4.933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Loft af Trapez-plader... ??? Loft af Trapez-plader... ???

I mit værkstedsbyggeri er jeg ved at nå til det indvendige loft. Mit første valg var troldtex-plader ( træbeton ) men det er sgu temlig dyrt og måske ikke det mest praktiske.
Så overvejede jeg nogle billige hvide loftprofiler i MDF fra jem&fix, men der er jeg lidt nervøs for holdbarheden i et, til tider, lidt koldt og klamt værksted og ikke mindst brændfaren....

Så var det jeg tænkte - hva' med hvide metal-trapezplader...? Ligesom disse :

(link fjernet)

De er billige pr m2.
De er hvide.
De kan vaskes.
De ka' ikke brænde.
Og bølgeprofilen gør dem måske lidt "lyddæmpende"

Hva mener i...?
Og kender i måske en bedre løsning ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loft af Trapez-plader... ???
  • #1   30. dec 2011 træbetonsplader er den bedste løsning og er ikke mange kr. dyre pr.m2 en de stålprofiler du henviser til.husk at der skal bruges ca. 8stk skruer pr m2 a 1,18 kr. pr stk og en pladepris på 124,26 pr. 2 m2 se her. http://www.nettraelasten.dk/shop/traebeton-1004p.html 68,50 pr m2 +lidt til skruer
    du skal lige huske at der er andre brandkrav når du bruger jern end nå man bruger træ.
    der kan også være den ulempe ved stålprofiler at de danner kondens på undersiden ved tempetursvingninger så får du et loft der kan drybbe.
    vil klart anbefale træbeton det kan du jo også male hvis du vil.

• #2   30. dec 2011 Vil ikke kloge for meget i det her, men er ret sikker på at bruger du trapez plader, vil det være lydforstærkende.

Jeg havde nok personlig brugt Troltex, da det giver en behagelig akustik, og kan hverken rådne eller brænde så vidt jeg ved.

Men er bestemt ikke ekspert på området.

• #3   30. dec 2011 kontakt din lokale tømmerhandel, hvis du er heldig kan de skaffe dig træbetonplader i 2 sortering til billige penge .
    Det er klart det bedste loft i et værksted

• #5   30. dec 2011 vælg troltex'en..... det er klart nr 1 til værksteder... har det selv i værkstedet....

• #6   30. dec 2011 Jeg har brugt alm. træloft i mit værksted,fungere fint sevom det til tider er lidt koldt derude.
    Du kan tit købe noget 2.sortering til rimelig penge.

• #7   30. dec 2011 troldtekt er at fortrække, det er lyddæmpende, kan ikke brænde, pænt, og ja kan males.

er man igang vil alt andet end troldtekt være at fraråde!

mvh

• #8   30. dec 2011 jeg har gibs loft i mit værksted i et gammel værksted... og hårde vægge... det er ikke super blødt lydmæssigt... så vil også anb. trolteks plader, - har en genbo der lige har monteret en hel masse med det og han var godt tilfreds. Selvom han skulle lave det så de var lige overfor hinanden og havde bøvl med det, så viste det sig han havde fået nogle som var 2. sortering... der svingede 15mm. Og nej ikke hårdt materiale i et værksted hvor du skal stå og larme... aldrig. Du har muligheden for at lave det godt, også vent lidt med at få det lavet til du har pengene... tror ikke du vil fortryde. Godt nytår.

• #9   30. dec 2011 Du skal ha agroplader fra troldtekt,det er de billigste. Tror stålplader kan kondensere hvis der måske er manglende isolering.

• #10   30. dec 2011 ja varme og kulde er noget lort med metal, da metallet er lang tid om at blive varmet op... hvis du kører med varme sådan i de timer du er der i fritiden (lidt som jeg gør)... så vil du få problemer med regnvejr hvis du er rigtig uheldig... derfor er det bedre med et let og åndbart materiale... når der nu er fugtigt... Jeg ved det af erfaring med vinduesrammerne... de trækker også kondens... lige som glassene gør det når der kun er et lag... smiley Også offer lidt isolering op under... det gør altså lidt forskel.

• #11   26. feb 2012 Har købt træbetonplader i dag. De var på tilbud i jem&fix til 39,95 kroner for en plade på 60x120 cm.hvilket svarer til 55,- kroner pr. m2

Kommentér på:
Loft af Trapez-plader... ???

Annonce