{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.133 visninger | Oprettet:

Ny mobil, IKKE smartphone?!?!!???? + ? {{forumTopicSubject}}

Ja, min aldrende Nokia 5410i (håndværkermobilen) har det med umotiveret at gå ud på trods af fuldt opladt batteri.

Hvad kan man få til rimelige penge, der bare kan smse og ringe ind og ud ? måske også 3-4megapixel kamera, men ikke et must.
Det skal helst være en Nokia, da jeg er teknikmongol, og ikke gider bruge tid på at lære en ny mobil at kende. Det skal bare DU.
Nogen tips eller ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny mobil, IKKE smartphone?!?!!???? + ?
  • #1   17. sep 2011 Faldt lige over en billig brugt Nokia 6500 classic, nogen der kender noget til den??

• #2   17. sep 2011 (og grunden til IKKE smartphone, er at jeg brækker mig over alle dem der sidder og viser at de kan spille pik, drikke øl, tænde zippo osv, synes simpelthen alt det lort er for latterligt tidsspilde af format)

aaaah det lettede;-)

• #3   17. sep 2011 Hvis du er en sand håndværker, skal du gå efter en Sonim. Der er INGEN mobil der er mere anvendelig for en håndværker end deres - og de har endda formået at få et kamera i deres telefoner også.
    Og nej, de kan ikke alverdens - ringe, skrive og så er det efterhånden også det.

http://www.sonimtech.com/products/

Lille demonstration:
    http://www.youtube.com/watch?v=dh6JMHzQOV8

• #4   17. sep 2011 den der minder mest om din gamle 5410i hedder 3720 c... også en håndværker telefon, dog knap så klodset i designet...

http://www.mobilpriser.dk/mobiler/nokia-3720-classic-mobiltelefon-gsm-stang-gra,lid.4647/?t=1&search=1&textsearch=Nokia 3720 classic&advanced=0&level=PB&priceinterval=-1&pricesort=-2&radioOnline=1&abonnement=-3

• #5   17. sep 2011 Kan godt følge dig smiley ( trods udviklingen)
    Nokia 6600i slide har jeg...Stadig.. og den er mega stabil. Holder strøm længe..

Hilsen Nes.. Nu også med N8 smiley

• #6   17. sep 2011 og er helt enig med casper... med den sonim... den kan IKKE ødelægges den koster desværre bare omkring de 4.000 kr.. smiley

• #7   17. sep 2011 Nicky - Set i forhold til, at man så ikke skal ud og have ny mobil i en god årerække, så er det vel ikke helt skidt givet ud - til trods for at skifte mobilen ud efter den første gang er stødt ind i borkanten og har flækket skærmen smiley

• #8   17. sep 2011 Jeg har brugt nokia 3720 classic og må sige at jeg er imponeret over hvor holdbar den er og hvor godt bygget den er.

En nokia 3720 classic holder også et par dage strøm ca. max 1 uge vil jeg tro. Den er i hvertfald et godt bud som erstatning.

• #9   17. sep 2011 sonim koster lige pt 2995 kr på mobilpriser..

en kammerat har den, største problem han har er han aldrig kan huske hvor han brugte laderen sidst, den kører ca 3 uger på en opladning, han er elektriker som arbejder meget på et slagteri, så en gang i mellem får mobilen lige en tur i opvaskemaskinen (bestikskuffen) så er den frisk igen..

men den er fikst designet efter en ældre volvo c",)

• #10   17. sep 2011 Som de andre siger: Sonim.
    Det er sgu den eneste mobiltelefon der kan holde til at blive brugt.

• #11   17. sep 2011 Jeg har en 5140i til at ligge. Den stammer fra min tid som tømrer, men jeg brugte den kun et par uger før jeg fik en anden og min chef bad mig om at beholde Nokia'en. Den er sort og stort set som ny..

Er du interesseret så smid et bud.. smiley mvh

• #12   18. sep 2011 Sonim kender jeg ikke noget til, men der er masser af grunde til IKKE at købe en Sart-Phone (Fuck-Phone eller Fokofon). Den er meget god som legetøj, men som arbejdsredskab er teknologien slet ikke klar. Den er alt for mekanisk følsom, Touch-Screen gør det håbløst at fiske en telefon op ad lomme og svare, ved opkald - hver anden eller tredie gang gør den simåpelthen noget helt andet, den er aldeles umulig at betjene med en hånd og så har den en helt håbløs kort levetid på en opladning.

Jeg fik en på arbejde, og nu har jeg kæmpet med den i ca. 2 måneder. Det er blevet bedre - men bestemt ikke godt.

Jeg har stadig en gammel Sony Erichsson som privat mobil, og den er meget mere anvendelig for mig.

• #13   18. sep 2011 Den 6500 classic jeg har haft var god men den holder ikke til det hvis du er håndværker. Jeg havde den da jeg var tømrer og al det støv osv fik højtaleren til at gå i stykker også fik den en del ridser selvom jeg passede godt på den.

Jeg har altid været imod iphone osv men må sige at det nok kunne være meget rart med sådan en engang imellem så man lige kunne gå på nettet eller lignende.

• #14   18. sep 2011 Nokia 3310, den er simpelthen bare SÅ fed!

• #18   18. sep 2011 Knud> Det kommer da helt an på hvad man laver til daglig!
    Det kommer så sandlig også helt an på hvilken smartphone.

Som håndværker, eller i det hele taget hvis man ikke har brug for email, kamera eller internet, så er en smartphone overflødig, men hvis man har et job hvor den slags er nødvendige redskaber så er en smartphone virkelig "Nice to have", da den letter mange ting væsentligt. (Jeg vil næsten sige at det i dag er et "Must" da forventningerne til flexibilitet er langt højere end for bare få år siden, netop pga. at vi i dag har redskaberne til det)

Jeg kunne på ingen måde undvære min SGS2 i hverdagen. Jeg bruger email konstant på den, og det samme med kameraet. Internet er bare "nice to have" det er ikke så vigtigt for arbejdet, omend det da bruges i ny og næ. Jeg arbejder i en særdeles dynamisk organisation, og det er bare et "must" at jeg har en telefon der er up to date med alle relevante kontakt info etc. via Exchange. Det kan min smartphone smiley

Jeg kan i øvrigt sagtens betjene den med en hånd, og den slår aldrig en prut forkert, hverken ved opkald eller andet.

• #19   18. sep 2011 Tak for alle jeres indlæg!

Jeg får aldrig brug for at tjekke mail eller facebook e.l. mere end højst 4-5gange om ugen. Så det blir jeg ved med at gøre på en computer.

Tror jeg er blevet lidt klogere, vil prøve at finde en lettere brugt Nokia ting.

Endnu engang tak!

Kommentér på:
Ny mobil, IKKE smartphone?!?!!???? + ?

Annonce