2.818 visninger
|
Oprettet:
Asfaldt kørsel på crosser slider motoren? {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg har en Yamaha yz 250 2 takt crosser. Jeg ville spørge om man slider motoren hurtigere ved at køre på asfaldt end mark?
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
apr 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
hvis du kører i samme gear med samme gearing ved samme hastighed så er det fuldstændig ens.. der hvor det går galt er når man har en enormt lav gearing til "banen" hvor topfarten er 120km/t og så tager man ud og kører på landevejen med 100km/t i 1 time..
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 2
men skulle den bruges til vej, skulle den ihvertfald geares om..
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
har de ikke gummiophæng mellem tandhjul og koblingsskål ??
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Crossere og MZer har begge 2 hjul... så holder sammenligningen vist også op.
Crossmaskiner er lavet til optimal ydelse uden hensyntagen til langtidsholdbarhed.
Alle materialer er baberet ned til en minimum for at nedbringe vægten.
Naturligvis kører man fuld gas, man kører vel ikke morfarkørsel på sin crosser?
De fleste udtaler sig vel udfra en en holdning eller udfra kortvarigt erfaring hvor den kunne tåle det i et par uger eller 3.
Fakta er at jeg på ganske få ture på mine på asfalt oplever et langt større slid på kædekit og ved overdreven brug af maskinens kræfter er der klare flere spåner i olien ved skifte.
Det afslører slid på de vitale motordele.
Derudover rasler ting stille og roligt af dem hvis ikke man efterspænder konstant.
Crossere kører rigtigt nok med bundgas, men crossere skal altså også serviceres og renoveres i et væk.
Det er ikke mange timer man kan køre mellem stempelskifte.
Noget andet og måske mere relevant, hvorfor køre på asfalt med en 2 takts crossmaskine?
Jeg gør det emd min enduromaskine ind i mellem når jeg kører en snigertur rundt på de lokale fristeder, men det er en 4takter langt mere egnet til.
apr 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 5
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
tak for lidt skæren ud i pap , de er åbenbart nogle de skal have det serveret på den måde
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Og hvor længe er det lige din erfaring bygger på?
Det er da ikke mange måneder siden du var helt grøn.
Noget andet er at de "gamle" 2taktere er langt mere holdbare til gadekørsel, men de nyere er altså baberet så meget ned i materialetykkelse og slidbarhed at det ikke vil give samme resultater.
Jeg har selv en Husky WR125 på plader fra 1993, og den kører også bare.. men for fanden et hakkebræt..
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Nej der sker ikke en skid med 30 min om måneden...
Bare du passer den generelt med tætte olieskifte så kan de tåle mere end det.
Jeg læste det som du ville køre en del mere på den.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Hvor mange km har du kørt problemfrit på den?
Jeg nægter at tro på at (jeg gøtter på at det er finn ingemann du skriver om) Finn mener at din maskine er asfaltegnet selvom den er på plade.
Lad os tale nærmere om det når du har noget reel erfaring på mere end et par måneders hyggeasfaltkørsel på den.
Så tror jeg du har en helt anden holdning.
Og jeg tror at trådstarter har fået svar på at det ikke skader med så få km.. ;O)
Asfaldt kørsel på crosser slider motoren?