{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.808 visninger | Oprettet:

Stædig bremsekaliber {{forumTopicSubject}}

Har været igang med at skifte kaliber på min host host bil.
Den er afmonteret men hænger ganske kraftigt i den ene side og kan ikke rokkes en mm.
Det er en MazdMazda 626 1,8 fra 1996 hvis det kan hjælpe kyndig bil folk til et bud på hvad jeg kan gøre for at få den løsnet i den sidste side.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stædig bremsekaliber
  • #1   8. nov 2011 Træk lidt ud i manchetten og sprøjt lidt rustløsner ind under smiley ellers byt til nyt

  • #2   8. nov 2011 trykluft ? massage og derefter rens og smøring

  • #3   8. nov 2011 Hvis jeg var dig ville jeg få fat i nogle nye, det at den hænger tyder på at der er meget snavs og muligvis rust på selve stemplet.
    http://www.thansen.dk/products.asp?c=6027571148&n=-1123615377 evt her


  • #4   8. nov 2011 Takker for de gode råd.
    Har en ombytter allerede. Men selve bøjlen omkring kaliberen den hænger i den ene side og kan ikke afmonteres.
    Har forsøgt med rustløser, direkte varme, slag etc.
    Men intet synes at virke.
    Og denne bøje skal genbruges på den nye ombytter kaliber.

    Glemte måske i hastværk at skrive at det ikke var stemplet i kaliberen der hang. Sorry


  • #5   9. nov 2011 har lige skiftet bremser på min bil. mine "bøjer" var sad også fast .. virke lig godt.. men fik noget moment på og så kom de faktisk .. altså jo længere stang du har på når du vil løsne den jo mere moment kommer der.. så kommer den nemmere.

  • #6   9. nov 2011 Hvis det er ligesom på min mazda mx-3, som det sikkert er, så er det glide bøsningerne der sidder fast ik ?, spænd kaliberen på igen, uden skiven imellem, også ellers hiv frem og tilbage i kaliberen, hvis det ikke hjælper, så bank dem ud med en hammer, det blev jeg nød til... skal så siges at de er lavet af noget meget blødt metal så enderne så ikke særlig fine ud, og krævede en tur på sliberen for at de kunne gå i igen smiley

  • #7   9. nov 2011 er det stemplet der går dårligt, så tag det ud enten tryk det ud med bremsepedalen eller afmonter det og brug trykluft, så ud med pakningerne og rens godt i rillerne, også giv stemplet en tur med stålbørsten, så klister det hele ind i bremsefedt, så virker det nok i 1års tid før det sidder fast igen smiley

  • #8   9. nov 2011 Hej Morten det er som du skriver bolten til åget i den ene side der ikke slipper.
    Det sidder to bolte, den ene med 10 mm hoved og den er løs, men den anden vil ikke rokke sig. Dvs har fået den rokket ca 2 mm med vold, varme og slag.
    Har kontaktet Mazda i Nordjylland og de siger. Fået ikke ! kun komplet kaliber incl åg.
    Jeg har allerede ny kaliber så den går nok ikke.
    Er der en bil. mek i Aalborg der kan hjælpe mod en kold pils eller 2. Jeg kommer selvfølgelig med kaliber og pils. ;o=)


  • #9   9. nov 2011 Der skulle stå fåes ikke

  • #10   9. nov 2011 Tror ikke der er andet for end at bruge noget mere vold, desvære.
    er den ene en bolt og den anden en glidepind ?, sådan var det på min bagkaliber, der tog jeg bare en hammer og bankede kaliberen frem af, altså du har hjulet ( ), så fik kaliberen nogen tæsk -> den vej, så begyndte den at glide fint igen, også kunne man rykke den af til sidst.
    Ellers kan du vel afmontere hele beslaget så er det nemmere at komme til at slå på det i en skruestik eller sådan noget smiley


Kommentér på:
Stædig bremsekaliber

Annonce