1.684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Utæt pejs Utæt pejs

Vi har en indsats pejs i huset som vi har købt, men jeg har på fornemmelse at den ikke er tæt.

Pejsen er anbragt på 1. sal og når man tænder for den kan det lugtes i hele stuen.

Skorstenen går op til loftet og ud af taget, og jeg ved ikke om en utæt skorsten kan være årsag.

Da skorstensfejeren var her spurgte jeg om han kunne se noget, men han sagde det hele var ok.

Spørgsmålet er om jeg selv kan teste det (havde overvejet om man kan smide noget der farver røgen og se om det kommer ud et sted?) eller hvem der skal kontaktes?

Jeg tør ikke bruge den mere da jeg er bange for at det er sundhedsfarligt på den måde det lugter i stuen. (og jeg er bestemt ikke sart)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt pejs
  • #1   10. nov 2011 ned til brændovns manden og køb en røgtablet , den ryger helt vildt og så kan man se om der kommer røg ud

• #2   10. nov 2011 men de første par gange ,man tænder op efter sommeren lugter det lidt grimt af brændt støv, edderkopper osv smiley

• #3   10. nov 2011 i min vikrsomhed havde vi en utæt udsugning... den blev testet men en ganske alm. discotek`s røgmaskine, du kunne jo evt leje sådan en...

Eller bare købe en.. smiley

http://www.discosupport.dk/r_g,_hazer,_sne,_boble/r_gmaskiner/f-80z

• #4   10. nov 2011 Michael b

det tænkte jeg også, men nu har jeg brugt den i en måned og det er ikke bleven bedre. Alt træet et tørret i tre år og der er fuld gang i pejsen (og den gir utrolig god varme).

Nicky, hehe det er faktisk en god idé, det kan godt ske den lige kan "klemmes" ind i den, men ved dog ikke om jeg kan lukke den pga. elkablet

• #6   10. nov 2011 Den er ca 4 meter høj, så mon ikke det er fint nok? Den er vel godkendt da huset i sin tid blev bygget (må man håbe)

• #8   10. nov 2011 Nej det er joi det. Det er 2 plans hus og større end alle andre, så der er fri udblæsning.

Men jeg prøver Michaels røgtablet i morgen og håber jeg bliver klogere... Har brænde til de næste to år... så ville være rart hvis man kunne få det brugt

• #10   10. nov 2011 ville nok lige kigge nede fra renselemmen med et spejl, og se efter om der er hul igennem.. det kan jo evt være et spjæld i din skorsten der er blevet lukket.. 4 meter skorsten er rigeligt.. evt. smid en avis i pejsen, og leg lidt lågen, for at se om der er træk i den.. er selv skorstensfejer, så vi har nogen tricks hvis der skulle være flere problemer;)

• #11   10. nov 2011 Jeg vil give Michael b ret, køb en røg tabbelet og se om der kommer farvet røg ud nogen steder, 4 meter skorsten burde være mere end nok, man kan kæbe noget at sætte på så røgen ikke slår tilbage, men hvis det ikke har været et problem før er det jo næppe det, start med det simple og test med en røg tabelet.

Er du stadig i tvivl så få fat i en proff, det er ikke helt ufarligt.

• #12   11. nov 2011 Jeg havde samme problem, men det var fordi vinden slog ned i skorstenen. Det kan man ikke se smiley Fik en røgsuger op og SÅ kører det bare, min lille brændeovn står og vipper af varme nu!

Kommentér på:
Utæt pejs

Annonce