911 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kørekort til motorcykel - Hvordan fungerer det? Kørekort til motorcykel - Hvordan fungerer det?

Hej Mcgalleri,

Da jeg snart fylder de 18 år, skal jeg til at erhverve mig et motorcykelkørekort.
Mit spørgsmål går på hvordan, og hvorledes det fungerer med teori til mc? Jeg skal nemlig også tage kørekortet til bil, og har hørt at teorien er den samme - Så er der evt. penge at spare der? Eller er mine kilder helt gal på den? smiley

Ud over dette, er det så muligt at give et ca. pris på kortet? (Evt. hvad jeres kostede?) Eller er der ikke andet for end at ringe til køreskolerne? smiley

Fortsat god aften
Mvh.
J. Pedersen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort til motorcykel - Hvordan fungerer det?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   25. okt 2011 Den bedste ide er at ringe til en kørelærer mht pris.

Teori er ikke det samme, men de fleste giver rabat hvis man tager begge kort hos dem.

Jeg har set MC kort til så lavt som 6700 + prøvegebyrer og bil kort til omkring 8500 + prøvegebyrer...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   25. okt 2011 Og en anden ting...

Idag er der krav om fuldt udstyr til køreprøven, så det er en god ide at undersøge om du kan låne af køreskolen eller om du selv skal ud og investere med det samme.

• #3   25. okt 2011 Jeg tog MC- kortet i foråret. Jeg gav 9000 inkl alt. Jeg mener nok min køreskole kørte et tilbud med både mc og bil. Jeg kan ikke huske hvad det kostede.
    Og der var ikke krav om andet end hjelm da jeg tog det til prøven. Men til manøvrebane skulle man have hele sættet, ellers måtte man max køre 50:) Surt for dem der ikke havde alt med. Men din kørelærer har sikkert noget du kan låne.

• #4   25. okt 2011 teorien er det samme, dog med undtagelse af de sidste timer. glatbane ved bil og ved mc er det ikke glatbane, men forskellige ting med katastrofebremsning etc.

• #5   25. okt 2011 Har selv netop taget mc-kort, på en køreskole der underviste, til bil og mc på samme tid, så det kan du sagtens.
    Du skal have fuldt udstyr til køreprøven, ofte har køreskolen noget grej du kan låne. Min skole havde alt pånær støvler, som også er lovpligtigt.
    Jeg gav små 9000,- for stort mc-kort alt inklusiv.

• #6   25. okt 2011 jeg gav 15.000 for både bil og mc ..

• #8   25. okt 2011 Det er ikke besparelsen, der er vigtig ved at tage begge kort sammen, men det faktum at du får dobbelt så mange timer i trafikken!!!!

En ting er at lære at få skidtet til at køre - en helt anden ting er at få det hele til at gå op i en højere enhed med de andre trafikanter, og her kommer de ekstra trafiktimer meget fint ind.

• #9   25. okt 2011 jeg gav 17500,- for begge kort for 8 år siden

• #10   26. okt 2011 I er et par stykker der skriver at man skal have fuldt udstyr ... i følge loven.. til prøven ..ah.. Hvordan er et par "rigtige" mc fodtøj?? Et par "rigtige" handsker osv.... feks en kinesisk produceret "mc"-jakke tilfældigvis billigt indkøbt og kvaliteten rent faktisk ikke bedre end en t-shirt fra bilka til 15kr. ....På med den og så må du gå op til køreprøve eller hvad? "Ahh "fuldt udstyr" må være camping grej og telt..

• #11   26. okt 2011 Mikael, hvis det er godkent så er det godkendt.. og dermed ligegyldigt om det er billigt indkøbt, der findes sjovt nok regler og normer omkring sådan noget ligesom omkring alt ting andet..

• #12   26. okt 2011 Jeg tog prøven i cowboybukser og sneakers. Men jakken, handsker og hjelm var da på. Jeg havde ikke mit eget tøj på det tidspunkt. Der var ikke nogen der sagde noget som helst. Men det er da fair hvis man skal, også generelt efter køreprøve.

• #13   26. okt 2011 Mirza A vs mikael westen 1 - 0

• #14   26. okt 2011 jeg havde en scooter hjelm fra Thansen og en arbejds jakke med logo.
    det var vist det ... og så self shorts og klipklapper ];oD

Kommentér på:
Kørekort til motorcykel - Hvordan fungerer det?

Annonce