligt, så har jeg 18 år været dybt involveret i en virksomhed, hvor vi de 16 kørte Opel. Vectraerne havde vi generelt bøvl med, men de var rare at køre. De øvrigt - Kadett, Astra, Ascona, Zafira var folk mega-glade for. Lidt anonyme var de, men de bare kørte og kørte, og så skal man ikke glemme, at Opels sæder måske ikke ligner noget fancy, men de er fakttisk noget af det allerbedste der laves til almindeligt brug.

• #43   6. feb 2012 Kæft VW går jo tit i stykker smiley Sjovt var det dem vi kørte med flest gange i 2011 hos Dansk auto hjælp smiley

• #44   7. feb 2012 Ja det bliver jo ikke nemmere .. Zafira har nærmest intet udstyr og nogle må ikke slæbe min trailer (1300 Kg) Ford får man meget for de samme penge samt Vw turan og Sharan men det er jo ikke vildt gode ods de har må man sige

• #45   7. feb 2012 Steffen:

Skal du i realiteten ikke bare have en gammel udbollet landrover fra forsvaret?????

• #46   7. feb 2012 En Fiat multipla ( så sparre du også tyveriforsikringen ;-))

• #47   8. feb 2012 Brian S jeg det tror jeg du har ret i
    Knud Det kniber med at have plade til børnene og hunden smiley

• #48   8. feb 2012 Havde du ikke en stor trailer????

• #49   9. feb 2012 Ja en med en total på 1300 Kg samt Campingvogn

Kommentér på:
Hvad Skal Man Kikke Efter På En VW

Annonce