{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Pc spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vil have min acer bærebar formateret, og det skal gøres ved at genskabe den til fabriksindstilling. Der er to partitioner på harddisken C og D, og styresystem ligger naturligvis på C.
Mit spørgsmål lyder så på om jeg godt kan smide de filer jeg gerne vil gemme over på D, eller vil den også blive slettet.
Har desværre ikke en ekstern harddisk ellers var det jo nr et at smide mine billleder osv over på..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pc spørgsmål
  • #1   10. dec 2011 Hvis det du skal gemme ikke fylder mere end 2gb vil jeg foreslå dropbox.con

• #2   10. dec 2011 Dette kommer an på hvordan du gør det. Hvis du genskaber maskinen til fabriksindstillingerne, vil jeg tro filerne på D også bliver slettet. Hvis du derimod sætter din windows cd i, og genindstallere windows på C, så kan du undlade at røre ved D, og dine filer vil blive der.

• #3   10. dec 2011 argh.. der findes forskellige "system-genoprettelses" typer. Kan ikke huske om Acer sværger til en bestemt type eller ej. Den type som er farlig er den som genskaber din boot partition ud fra et image. Den gør nemlig tit det at den fuldkommen ser bort fra hvordan din disk er partitioneret lige nu og så genskaber den dit system som det så ud den dag du købte maskinen / startede den for første gang.
    Alt afhængig af hvor meget det er du vil gemme vil jeg foreslå usb-stick eller ekstern harddisk, og når så skidtet er "backet" up ville jeg da forsøge at genoprette. Går det så galt kan du altid bagefter skabe en ny D partition og læse dine data fra backup-mediet ind igen.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #4   10. dec 2011 Jeg turde ikke, uden at have en backup på ekstern harddisk DVD eller andet.
    På en måde burde du jo alligevel have det, hvis i tilfælde din harddisk, en dag står helt af og er ganske ulæselig, så er du jo også på skideren smiley

En ekstern harddisk koster ikke så meget som de ærgrelser over tabt data gør.

• #5   10. dec 2011 ok. har har over 26 gb film og billeder ellers havde jeg også brugt drop box.. Men nej må vist hellere få det gemt andet sted, ville sgu være surt show at miste det.
    Og på den anden side har man det jo så også liggende sikkert hvis den går i sort en dag smiley

Men takker for indput smiley

• #6   11. dec 2011 Mr-T

Hvis du "kun" har ca 26 gb film, så kan "keep-it" anbefales både til film - musik og billeder. Jeg bruger det selv, men kun til billeder da jeg har lidt mere på "lager" end 26GB og det ville tage det meste af en måned at lave backup af hvad jeg har liggende smiley

Det koster ca 130.- for et år og du har så ubegrænset brug af plads. Så behøver du ikke tænke mere over om din disk går ned eller ej smiley

Jeg har selv før stået og sagt "Rigtige mænd tager ikke backup" Men da jeg mistede en masse billeder fra min datters fødsel og dåb. Så ændrede jeg temmelig hurtigt mening smiley

• #7   11. dec 2011 Ellers koster en ekstern harddisk på 500 gb efterhånden ikke mere end et par hundrede kr

• #8   11. dec 2011 499.- for en 2.5" ekstern HDD på 500GB smiley

• #9   12. dec 2011 Du skal også huske på at hvis du geninstallerer Windows, dannes der en ny registreringsdatabase. Det betyder at ALT du selv har installeret senere også skal geninstalleres. I al den tid jeg har arbejdet med Windows (siden 1983 o gprofessionelt i perioden 1983 til 2005) er det ALDRIG lykkedes mig at få repareret Windows uden den samtidigt smadrer alt muligt andet. Bland andet derfor er det en rigtig god ide at have mindst 1 partition (D: E: F:) udover C: som Windows ligger på. Jeg blev træt af det og kører nu noget helt andet, som jeg ikke vil starte en religionskrig om her. No comments smiley

Hvis du stopper din Windows CD i og booter fra den, så skal du bare åbne et commandprompt (en DOS skærm i virkeligheden) og skrive format C:, eventuelt format C:/F som fikser fejl på disken, så ryger ALT på C: og D: røres ikke. Du skal huske at der ikke er nogen fortrydelsesret, og at C: ikke er læsbar efter en tiendedel sekund. Det første der ryger er FAT tabellen.

Kommentér på:
Pc spørgsmål

Annonce