14. jun 2005 Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
vil lige dele min nervøsitet {{forumTopicSubject}}
nu har jeg gået sygemeldt siden 13 januar, grundet en arbejdsskade på mit tidligere job.
Og er HELDIGVIS startet på et rigtig godt job her i mandags, takket være en kammerat jeg er evig taknemmelig, som hjalp mig ind
men nu har jeg så ENDELIG fået opgjort hvad jeg har til gode i erstatning, i form af tabt arbejds fortjeneste og svie smerte, det hviler lidt på en skadevolders forsiring om de vil acceptere kravet eller ej.
derudover har jeg fået bekræftelse på at min forsikring (og den ved min arbejdgiver) accepterer skaden og afventer arbejdskadestyrelsens vurdering
så jeg kan se frem til hvad man kalder, en anseelig pose penge hvis alle mine krav går igennem
er godt nok ved at være noget nervøs.....
hvis jeg får denne erstatning, så ville jeg kunne få rettet op på nogle RIGTIGE trælse ting i livet og så få startet på en HELT frisk økonomisk set..
ville bare lige dele det med jer
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Jeg er i samme situation og der er altså noget der hedder méngrad der skal bestemmes og din erstatning udmåles efter. Så bliv endelig ikke skuffet. Jeg fik 34.000,- for en ødelagt ryg og kan knap arbejde halv tid. Fyret fra mit "rigtige" job og har en helt anden indtægt end inden skaden skete.....såeeee. Den beskedne sum er da brugt på en formiddag og skal ikke regnes for en lottogevinst.
Ikke for at tage modet fra dig - det skal systemet nok sørge for.
Pøj - pøj........
apr 2006
:O(
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
men min sag rimelig simpel, hvilket flere advokater også mener, både mine egne, fagforeningens og nogle jeg kender som ikke har med sagen at gøre
men jeg er jo så "heldig" at have en skadevolder, så jeg kan få dækket en masse ting
jeg er dog også heldig at min skade er så permanent, at den vil udligne sig, så jeg igen kan blive 95% af hvad jeg var før, jeg skyder heller ikke bjørnen for den er skudt
jeg har en méngrad på 5-8% som er helt ufravigelig, og får erstatning fra 2 forsikringer
alene de to méngrad vil kunne gøre at jeg kan indfri en stor del af mine to lån jeg har, så det bliver jo at starte på en frisk igen
det er mest sviesmerte og tabt arbejde som vi skal have placeret ansvar på skadevolder, så de kan komme til at betale
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
Blev påkørt frontalt af en bilist som overhalede, speciallæger, arbejdsskadestyrelse osv. er enige, men forsikringen trækker det ud med anke efter anke. Har kostet ham hans forretning, hans ægteskab og han har mistet mange venner da hans personlighed har ændret sig.
Så jeg krydser fingre for dig, men forvent en lang sagsbehandling, det er desværre forsikringsselskabernes måde at undgå at udbetale penge på.
apr 2006
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
apr 2006
Hvis man ikke er fysisk syg, så kan man sgu hurtig blive det psykisk.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Selv om jeg blev uarbejdsdygtig med det samme, og fik tilkendt førtidspension efter 2 år, og formentlig aldrig kommer på arbejdsmarkedet igen, så blev min méngrad kun vurderet til 8%
Jeg ankede sagen, og fik den forhøjet til 10%.
Så det er ikke noget at råbe hurra for.
Samme instans, arbejdsskadestyrrelsen, vurderede mit erhvervsevnetab til 65%, som derved udløste en pæn erstatning, hvilket gjorde at jeg kunne komme igennem det hele økonomisk.
Så jeg håber for dig, at du får den erstatning du har krav på.
På arbejdsskadestyrrelsens hjemmeside, kan du se hvor meget du evt. vil kunne få udbetalt ved forskellige méngrader.
pøj pøj med det
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/Beregn-selv/Mengodtgorelse.aspx
feb 2010
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 78 Svar: 577
Efter 13 måneder - havde jeg fået penge fra alle 3 selskaber der var indblandet i sagen
2*5%
1*10%
Små 150.000.-
Men har selvfølgelig anket de 2 på 5% ... Da det er ude i hampen iht læge rapporten der er lavet
Held og lykke med det
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Så med en god fagforening og lidt tålmodighed, så kan der komme en fin "bonus"!
Hendes arme er stadig til at hugge op og fyre med, men et lille beskedent "undskyld" kom der dog!
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Sådan er jeg desværre bare ikke indrettet, og det koster...
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 80
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 32 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 248
Jeg er afsluttet fra hospital, smerteklinik, og en arbejdsprøvning siger, jeg er 100 % uarbejdsdygtig.
Indtil videre har jeg fået en pæn sum penge fra mit pensionsselskab, samt en smule ( 75.000kr) fra arbejdsskadestyrelsen. Min méngrad skal revurderes igen i næste måned.
Derudover får mine 2 stedbørn en sum penge (børnepension ) hver år indtil de fylder 21år. Det er jo dejligt, da de også er mærket af at jeg har været indlagt i tide og utide.
Min advokat mener, der er rigtig gode chancer for en pæn erstatning i tabt arbejdsfortjeneste, samt at jeg skal revurderes mht. méngrad.
Det har været snart 3 meget hårde år - rent økonomisk, men der er heldigvis lys for enden af tunnelen.....
vil lige dele min nervøsitet