Endnu en tv-signal tråd {{forumTopicSubject}}
Det er måske ikke det helt rette sted at spørge, men nu prøver jeg alligevel - jeg ved der sidder nogle nørder derude
Jeg kan ikke modtage lyd på tv3+ HD og tv2 film HD, alle andre HDkanaler virker fint.
Vi har haft en tekniker fra Yousee ude og tjekke signalet og sågar også vores tvs indstillinger, det hele så fint ud.
Jeg har en mistanke om at MPEG4-tuneren i mit tv er i stykker, og at netop disse kanaler sender i det format. Alle mine andre HDkanaler sender lyd i MPEG2, på de to kanaler står der ikke noget under info på mit tv.
Er der nogen der kan be- eller afkræfte min teori, eller som kender en måde hvor man kan teste sin MPEG4-tuner for defekt?
Yousee har meldt ud at de lukker for alle de SDkanaler hvor der også er en HD version pr. 1. december, så det er ret interessant for os at vide.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 375
Der burde være lyd ud på dit tv, jeg har set problemt når lyden køres gennem et anlæg, via phono kabler det er nemlig en analog udgang og derfor kommer lyden ikke med fra nogle af de digitale kanaler, der skal du bruge den digitale optiske udgang.
men hvis problemet er lyden via dit tv lyder det underligt, visse tv typer/bokse skal stilles til raw i den digitale lyd ellers mangler lyden på nogle hd kanaler.
håber noget af det kunne hjælpe lidt
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Hvad er det for et TV du har?
Du skriver at du modtager HD på MPEG2 - men der er der bare ikke båndbredde nok til ægte HD - så det er nok i samme kvalitet som f.eks. DR HD - som kun sender i 720p (ægte HD er 1080p).
Det kan de fleste, også lidt ældre, digital tunere håndtere.
Hvis ikke der sidder den rigtige tuner i dit TV, får du ikke det du forventer. På antenne skal man f.eks. have et TV med DVB-T2 tuner, for at kunne se TV2´s HD kanal efter 11. januar.
Nogle problemer kan dog løses med en firmware opdatering.
Du kan via TV´ets menu, søge efter software opdateringer, og evt. installere dem. Det KAN afhjælpe problemet.
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
Det er et ca. 2 år gammelt Philips 42", der har både mpeg2 og mpeg4. Det har den nyeste firmwareversion, så jeg kan ikke se hvor problemet skulle ligge.
Har jeg ret i at jeg med mpeg4 burde kunne se alle kanaler (vi har har den store pakke hos Yousee)?
mar 2008
mar 2008
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Men der er reklamationsret, hvilket ikke er helt det samme.
Købeloven siger 6 måneders garanti, og 18 måneders reklamationsret.
Mange mistolker det med de 2 år
Meeeen, mon ikke der er hjælp at hente, selvom der kun er tale om reklamationsret...
Jeg har før fået Elgiganten til at bytte en forstærker uden at blinke, efter 1½ år - så go for it!
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
Men er stadig ikke blevet klogere på om det overhovedet er mpeg4 tuneren den er gal med, har ikke kunnet finde ud af hvilket format de to kanaler bliver sendt i.
Baronen, så har jeg misforstået det brev de sendte. Det er da altid noget, men ville være lidt kedeligt at se alle kanaler i SD bare fordi der er to der volder problemer.
Tror jeg må ned i Fona, er bare bange for at de ikke kan finde nogen fejl.
mar 2008
Her kan i gå ind og se hvilke koder der skal bruges store dele af omlægningen er allerede igang.
Det er rigtigt at der stadig er visse kanaler der kan ses selvom ens tv eller boks ikke er mpeg4, men du kan så kun se 6 kanaler og betaler for 35 lidt crap ikke
Men alle oplysninger kan findes fra denne side
http://yousee.dk/tv2012/tv2012/Indstil_dit_tv.aspx
Endnu en tv-signal tråd