3.372 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vedr. vandskade i lejlighed Vedr. vandskade i lejlighed

Hej alle

Vil lige høre jer om det er muligt at få nogen form for leje nedsættelse eller anden godtgørelse grundet denne sag:

Bor i lejelejlighed, øverste sal. For snart et halvt år side begyndte der at være fugtskade både i stuen og soveværelset, dette udviklet sig hurtigt til skimmelsvamp i begge tilfælde.
Der har så af flere gange været tømmer og maler for at få orden på det, samtidig med at taget er blevet lavet.
Nu var det hele så blevet tørt og maleren skulle igang med at sætte nyt tapet op og få malet.
Men nej, han har så lige opdaget at der stadig står lidt fugt i loftet.
Så nu ser det lidt ud til at det hele skal starte forfra, og at der hvertfald går nogle måneder før taget er blevet lavet ovs. ovs. ovs.

Men som sagt, ved i om det er muligt at snakke med mit boligselskab om at få nogle penge igen? Undre mig også over at der ikke blev tjekket hvilken type skimmelsvamp det var, altså om vi overhoved kunne bo her.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. vandskade i lejlighed
  • #1   10. jan 2012 Det er vel altid muligt at snakke med dem om det. Om du så får det, er en helt anden sag.

Det du har muligjed for, er at få huslæejenedsættelse, på de rum der er berørt. Var du tvunget til helt at flytte ud, skal du ikke betale leje i perioden.

Men det hele er et forsikringsspørgsmål, så drejer sig om, om forsikringen vil give den nedsættelse.

Så det eneste du kan gøre, er at kontakte dem, fremfor at spørge herinde, hvor ingen kan give dig det korrekte svar alligevel.

• #2   10. jan 2012 Var mere for at høre om det var helt no go.. Men du vil råde mig til at kontakte boligselskabet?

• #3   10. jan 2012 Ret henvendelse til din kommune - Kommunen tilsyn omfatter båre boliger og øvrige lokaler, hvor der opholder sig mennesker. Tilsynet omfatter aller typer ejerforhold, herunder private ejerboliger.

Lejere skal være opmærksomme på følgende:
    Hvis lejer får mistanke om problemer med indeklimaet i sin bolig, skal man rette henvendelse til
    udlejer/boligforening og sammen løse eventuelle problemer.
    Findes der ikke en løsning, og mener lejer, at problemet har årsag i manglende vedligeholdelse, kan rettes
    henvendelse til huslejenævnet, hvis man bor i privat udlejningsbyggeri, og beboerklagenævnet, hvis man
    bor i en almen bolig.
    /Wolle

• #4   10. jan 2012 Jeg arbejder som fugttekniker til dagligt, du skal forlange at der bliver taget prøver af den skimmel der er der, du skal være opmærksom på at boligselskaber tit skylder skylden over på jer lejere, og siger det er dårlig udluftning, man kan ikke bare male det over, skimmel skal afvaskes og først og fremme skal årsagen til skimmel findes ellers kommer den igen og igen Mvh Henrik
    Ps. man kan blive syg af at opholde sig i skimmel område, og dermed skal boligselskabet sørge for genhusning.

• #5   10. jan 2012 Problemet er at min kæreste og jeg først er blevet opmærksomme på bl.a. at de skal genhuse os m.m.
    Problemet er at der ikke er mere skimmelsvamp og der er gang i processen.
    Men da vi begge er studerende ville det jo være rart med lidt penge tilbage i husleje hvis det var muligt. Så er spørgsmålet bare om der er nogen chance for det nu det hele forhåbentlig er ved at være slut.
    Gad ikke gøre noget ved det, da jeg forventede at det hele ville være færdigt i løbet af denne uge, men er jo så ikke tilfældet alligevel.

• #6   10. jan 2012 henrik J - skimlen er blevet vasket ned af flere omgange og det hele bliver gjort ordenligt.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #7   10. jan 2012 Dialog....Dialog...Dialog.... Gå nu hen og få den snak med din udlejer - uagtet om det er privat, forening eller noget imellem... Snakke, Snakke, Snakke... og I finder måske en løsning som begge parter ER tilfreds med!

Hvis uenighed opstår og du som lejer IKKE er tilfreds, så henvender du dig til din helt egen hær af medløbere som kaldes LLO.

Link:
    http://www.lejerneslo.dk/

De kan rådgive dig....HVIS dialog og snak-snak ikke dur'.....

smiley

• #8   10. jan 2012 tak.. kikker lige en gagn på deres side smiley

Kommentér på:
Vedr. vandskade i lejlighed

Annonce