1.092 visninger
|
Oprettet:
Lidt sjov annonce {{forumTopicSubject}}
Udover min kærlighed for motorcykler er jeg faldet for hjemmebyg af cykler..
Faldt lige over denne annonce, hvad siger i til vægten på fælgen? som af mystiske årsager er påvirket af bartrykket i dækket
jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 26
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
http://www.dba.dk/bane-pladehjul-ukendt-fabr/id-79856498/
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 11 Svar: 376
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 117
Men resten af annoncen virker for mig at ser stadig lidt underlig.
Conti Competition 22 tub i god stand, skal dog limes. (Ikke punktereret).
Har et lille chip i bremsefladen, men det påvirker ikke resten af hjulet.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
Ang. vægten generelt, så skal det såmænd nok passe at vægten er så høj. Hjulet er med skruekrans, alene det fortæller at hjulet er fra et godt stykke ind i forrige århundrede. Dengang var man ikke just kendt for at lave lette pladehjul. (Eller stive, eller specielt runde for den sags skyld).
Men klart at efter nutidens standard er hjulet meget tungt, men også meget billigt.
Mht. limning vs. punkteret er det reelt nok. Der er garanteret tale om en lukket ring som limes fast på fælgen. http://en.wikipedia.org/wiki/Tubular_tyre
8 bar er helt normalt.
Hjulet har et hak i bremsefladen. Det er nok ikke superbehageligt at bremse med, det må hakke en del. Omvendt hvis man føler for at indsætte sådan en mursten der, så må det være på en HELT flad rute uden sving.
Hold dig fra det!:-)
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
Der skrues tandhjulet altid på, så det betyder ingen ting.
Esben har ret i det med den lukkede ring, de skal limes på fælgen, og er pisse irriterende at lappe. Har kørt med lukkede ringe på min hverdagscykel, det bliver man hurtigt træt af om vinteren.
Mht dæktryk, er 8 bar meget normalt på almindelige kanttrådsdæk, men i en lukket ring kører man ofte med 14-16 bar, hvilket er super fedt, da man så har minimal rullemodstand.
Hakket i bremsefladen betyder heller ingen ting, da man ikke har bremser på en banecykel.
Men JO det er lid tungt.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
havde slet ikke set vægten, virker godtnok lidt tungt oftest er delene til banecykler lidt tungere, da de har samme vægt krav som landevejscykler, men grundet de få dele på cyklen, bliver de hurtigt lette.
Lidt sjov annonce