{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Opskriften på at vinde magten i Danmark. {{forumTopicSubject}}

Man starter med at lave nogle MEGET optimistiske økonomiske beregninger, som stort set alle økonomer og andre lægsfolk ryster på hovedet af. Men det lader man sig ikke slå ud af, man skruer et valgprogram sammen hvor man får nogen til at love hvad som helst og så finder man en der er villig til stå i spidsen for projektet.

Folketingsvalget bliver nemt vundet, for Dansken stoler selvfølgeligt blindt på politikeren når hun siger at Eldorado er lige om hjørnet. Selv skal man sørge for at få den rigtige post, det skal ikke være toppen, for det er selvfølgelig der at tæskene lander nå det går op for folk at det ikke kan lade sig gøre at holde at det der er blevet lovet. Nej man skal sørge for en god post lige under toppen, hvor man trække i trådene, eks. økonomi- og indenrigsminister posten er perfekt til det. Her kan man i ro og mag sidde og forme sin politik og lade de andre tage skraldet

Efter nogle måneder, bliver dem der lovede det hele, nød til at gå ud og ”beklage” at konjunkturerne ikke helt gik som man havde ønsket og man da måske nok havde været en smule optimistisk i sine beregninger. Og som følge deraf kan de naturligvis ikke holde alt det de lovede under valget.

Selv sidder man trygt og godt og ser at ens vælgertilslutning bare bliver større og større mens de andre i regeringen falder fuldstændigt fra hinanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opskriften på at vinde magten i Danmark.
  • #2   7. jan 2012 Sådan er politik nu om dage....
    Det drejer sig ikke om holdninger, men om at love de ting som folket vil ha' og derved score flest mulig stemmer.
    Om det lovede holder i virkeligheden er ligegyldigt - bare du får flertal og der med magt, ministerpost og ikke mindst ministerpension...
    Om det er rød eller blå blok du stemmer på er hip som hap. Det hele er noget midtsøgende miskmask...
    Alle der tør ha' en mening bliver presset ud på en af fløjene og er uden reel indflydelse...

    Jeg er SÅ træt af politikere for tiden.. STRAM OP !


  • #3   7. jan 2012 Som John P siger,og vi vælgere bliver aldrig klogere.

  • #4   7. jan 2012 Lars:

    Din opskrift er rigtig nok, men du mangelr at sætte en streg onder, at vælgerne rent faktisk vælger dem!!!!!!


    Jeg har endnu aldrig oplevet en valgkamp, der IKKE har været fulgt af brudte valgløfter, og netop derfor, skal man som vælger tage stilling til, hvad der bliver sagt i valgkampen!!!!

    I sidste tilfælde havde alle store problemer med at fremsætte noget som helst pålideligt - simpelt hen fordi den omkringliggenden verden som vi alle er dybt afhængige af var og er i dyb økonomisk krise.

    Derfor kom denne valgkamp for mig til at handle om at få en regering, der ville være NØDT til at tale med andre - altså sværere men nok noget mere nuancerede beslutninger.

    ....men det er da rigtigt, nu skal vi til at se nogle handlinger....


  • #5   7. jan 2012 Knud (Ølstykke) J
    Mindes noget der hed kontraktpolitik det blev jo gennemført af Fogh....


  • #7   7. jan 2012 Tue:

    Læs lige hvad jeg skriver, Jeg skrive jo ikke, at ingenting blev gennemført, man at der aldrig har været en valgkamp uden brudte valgløfter, og det er slet ikke det samme:-)


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #8   7. jan 2012 Synes mere det utrolige ligger i at folk tror på hvad de siger, selv syntes jeg deres valgløfter lød ret optimistiske

    Og som man siger om salgsannoncer, hvis det lyder for godt til at passe, så passer det sikkert ikke.

    Men det kan de fleste forholde sig til, står der en ung blondine og smisker for folk, så ligger de straks på ryggen og spiller død og æder rådt hvad der bliver sagt smiley


  • #9   7. jan 2012 Syntes det er klamt og høre hvordan Div politiker så bagefter sidder og glatter deres løgnhistiorier ud.

  • #10   7. jan 2012 MW:

    Det kan du have helt og aldeles ret i, det synes jeg også.

    Ikke desto mindre afgiver vi vore stemmer og vælger. Vi kunne jo melde os ind i diverse partier, mene noget med hvad vi siger og så tage vore chancer:-)

    Vi har lige nøjagtig det styre vi vil have, Vi vælger efter hvem der siger det vi helst vil høre........ er det muligvis alt for nemt at være dansker????


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #11   7. jan 2012 har nu ikke det styre vi helst ville have, efter som de ikke holder hvad de lovede, så er de jo valgt ind på falsk grundlag.

  • #12   7. jan 2012 Nu skal man jo ikke basere sin stemme på hvad der bliver sagt i valgkampen, men på hvad de har sagt i årene op til. Selvfølgelig siger de det vi gerne vil høre, de forsøger jo at vinde et valg.

    Og så synes jeg ordet "vi" er lidt upassende, det er jo "flertallet" der bestemmer.
    Lidt ligesom når folk kommer med den sædvanlige kommentar, "vi har jo selv valgt dem..." nej, det er FLERTALLET, og det er vi ikke alle en del af.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #13   7. jan 2012 Hvis man nu skulle købe en ny bil, sælgeren lover den har 5 døre, 150 HK alufælge og læderindtræk.
    Den dag man så vil hente den, så står den på stålfælge, har 90 HK, 2 døre og stofsæder - er det så den bil man har købt?


  • #14   7. jan 2012 ”Det er et stort faremoment for demokratiet, når diskussionerne bliver sådan, at vi ikke koncentrerer os om hvad det er der bliver sagt, men hvem der siger det. For så holder vi op med at lytte til hinanden.”

    Søren Pind


  • #15   7. jan 2012 Kenneth H:

    Din melding har Lasse fra Hammel faktisk svaret på:-)

    Lasse (Hammel)H:

    Vort repræsentative demokrati er ikke ideelt - ethvert flertalsstyre er jo også et flertalsdiktatur, man skal man slet ikke huske, at vi -bl.a. på disse sider-hele tiden fortæller hinanden hvor elendige aandrer styreformer eller kulturer er, samt det faktum at vi oven i købet sender soldater til Irak, Afganistan, Libyen for at hjælpe befolkningerne med at etablere styrer efter vor model????

    Styrer, som de nævnte befolkninger formentlig slet ikke vil have???

    ....så jo, vi kan snildt have et folkevalgt styre, som ikke vil hvad den enkelte borger vil have, men jeg har selv meget svært ved at hitte former, jeg hellere ville have . ikke bare med tanker på mig selv.


  • #16   7. jan 2012 Et citat jeg kom til at tænke på. FOR i valgkampen, var det ren muderkastning, om de samme ting!
    OG det var næsten ikke til at se forskel på blå/rød blok..
    Det eneste virkelig anderledes, var skuda Liberal alliance....

    OM man så kan tage deres "forslag" alvorligt, er jo et godt spørgsmål... MEN de havde da en "anderledes" tilgang til tingene..
    JA efterfølgende, sover de måske lidt i timen (eller nogen af dem gør LOL)


  • #17   7. jan 2012 Helt enig Jesper, og hvordan f..... skulle der blive forskel, når de samme problemer skal løses i samme ydre/indre økonomiske rammer???


  • #18   7. jan 2012 Det må være den ting, de fleste mangler at finde ud af!! smiley
    PÅ NÆR Liberal alliance...... smiley

    DE har en plan, der får os videre, med stort overskud, som et forgangsland, hele hverden vil se op til!!!
    eller noget!


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #19   7. jan 2012 tror der er mange steder der kan spares, som du selv nævner Knud, hvorfor bruge millioner på en hær i et land der egentlig slet ikke ønsker os?

    Der er mange eksempler på meget dyre katastrofale økonomiske dispositioner der er foretaget gennem tiden, hvor man kunne under sig over hvorfor de gør det?
    Penge under bordet måske, eller dyre rejser i retur?
    Ingen har et økonomisk ansvar, så er det sq nemt at rutte med statens penge.

    Selv mangler der ikke midler når det er deres egen velfærd og snobberi over for udlandet, det gælder.
    Bruge en masse penge på at gøre en by til kulturby i EU, fu.k det, hvem hulen gider glo på et maleri og en skulptur man alligevel ikke kan gætte hvad forestiller, når en af konsekvenserne er at de gamle og syge ikke får den pleje de har behov for?

    rød, gul grøn eller blå, de hytter alle deres egen skind, og resten af DK står bare og kigger som en flok dumme får. Men findes der i det hele taget muligheder for at gøre noget? Man kan jo ikke vælte dem før om 4 år igen. bare for sikkert at få det samme ud af det.

    Gad godt at samtlige 179 klovne fik bare 2 - 3 mdr. på samme vilkår som min gamle mor har.


  • #20   7. jan 2012 Kenneth H...
    Vælgerne kan jo fyre hele folketinget ved et folketingsvalg..... Hvis der kun afleveres blanke eller ugyldige stemmer, vil de alle være nødt til at tage deres gode tøj og gå..... Det ville helt sikkert give noget tumult, men et godt signal at sende til fremtidige politikere...


  • #21   7. jan 2012 Den gyldne regel: Hvis nogen siger dig imord, får du dem bare til at se dumme ud, ved at stille dem et irelevant spørgsmål de ikke kender noget til.

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #22   7. jan 2012 Nemlig Keyser Nielze _

    Desværre hænger man på falske løfter i 4 år, burde være en mulighed for at vippe dem ud inden
    Ved ikke om man, som befolkning, kan give en regering t mistillidsvotum, kan man sikkert ikke.


  • #23   7. jan 2012 John P, jeg synes ikke vi fik valget mellem, men vi både pest og kolera

  • #24   7. jan 2012 Kenneth H
    Jeg er heller ikke bekendt med "juristeriet" omkring et sådan valgresultet.... Muligvis skulle dronningen ind over med en slags overgangsregering.... Hvad ved jeg.... Men det burde være muligt at fyre folketinget ved at undlade at stemme en eneste af de opstillede ind.....


  • #26   7. jan 2012 Det er egentligt sjovt... De vælges for 4 år af gangen, men det er kun hvad de siger i ugerne op til du valg, som folk hænger sig i. Så hvem er de dumme?
    Og hvorfor hedder det valgLØFTER? Det er trods alt kun hvad de som parti ønsker, hvis de SELV kunne bestemme. Hvilket må siges at være langt fra den nuværende situation.


  • #28   7. jan 2012 ... Og uanset hvem der har magten, så længe DF og Joakim B. Olsen er på det blå hold, må de røde siges at have vundet. LOL!

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #29   7. jan 2012 jeps Hippie

    Lad Vestager bestemme og lad os få nogen flere udlændinge ind i landet, vi har jo masser af penge og masser af job til dem - nu ikke at de alle gider arbejde smiley


  • #30   7. jan 2012 Fedt med alle de indlæg.
    Grundlæggende mener jeg at det er skadeligt for demokratiet, at man kan stille sig op og love et eller andet og dermed "narre" folk til at stemme på en, egentligt er det jo gement tyveri over de politikere som siger noget mere realistisk. Og risikoen er jo så også at folk begynder at få "politik / politikerlede"

    Et godt eksempel er Carsten Hansen, socialdemokrat, der før valget lovede at akutmodtagelsen i Svendborg skulle bevares hvis socialdemokratiet kom til magten. Jeg kender mange der kommer fra det område som alene af den grund, stemte personligt på ham.

    Akutfunktionen bliver som bekendt lukket.

    Nu tror jeg ikke de andre er et hak bedre, Dog vil jeg rose Anders Fogg for han kontraktpolitik, så kunne man stemme på ham hvis man var enig, men han løb ikke fra et valgløfte.


  • #31   7. jan 2012 ja demokrati i dets nuværende form fungerer tydeligvis ikke. Andelen af professionelle nassere og 'robin Hood'er' udgør for stor en stemme-andel.

    Mon ikke hvis vi ændrer stemmesystemet således at en stemme er vægtet med hvor meget man reelt på bundlinjen har betalt til fællesskabet. Dvs. både professionelle nassere og rige der spekulerer i fradrag og skattefiduser får mindre indflydelse via deres stemme. Således, dem der betaler, de får mere at skulle have sagt ??? Skyd løs! :o)


  • #32   7. jan 2012 Og havde venstre genvundet valget var vores sutiation den samme som nu. De er jo også fulde ag løgn.. Det er politik og sådan generalt er det ligemeget hvem som sidder ved magten. Når verden tordner fremad og alt går godt, jamen så går det godt for den siddende regering, når verden er noget lort, ja hehe så er det sku svært:D


Kommentér på:
Opskriften på at vinde magten i Danmark.

Annonce