{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Vinterdæk til bilen {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt det høre sig til på bilgalleri, men kan nu engang bedre lide jer herinde... smiley

Jeg skal have vinterdæk på min gamle Corsa, - første vintersæson jeg har vraget.

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=224733

Hvad vil I anbefale at smide på sådan en? - Skal have en fagkyndig til at skifte og montere, da jeg ikke selv har hverken kompetencen eller værktøjet til det.
Vil gerne kunne gøre det for under 2000 kr, alt inkl (dæk, montering osv) - men vil samtidig også gerne stå fast i spanden når sne og is sætter ind. De sommerdæk der er på nu, er nedslidte rumænske dæk, - den sejler rundt så snart der er fladet lidt regn.

Hjælp? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk til bilen
  • #1   1. nov 2011 Autopartner har vidst et tilbud på 1400 med det hele

• #2   1. nov 2011 http://www.daektryg.dk/

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   1. nov 2011 For 2 år siden købte jeg et sæt Rockstone for 1500kr til de gamles Astra hos Thansen - de står helt sublimt fast, men slides en smule hurtigt.

• #4   1. nov 2011 Bridgestone LM serie - Continental - Michelin - Goodyear ultragrip 7-8 -- Jeg sælger dæk hver dag.. De fleste premium mærker yder det de skal - Det jeg lægger vægt på er støjen fra dem - Når man har en bil til 400 k er det er vanvittigt lort..

• #5   1. nov 2011 Lasse P [Aalborg] .

Er du i en biks hvor montering kan klares? Bor jo selv i Aalen, så det ville være belejligt.

Mine krav til dækket er såmænd bare at bilen kan komme frem i sikkerhed igennem isvinteren vi formentlig går i møde. Men vil samtidig heller ikke kaste vanvittigt mange penge efter sådan en gammel øse..

• #6   1. nov 2011 Lige under premium mærkerne ligger fks. Firestone, Nokian osv.. tror det er her du skal kigge til de penge du skriver om..
    Find evt. en forhandler her: http://www.firststop.dk/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=302d3e840e89f010VgnVCM1000005101a10aRCRD#
    Go vinter

:o)

Ikke for at pege fingre - men her som alle andre steder, du får nøjagtig det man betaler for, så spring over dæk med navne som sportsgrene kun hørt om i Indokina !

• #7   1. nov 2011 købte et sæt Alpine A3 for 2 år siden, kom vidst af med 4k for dem på stålfælge, på det tidspunkt var det de bedste i diverse tests, men det har sikkert ændret sig smiley

• #8   1. nov 2011 Jeg kører med Firestone winterhawk 2 på en Skoda fabia fra 08, dem er jeg rigtig godt tilfredse med både med hensyn til vejgreb og støj...

Nu ved jeg ikke hvad størrelse du skal have dem, men quickpot kører med tilbud på vinterdæk i tiden---> (link fjernet)

/ Bülow...

• #10   1. nov 2011 "Nogen der også er gode ved diesel forbruget?"
    Premium mærkerne er langt hen af vejen også "økonomi mestre", Silica'en som også har holdt sit indtog hos MC dæk, har nærmest udvist mirakler med dæk - også vinterdæk.
    Så hvis du vil ha et økonomisk dæk, så vælg Mich, BS., Conti dæk - men - hold dig for øje, at et dæk skal køre en hel del længere pr. liter brændstof, for at opveje mer prisen der forlanges for premium dækkene + der bliver med garanti leverings vanskeligheder igen denne vinter, så prisen bliver "tårnhøj" på vinterdæk uden undtagelse...

• #11   1. nov 2011 tja vi har 2 biler og bil 1 har i den tid vi har haft den og den forige kørt på michelin energy om sommeren og alpin om vinteren, det er dyre dæk, synes jeg selv om jeg har fået en god rabat v. køb af dem. Vi har været meget tilfredse med vinterdækket... Først i år har vi fået ny støjsvag fam. øse og der har vi også været tilfredse med vinterdækkkene men læste lige en test i motor i dag, der vinder continental klart på at være det bedste dæk til det hele... men mange af de gamle modeller bl.a. michelin har en bedre slidstyrke, men er så knap så gode på is og sne... så vidt jeg lige husker.

• #12   1. nov 2011 Ved ikke om de er erstattet af nyere modeller, men Continental TS 800 er knaldhamrende gode. Og det samme kan siges om TS 780. Efter at have kørt mange år på sommerdæk, skiftede jeg til vinterdæk for et par år siden....og jeg kører aldrig mere på sommerdæk om vinteren.

• #13   1. nov 2011 der var modellen tror det var ts800 kan ikke huske om den hedder conti vintersport... jeg tror faktisk jeg vil prøve dem her næste gang...

Kommentér på:
Vinterdæk til bilen

Annonce