afgift på Skadet mc, vurder selv {{forumTopicSubject}}
hej allesammen, jeg går og kigger på ny mc
da jeg så fandt denne her uden afgift herinde fra
http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=106571
der står så i annoncen at kåbesættet er skiftet ud med en med skrammer, hvad man så ikke syntes at kunne se er skrammerne, og jeg tænkte at det nok var overfladiske skrammer, indtil jeg så i dag beder sælger sende mig billeder af de ting der er i vejen, så er det overraskelsen kommer, og jeg undrer mig netop, over det ikke er vist i annoncen, og nu sidder jeg så og overvejer.
KAn det betale sig for mig at købe den og skifte hele kåbesættet ud?
vil faldet i afgiften være nok til at jeg kan købe mig et nyt kåbesæt
plus der er hak og ridser i fælgen foran så det skal også laves.. plus der skal nyt ende stykke på den ene af potterne. og så skal hele kåbesættet skiftes..
jeg kan ik rigtig finde information omkring besparelsen hvis man skal betale afgift på en mc er ikke er i god stand visuelt.
så jeg håber lidt nogle af jer derude kan hjælpe mig, da jeg havde planer om at jeg skulle ha hentet den nu på onsdag, men nu skal jeg jo pluselig lige revurdere om det kan betale sig
Mvh Morten
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 57 Svar: 217
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
og forskellen er fra de 2 ydreste er 5% -dvs at hvis afgiften er 100000 kr
over middel er der 5000 kr sparet ved at sætte skadede dele på til under middel.
Synsmanden vil helst lave den middel for ellers skal han lave foto mm.
mvh kk
feb 2011
feb 2011
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 287
Altså en middelpris +/- 5%.
feb 2011
så jeg vil i "bedste" tilfælde spare 5000 kroner på afgiften for denne her mc som er skadet, fremfor en mc uden skader, ja så bliver det jo dyrere for mig at købe en skadet mc jeg vil skifte kåbe på og indregistrere end det gør og købe end uden skrammer og så indregistrere,
det var sku da noget lort
så står jeg jo og mangler en R1 stadigvæk kan jeg høre..
afgift på Skadet mc, vurder selv