24.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Offshore-arbejde, tips, råd, erfaringer? Offshore-arbejde, tips, råd, erfaringer?

Jeg overvejer om offshore arbejde kunne være noget for mig.
Som jeg har forstået det, er der lidt uddannelse i Esbjerg, inden man kommer igang. Men foregår den uddannelse som en del af en ansættelse? Og hvor lang tid er den uddannelse?
Mener det jeg har kigget på, hedder Roustabout eller Roughneck.
Jeg roder stadig lidt rundt i begræberne. Og har stadig lidt svært ved at finde hoved og hale i det.
Jeg er godt nok uddannet elektriker. Men tænker bare at jeg ville ud som "ufaglært"....eller i hvertfald med det uddannelse der nu hører med til jobbet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Offshore-arbejde, tips, råd, erfaringer?
  • #1   29. nov 2011 Hvorfor ikke bruge et par år på at læse til Maskinmester, så du kan få de spændende jobs offshore?

• #2   29. nov 2011 Du skal som minimum have sikkerhedskursus, hvis du kan komme ind som elektriker, ellers er stilladskursus et godt sted at starte...

Kontakt dansk metal esbjerg, de har en off shore afdeling---> http://www.metalesbjerg.dk/Off-Shore.aspx

Har selv været i gang med at søge for år tilbage, men kom fra det igen grundet andet arbejde...

/ Bülow...

• #3   29. nov 2011 Slyngel: Jeg har snart læst det ene og det andet, siden jeg gik ud af folkeskolen i 96 smiley Så jeg syntes snart det er på tide at jeg kommer igang med at tjene nogle penge meget snart smiley

Bülow: Jeg prøver at tage kontakt med dem.

Ved i hvordan lønniveauet er? Et sted har jeg læst den er lige under 30K, hvilket jeg syntes lyder i underkanten, i forhold til hvordan man arbejder. Og har hørt andre sige lønnen ligger helt oppe på 40-50K. Men så gætter jeg på det ikke er for ham nederst på stigen.

• #4   29. nov 2011 Sorte Slyngel...

Ha ha... Maskinmester offshore..... Jo jo, hvis man har en blød røv og en "spids" kuglepind...

• #5   29. nov 2011 Lønmæssigt svinger det utroligt meget.... 500.000 til en lille million om året med alm håndværkeruddannelse..... Men det afhænger af hvilket firma og hvilken sokkel du kommer på.... Mærsk er iøvrigt i den helt lave ende mht løn...

• #6   29. nov 2011 hvordan er det hvis man er automekaniker`? er det kompetence givende til sådan et job ?

• #7   29. nov 2011 Ok. Op til en lille million, så var det sgu ikke helt ved siden af det jeg havde hørt.
    Troede faktisk at Mærsk ville være der pengene var at hente smiley Men så lærte jeg da lidt der smiley

• #8   29. nov 2011 Jeg mener du som minimum skal have et kursus her (link fjernet)

Så er det ellers bare fat i Dansk Metal forklare dine kvalifikationer, og så ruller det så småt

• #9   29. nov 2011 Gert P.... Der er faktisk en del automekanikere der bruges til at lave instrumentrør på nybygninger og vedligehold.... Men en smede eller elektriker uddannelse er nok der der er bedst chance...... Selvfølgelig kan man også gå efter noget mere administrativt arbejde med en videregående uddannelse.

• #10   29. nov 2011 Jeg er jo elektriker. Men må indrømme at jeg gerne ville lidt væk fra det. smiley Men det kunne da være jeg lige skulle se hvad jobbet kunne indeholde som off shore elektriker.

• #11   29. nov 2011 De fleste "håndværkere" der arbejder på produktions platformene er ikke direkte ansat ved Mærsk, de er lejet ind via f.eks SEMCO, Q-star, Danbor service og ligende virksomheder. Det er "kun" en lille vedligeholdelses afdelingen som er ansat Mærsk
    Hvis du vil være roughtneck, så snakker vi borerigge, og det er Maersk drilling som har dem. Jeg vil foreslå du kigger på de forskellige hjemme sider, og kigger i deres jobs sektion.
    Med hensyn til løn og srbejdstid, så arbejder de 2/3 i dansk sektor. " uge ffshore, og 3 uger hjemme. Norsk sektor er 2/4. " uger offshore, og 4 uger hjemme. Norsk sektor er bedst betalt, men kender flere som er j´kommet tilbage fra Norge, da lønnen ikke betyder alt.

• #12   30. nov 2011 Ren slingertjans.. Billig tobak og 4kg xtra på første tur.. *lol*

jeg havde et "kursus" på 2dage.. Lidt teori og legen med ild, så var det afsted..
    Det er ikk pokkers svært at bestå..

Det kan være en fordel, at være "Jyde".. Køvenhavnere er nogle være nogle.. Stadigvæk c",)

• #13   30. nov 2011 du skal have et helikopter kursus, og vil gætte på du får det efter en evt ansættelse,

det fik jeg ihvertfald

• #14   30. nov 2011 hej jeg arbejder som kok offshore og ved at du skak have det kursus der heder h.u.e.t helicopter vending det koster 20.000 og dem betaler du selv ..firmaer ansætter kun folk med dette kursus i dag.......men ellers rigtig de fleste er lejet in via semco vindservice og diverse firmaer ...men du for også svært ved at komme ud i dag som ufaglært.....
    din største chance er at starte i norge da de opmanner vildt for tiden....
    jeg ville nok kontakte shell ofshore i norge og søge den vej ...
    norge arbejder de 2 uger ude og er 4 uger hjemme til samme løn som i dk hvor de kun er tre uger hjemme....
    for os der arbejder i cateringen er også 4 uger hjemme i dk.......held og lykke.....

• #15   30. nov 2011 Problemet ved offshore arbejde er at sikkerheds kurserne er MEGET dyre. En tidligere kollega havde 3 af kurserne, og for sjov ringede vi lige ind og tjekkede priserne, lidt over 50K incl moms ;/ og de kurser er ikke noget alle firmaer smider om sig med desværre, så man kan i nogle tilfælde komme til at betale af egen lomme, tjeck Falck nutec for kurser.

• #17   30. nov 2011 Rene J:
    Det var sgu da en underlig kommentar. "Er du sikker på du gider lave noget"
    Ja, selvfølgelig gider jeg lave noget. At jeg spørger til lønnen, så betyder det vel ikke at det er det eneste vigtige. Det lærte jeg hurtigt i mit nuværende job. Høj løn er sgu ligegyldig, hvis ikke jobbet er interessant. Og så er jeg bare ikke interesseret i at skulle tage endnu en uddannelse på SU og lærlinge-løn, som lige hiver 2-3-4 år mere ud af kalenderen, hvis der er mulighed for ansættelse på andre måder. Det var ikke for et nedgøre Sorte Slyngels, ellers udemærkede, forslag.

Rass:
    Er uddannet brandmand og har også kørt deltid. Så den del håber jeg ikke bliver et problem. smiley Men kan sgu ikke lige opfylde "kravet" om at være jyde. Men er bestemt heller ikke Køwenhawner smiley

Må lige undersøge de forskellige kurser og om der er nogen der tilbyder dem i en ansættelse.

• #18   30. nov 2011 Alle der ikke er fra Als.. Er Køvenhavnere.. *lol* c",)

Mht. offshorekurset jeg skrev om.. Er kun gældende i den Danske sektor.. (For 10-12 år siden).. c",)

Semco Maritime var jeg ved.. Det gav lige over 500klik før skat..
    Og jo... Gu har pengene da noget at sige.. Ellers rørte jeg ikke en finger... c",)

Semco betalte mit kursus i sin tid.. (På Esbjerg Brandskole tog jeg det.. Og mener det kostede ca 15klik)..

Pøj Pøj med det...

/Rass

• #19   30. nov 2011 René J: Fair nok. Det skrevne ord er nemt at misforstå, når man ikke kender den person der har skrevet det. smiley Gør det også selv.

Rass: Naturligvis har penge da noget at sige. Og jeg vil da naturligvis tage det job der giver mest, hvis det vel at mærke har min interesse og der er nogle gode kollegaer. smiley Skal i hvertfald have følelsen af at jeg gider udføre mit job, når jeg står op. Så syntes jeg man er godt på vej. smiley At virkeligheden så ikke er helt så lyserød, det er så hvad det er. Der er jo gode og dårlige dage.

Men tak for hjælpen. Jeg har fået lidt at kigge videre på.

Og skulle der være andre der har lyst til at dele deres erfaringer, og oplevelser med den type job, så er jeg stadig nysgerrig.

• #20   30. nov 2011 betingelse nr 1

at betale selv, mærsk udbyder dem osse

(link fjernet)

• #21   30. nov 2011 Hej Claus

Jeg har godt nok ikke arbejdet offshore i olie/gas industrien, men i mølleindustrien. Dette var måske også værd at overveje, mange af de montører jeg arbejdede sammen med var uddannede elektrikere. Der var heller ingen der selv betalte for deres kurser. Selvom jeg bare var praktikant i ni måneder fik jeg flere forskellige kurser betalt.

Mvh. Jakob

• #22   30. nov 2011 Jakob: Tak for dit input! Det er også værd at undersøge.

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 23
    #23   30. nov 2011 Skal du inden for drilling er elektriker et godt valg, nu du har uddannelsen, tag og søg i Norge, lønnen og turnussen er bedst.
    Elektriker i Norge ligger ca. på omkring 50.000 NOK om måneden, med et par års erfaring.
    Der er mange drilling firmaer i Norge, Mærsk Drilling, Aker, Oddfjell, Seadrill, Rowan, KCA, Cosl.
    Google er din ven

Vil du hellere roughneck vejen starter du som roustabout og arbejder dig op igennem som roughneck, DFO, assistant driller, driller, lead driller og til sidst toolpusher.
    Det er en del hårdere arbejde en elektriker, men kommer du op i graderne følger pengene også med, Drillere ligger i øjeblikket på 70-80.000 NOK

Held og lykke, det er bare om at søge så mange steder som muligt, de fleste mangler folk i øjeblikket.
    Start evt. som roustabout, så betaler de fleste firmaer alle de dyre kurser for dig.

• #24   30. nov 2011 Lars: Super med lidt "kortlægning" over det. Det giver en god fornemmelse over hvordan det hænger sammen.

• #25   13. jun 2013 Fik du et job eller hvad skete der??

Kommentér på:
Offshore-arbejde, tips, råd, erfaringer?

Annonce