1.064 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til bærbar pc {{forumTopicSubject}}
Min bærbare computer er gået kold og jeg vil nu gerne have lidt hjælp..
Den er med Windows Vista :-(.. Den kommer op med en start skærm hvor den vil forsøge at fixe problemet..
Men når den så har forsøgt det et stykke tid, så kommer der en blå skærm og siger at der er en fejl den ikke kan fixe og at det hele er noget lort osv osv..
Jeg har recovery disks.. Men det data der er på min harddisk vil jeg jo gerne have fat i inden en formatering..
Kan det lade sig gøre?? Jeg har ikke en anden bærbar at smide disken over i, men en stationær pc..
Kan nogle hjælpe mig, det er nogle billeder og lidt filer jeg skal have fat i..
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
I opstarten kan man vælge en rep. mode og alm.
Alm starter ikke op og rep. mode kommer med en fejl om at der er fejl på enten software eller hardware..
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Det er et linux styresystem der kan ligge på en 128 Mb usb pind. Din pc kan så starte op på den, og du har almindelig grafisk brugerflade til at tilgå din harddisk og derved mapper,filer osv. Er din USB-pind større, så kan du finde dine filer på din harddisk og ligge dem ned på den. Så kan du smide den i din pc når du har geninstalleret den, og ligge dem på plads igen.
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 692
maj 2005
Følgere: 9 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 294
Det kan også være harddisken (stort set samme problem/symptomer).
Du kan være heldig at du har to RAM klodser installeret, og så kan du bare prøve at pille den ene ud, og se om den så starter op - og ellers prøve den anden.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Så piller man disken ud af den bærbare, kobler dn til den tomme kasse, som indeholder et lille print, så er det bare USB i en anden pc, og der er adgang til disken med det samme.
Det er en nem løsning, og tror kassen kostede 150,- eller noget i den retning. Og skrotter man på et tidspunkt en bærbar, så har man en ekstern harddisk
Det er sådan en her:
http://www.proshop.dk/Harddisk-Tilbehoer/MS-Tech-LU-270S-lagringspakning-SATA-300-2255708.html&ref=edbpriser
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Jeg kan sku ikke få den til at boote op fra usb..
Den siger at den failed to load the boot file..
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 337
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 98
apr 2005
Er der noget i din BIOS der gør at den ikke starter op fra USB pinden?
apr 2005
Hjælp til bærbar pc