{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Hvor meget computerkraft til HD film {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at overveje at købe en computer til at afspille film og evt. bruge den til NAS. Er der en der kan være være behjælpelig men hvilke komponenter der skal være i?

Krav:
Skal kunne afspille 1080p med surround, helst optisk lyd udgang.
Skal være rimelig støjsvag.
Må gerne have et fornuftigt strømforbrug.
Og selvfølgelig til at betale på en SU.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget computerkraft til HD film
  • #1   11. sep 2011 Jeg har bygget et Medie center med følgende kort. Kan afspille HD mm Hvor jeg har installeret mythtv.
    http://www.asus.com/Motherboards/Intel_CPU_on_Board/AT5IONTI_DELUXE/

Billigt man får meget for pengende her!

• #2   11. sep 2011 Hvor meget skal jeg have ud over sådan et kort?
    Harddisc og kabinet?

• #3   11. sep 2011 Hvis den bare skal afspille film, være støjsvag og have optisk lydudgang - er det så ikke nemmere med eksempelvis WD TV Live HD ?
    http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330

Og så evt. en NAS ved siden af.
    Prismæssigt er det nok den billigste løsning - så det er vel kun hvis du skal bruge computeren til andet arbejde også, at det kan betale sig at investere i sådan en smiley

• #4   11. sep 2011 Den må også meget gerne kunne bruges til internet. Derfor tænkte jeg at en computer ville være bedst, ved at installere xbmc og endten bruge min mobil som remote eller købe sådan et tastatur her:
    http://www.proshop.dk/Tastatur/Logitech-diNovo-Mini-Bluetooth-PS3-og-PC-2109852.html

• #5   11. sep 2011 Du skal bruge en harddisk ram og kabinet. Da CPU er på bundkortet allerede. Det fede ved dette kort er at det kører på sin egen strømforsyning(Lavt strømforbrug), størrelsen, lydløst(Ingen blæsere), dernæst men ikke mindst Vis du installere my PRISEN ca 700 kr. hvis du installere mythbunthu på denne får du alt det du ønsker til Meget billige penge, skal dog bruge lidt tid til installering og samling!
    Jeg har selv kortet og det kører suverænvt.

• #6   11. sep 2011 Ups jeg kan se det er en del dyere end jeg husker!
    http://www.proshop.dk/Bundkort/ASUS-AT5IONT-I-Deluxe-2242243.html

• #7   11. sep 2011 kan det betale sig at lave sit eget kabinet med en fin lille blæser i?

Det kan laves for ca 2000 kr

• #8   11. sep 2011 Du behøver ikke køler til dette bundkort, men det vil ikke skade. Et kabinet til mini-itx koster ca 500 kr, også ser det også rimeligt fint ud

• #9   11. sep 2011 Super ca 2500 kr. da jeg har en 2TB harddisc.
    Har du prøvet at afspille film der fylder omkring 20GB på den?

• #10   11. sep 2011 Jeps. Jeg har set lidt problemer når man afspiller HD film over det trådløse netværk. Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet at køre windows på den. men kun mythbunthu.

• #11   11. sep 2011 Regner med at smide et eller andet linux på. Vil ofre min eksterne harddisc og så montere den i kabinettet.
    Det lyder godt takker

• #12   11. sep 2011 Helt enig søren

• #13   11. sep 2011 Video streaming på wireless går bare ikke!

Lav nu bare et kablet netværk - media pc´en skal sandsynligvis stå fast på samme placering, så et kabel er og bliver det bedste.

Det var lidt off-topic, men jeg kan også bidrage med lidt her.

Det kræver faktisk ikke den vildeste pc at levere HD kvalitet.
    Jeg har selv en Asus Eeebox pc i stuen, som med en extern mpeg4 tuner med kortlæser, fint håndterer såvel HD TV (og Boxer), som HD film. Eneste minus er, at den ikke har BluRay drev.

Selve maskinens specs. får du her:

ASUS EeeBOX EB1501P
    Intel Atom D525 1.8GHz CPU (den er MEGET sparsommelig med strøm)!
    2GB RAM (kan udviddes med 2GB)
    320GB HD
    DVD Multi drev
    5.1 lyd (optisk) 2.0 lyd (analog)
    USB 3.0
    G-Lan / W-Lan 802.11b/g/n @2.4GHz
    HDMi, DVi, VGA,
    Kortlæser til flash-ram
    Nogen steder leveres den uden OS - andre steder med enten Linux eller Win7.
    Fås i sort eller hvid.

Se mere om den her på Asus hjemmeside. http://www.asus.dk/Eee/EeeBox_PC/EeeBox_PC_EB1501P/

Den er lille (den kan monteres bagpå en PC monitor, på Vesa 100 beslag)
    eller beslaget kan bruges til at montere den på en væg.

Den er faldet i pris siden jeg købte min for 1 år siden.
    Jeg gav 4.100,- for den - i dag kan den fås til 3.300,-

Hvis jeg skifter den ud (og det gør jeg nok i løbet af vinteren), så bliver det med en Mac Mini... http://www.apple.com/dk/macmini/ :-))

• #14   11. sep 2011 Planen er at den skal være sat direkte til tv og forstærker, og afspille medier der ligger på dens interne harddisc.
    Så hastigheden på netværket bliver ikke noget problem.
    Jeg har prøvet at streame til både TV og PS3, men det virker ikke med store film i høj kvalitet.

• #15   11. sep 2011 Kan sådan en lille computer ikke klare alle formater?

• #16   11. sep 2011 Købte en AsRock ION 330 med BluRay drev. Jeg har endnu ikke kunne få den til at spille 1080p / 720p uden det hakker. Den kører windows. Alle film er iso / mkv.

• #17   11. sep 2011 Regner ikke med at den skal bruges til tv, men ellers plejer VLC at kunne tage næsten alt

• #18   11. sep 2011 Skrevet af Søren B * Århus ' : 11-09-2011 20:24:26

"nu skal du være opmærksom på at hvis du får et mediacenter at det også kan modtage mpeg4 film, ellers er det ret værdiløst om kort tid"

Om den kan afspille et video format, afhænger om den har de korrekte video/lyd codecs installeret.

Når det kommer til TV, så er de fleste digital tunere principielt, bygget op efter samme model. Om de så kan dekode mpeg2 og 4, eller kun mpeg2 er et spørgsmål om driver software. Find den rigtige driver, og din mpeg2 USB tuner spiller fint h264 (mpeg4) smiley

Windows Media Center er faktisk et udmærket program til TV kigning fra din PC.
    Der er kun liiiige det lille problem, at hvis du har Boxer TV eller YouSee - så kan WMC ikke kommunikere med dekoderen/kortlæseren, og dermed kan man ikke se de kodede kanaler. Et MEGA selvmål fra Microsoft, som de tilsyneladende ikke har tænkt sig at ændre på (måske fordi det koster penge..??).
    Man kan så hente et stykke software, der hedder Media Portal, som kan præcis det samme - og meget mere til - og det er HELT gratis!
    Fordelen ved Media Portal er - ud over prisen - at man installerer det af flere omgange; Selve Media afspilleren, og så en media/TV server.
    Hvis serveren er på en maskine der sidder på dit netværk, så vil alle Extendere på netværket (Xbox, PS3 osv.) kunne kobles på, og man kan via disse, trække TV kanalerne til et hvilket som helst TV, eller PC, i huset.
    Har man så også en tuner med flere tunere indbygget (min har 4), så kan man i mit tilfælde, se 4 forskellige programmer via samme server på samme tid!

Media Portal kan også installeres på Linux, hvilket er smart på især små maskiner. Godt nok er Win7 det bedste og mest velkørende OS Microcrap har præsteret til dato, men det trækker stadig tænder ud i forhold til Linux.
    Og ligesom på MC eller i bil, er det jo altid rart at have lidt ekstra power i maskinrummet smiley

• #19   11. sep 2011 Hov - glemte linket til Media Portal : http://www.team-mediaportal.com/

• #20   11. sep 2011 TV er intet problem, bor på kollegie hvor der er masser af TV i antennestikket. Men da der sjældent er noget godt i fjerneren, bruger jeg det næsten ikke.

• #21   12. sep 2011 kig evt på mythtv.org

Kommentér på:
Hvor meget computerkraft til HD film

Annonce