1.244 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Uretfærdigt eller ej? Tyv dør! Uretfærdigt eller ej? Tyv dør!

Jeg ved godt det er et farligt emne det her, men i min verden er det ikke i orden at stjæle, men det er heller ikke i orden at slå nogen ihjel fordi de vil stjæle, med mindre det er hos mig, så er det helt i orden at slå dem til plukfisk.
Men se nu den unge mand der døde i arresten i Kolding, hvad lavede han der? Jo, han stjal, han begik et røveri, er det så ris til egen røv eller hvad?
Hvad sker der hvis man får håndjern på? Så kan man ingenting gøre!
Hvad sker der hvis du kommer på stationen og skaber dig helt åndsvagt? De overmander dig sgu da!
Hvad sker der hvis man stjæler i Iran osv? De hugger din hånd af!
Forstår ikke hvorfor man kommer til DK for at stjæle og så opfører sig som man gør?
Jamen de er født i DK! Hvorfor har de så ikke danske værdier i deres mentalitet? Det er sgu ikke normalt at skabe sig som en vild, man får jo ikke noget ud af det!
Hvis vi alle opfører os stille og roligt, så sker sådan noget bare ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uretfærdigt eller ej? Tyv dør!
  • #1   9. aug 2011 Ham her gør det sikkert ikke mere
    http://www.youtube.com/watch?v=gX8A2SpOO3E

• #2   9. aug 2011 Gammel men rigtig:

Hvad kalder man en høne født i en kostald?

• #3   9. aug 2011 Jeg er pædagog og arbejder med udviklingshæmmede. De opfører sig heller ikke altid lige normalt. Skal de have tæv til de dør af det?
    Teknisk set er det det samme. Han var i det offentliges varetægt og hvis du en dag bliver anholdt (måske enda for noget du ikke har gjort) og dør, ville det nok heller ikke være så smart. Derfor må den slags bare ikke ske.

Personligt græder jeg ikke over det pågældende eksempel. Dit altså smiley

• #4   9. aug 2011 Allan for præsident, sker deres hånd af..! De er jo ikke født i Danmark..

• #5   9. aug 2011 Enig, den slags må ikke ske!

Jeg nøjes med Statsminister:)

• #6   9. aug 2011 Min mor sagde altid skik følge eller land fly. Kan man ikke indordne sig må man ta konsekvensen.

• #7   9. aug 2011 Jeg arbejder på en lukket psykiatriske afd og kan nemt genkende det her med at en går amok. Og så er det bare om at få personen ned på gulvet så hurtigt men også skånsomt som muligt og det er nogle gange voldsomt , men nødvendigt, vi bliver undervist af politifolk og der er det klart at det ikke er godt hvis de kommer til skade men det er vores og med patienternes sikkerhed der kommer først .

På spørgsmålmålet om tyveri er det slet ikke i orden . Men det er i høj grad en grad bøjning .. for vi afskyer alle tyveri men vi vil gerne købe brændte dvd film, eller smøger og sodavand og øl fra tyskland , eller lige købe en fed tshirt på ferien i tyrkiet så er en kopi .. i virkeligheden er det jo også tyveri , så hvornår er man en tyv??

Og Allan har ret, at være dansk er ikke noget at gøre med om man er født her ,, det er helt klart , mentalitet, opførsel , kultur osv der afgør det ..

Og nej det er ikke racistist da det ikke har noget med race had at gøre .
    Men hvis en kat er født i en kostald bliver det jo ikke til en ko.

når en udlandsk familie med børn født her, gifter deres børn med en hjemme fra landsbyen som så kommer til dk, og det køre i ring har jeg sku svært ved at se det danske... og igen det her ikke noget med at jeg ikke kan lide udlænding at gøre , for det kan jeg godt , bare lad være med at kalde den danske når det ikke er det de er ....

Hvis de virkelig kæmpede for at blive danske , kunne man jo starte med at ville lære sproget , klæde sig dansk, blande sig i foreningslivet sport osv og det gælder også kvinderne,, hvis de lader deres børn gifte sig med danskere så ville man bryde ringen .. sådanne naboer har jeg og de er super naboer selvom de stammer fra tyrkiet ..

• #8   9. aug 2011 Sådan er det jo, hvis man går helt amok, skal man fikseres, så man ikke skader sig selv eller andre. Og går man tilstrækkeligt amok, så risikerer man at komme til skade.

Det er uheldigt, men der er nogen, der flegner så meget, at der ikke er noget at gøre ved at de kommer til skade..

Det har intet med forbrydelsen at gøre. Det kunne være en fartsynder eller en seriemorder, det ville ikke gøre en forskel.

• #9   9. aug 2011 Med hensyn til kriminelle indvandrere, så er jeg sikker på, at det helt store problem er, at børn render ude, og ikke er ret meget hjemme. Man ser jo dem rende ude fra de får fri fra skole, til sent om aftenen. Selv ganske små børn.

Så får de ideer, det gjorde vi andre også. De ideer eskalerer bare, fordi ingen voksne kigger, og gør noget ved det. Man skal ikke overvåge børn, men det er i mine øjne sundt, at børn leger indenfor forældrenes synsvidde. Så går tingene ikke over gevind.

• #10   9. aug 2011 Jesper (Karlslunde) X
    Kunne ikke beskrive det bedre selv !

Uanset hvor irriterende det er at få noget stjålet er selvtægt ikke vejen frem heller , i tilfældet ville der ikke gå længe før Danmark er et uland !

• #11   9. aug 2011 Vi skal jo alle ha´ respekt for hinanden, men en stor del af de gæster/flygtninge/indvandrer, der er kommet her til landet de sidste tyve år, har bestemt ingen respekt for vores generation og de forfædre vi har, der har bygget samfundet og landet op gennem tiden. Mange ta´r alt for givet og pisser på de danske i samfundet. Taknemmelighed er ikke noget man fornemmer. Nasserøve, egoister og mennesker, der ikke kan opføre sig ordentlig og respektere andre en sig selv er bestemt ikke min kop te, uanset om de er gule, sorte, mørke eller Vendelboer.

• #12   9. aug 2011 Jesper (Karlslunde) X

Siden hvornår er det blevet "tyveri" at købe smøger, sodavand, og øl i tyskland??? smiley

• #13   9. aug 2011 Nu var der jo fængsler og tyve i landet før indvandreproblematikken. Så den del af den danske mentalitet har nogen af dem taget til sig. Mindes også en episode hvor en gruppe etniske danskere brugte raketvåben mod en anden gruppe etniske danskere. Så der findes rigeligt med danskere hvis værdier matcher dem som nogle indvandre har. At deres danske værdier så ikke stemmer ens med dine danske værdier betyder jo ikke at de er gal på den.

Men til spørgsmålet. Nej, så er det ikke retfærdigt hvis en person dør pga. et tyveri. Men nu er den pågældende jo ikke død fordi han er tyv, men fordi hans opførelse var sådan at han skulle håndteres lidt hårdt. Og ja, når man bliver kastet i jorden med folk ovenpå sig, kan der i tumulten ske uheld som i denne sag.
    Men IMO er det ikke en skam at der er en af den type mindre i landet, dansk eller indvandre, problemet er bare der står en ny klar til at tage over. Men i den pågældende sag er udfaldet hverken retfærdigt eller uretfærdigt, bare uheldigt udfald.
    Skulle udfaldet være retfærdigt, skulle vedkommende have en straf der står mål med tyveriet. Kan dog glæde mig ved at vi dog er kommet over stadiet hvor vi hugger hånden af en tyv.

• #14   9. aug 2011 Benlås med et knæ i ryggen gør at det bliver næsten umuligt at trække vejret og der skal ikke meget til før end at man får et hjertestop. Jeg syntes klart at de har gået over strejen og skal retsforfølges for om ikke andet så for uagtsom mandrab.
    Hvad med ham danskere som var i polen og besøge sin bror. De kommer op at diskutere med politiet og han bliver gennembanket af de polske pansere. Ambulancen kommer, ambulancefolkene tæsker også løs på manden, de kører, han dør så kommer de tilbage og yder første hjælp.. Det er vel også iorden bare fordi han måske opførte sig dumt?

• #15   9. aug 2011 Unødigt vold mod mennesker uanset farve og nationalitet er bestemt ikke i orden. Det er bestemt heller ikke i orden med eksemplet, tråden er startet med. Der burde personalet være mere proff.. At situationen går over gevind kan jeg godt sætte mig ind i. HVIS personen har opført sig helt sinsygt og selv lagt ud med vold, så er det jo også menneskeligt, at man bli´r pisse gal over, hans opførsel og det skal være nødvendigt med så mange mennesker for at få ham til at opføre sig ordentligt. Han har også selv et ansvar for konsekvensen. Men helt enig i, at det bestemt ikke burde komme så langt ud, at der blev et tragisk dødsfald ud af det. Både jeg selv og min kæreste arbejder med syge mennesker og må lægge krop og sjæl til lidt af hvert. MEN nogle gange kan man bare ikke undskylde sin opførsel med sygdom. Man har også selv ansvar og som medierne beskriver var han jo ikke ligefrem syg og havde heller ikke respekt for de ansatte og de tæv de måtte ta´ imod fra ham.
    Når jeg nogen gange ser de udsendelser der er oppe i tiden med div. politiraporter og live fra politiets hverdag, så er jeg taknemmelig over jeg ikke er i deres sted. Sikke en flot respektløse egoister og narrøve de dagligt må lægge øre til. Folk er efterhånden så selvfikserede og egoistiske, at det er svært at agere i efterhånden. Helt fra små er folk vant til at blive hørt på og de mener de har ret til at ævle løs uanset situationen. Små forkælede konger og egoister, der ikke har respekt for noget overhovedet. Se lige hvad der sker i London lige i øjeblikket. Vold og hærværk som tidsfordriv og adrenalinkick. Langt de fleste er jo bare medløbere for susets skyld.......og intet andet.

• #16   9. aug 2011 Jeg er heller ikke rasist.
    Men hvis stodderen havde opført sig ordentlig og gjort hvad han blev bedt om (sikkert at slappe af) så var det ikke endt i denne kedelige situation.
    Har man lagt lorten må man selv tørre op, uanset religion og hudfarve.
    Den vidio med det Irakiske politi er godt nok grov, det har han kun fortjent hvis han havde voltaget et barn.
    Bare min mening..

• #17   9. aug 2011 Menneskeliv er ikke i høj kurs ude i verden !

• #18   9. aug 2011 Helt enig med James B.

• #20   9. aug 2011 Her er noget fra en debat på VAF.

Re: Kan de kun brokke sig disse tyrkere

pas nu på hvad du skriver fordi disse tyrkere hader når vi stille spg. til dem.

Hvad skal de med en undesøgelse ?? De har allerede med deres hade grupper på Facebook, fældet en dom, at den vold og voldtægtdømte Ekrem Sahin blev tæsket og sparket til døde af ti store brede fængsles betjente.

Det er de de mener og som etniske dansker skal vi bare holde bøtte vi skal ikke fortælle dem hvad der er rigtigt eller forkert

Som du skrive, hvad med moren som svigtet totalt. Hele familien givet det danske system skylden for at Ekrem Sahin tæsket folk og voldtog piger!!!!

De mener selv at det er systemet der skal hænges ud for at ekrem sahin blev voldsmand ??? det samme system der nu skulle være årsag til at han døde

de er binde G...
    pas nu på hvad du skriver fordi disse tyrkere hader når vi stille spg. til dem. Hvad skal de med en undesøgelse ?? De har allerede med deres hade grupper på Facebook, fældet en dom, at den vold og voldtægtdømte Ekrem Sahin blev tæsket og sparket til døde af ti store brede fængsles betjente. Det er de de mener og som etniske dansker skal vi bare holde bøtte vi skal ikke fortælle dem hvad der er rigtigt eller forkert Som du skrive, hvad med moren som svigtet totalt. Hele familien givet det danske system skylden for at Ekrem Sahin tæsket folk og voldtog piger!!!! De mener selv at det er systemet der skal hænges ud for at ekrem sahin blev voldsmand ??? det samme system der nu skulle være årsag til at han døde de er binde G...
    Anmeld | Rediger | Besvar

2
    157 dage siden
    fra ekrem sahin

Kan de kun brokke sig disse tyrkere

Moren kalder os etniske danskere racister i Ekstra Bladet og nu kører en straffesag mod hende.

Hun stille sig op i medierne og siger at hele det danske system er rådne og derfor sendt hun sin vold og voldtægtedømte søn til nærmmere undersøgelse i tyrkiet. Hendes afdøde søn har været gemmen ligsyn i Tyrkiet og man fandt intet der kunne godgøre hans tragiske dø. flere steder på internet findes er der nogle der har lækket informationer om at Ekrem Sahin døde af en hjertefejl. Men hele familien siger det er løgn og hvad skal man stille op med sådan en familie?? der er en gruppe på Facebook man kan støtte. Denne gruppe er lavet for det ofre der har været i kløerne på Ekrem mens han stadig var i live her er linket

http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Til-minde-for-Ekrem-Sahin-ofre-der-blev-t%C3%A6sket-og-sparket-til-ukendelighed/191480727559011
    Moren kalder os etniske danskere racister i Ekstra Bladet og nu kører en straffesag mod hende. Hun stille sig op i medierne og siger at hele det danske system er rådne og derfor sendt hun sin vold og voldtægtedømte søn til nærmmere undersøgelse i tyrkiet. Hendes afdøde søn har været gemmen ligsyn i Tyrkiet og man fandt intet der kunne godgøre hans tragiske dø. flere steder på internet findes er der nogle der har lækket informationer om at Ekrem Sahin døde af en hjertefejl. Men hele familien siger det er løgn og hvad skal man stille op med sådan en familie?? der er en gruppe på Facebook man kan støtte. Denne gruppe er lavet for det ofre der har været i kløerne på Ekrem mens han stadig var i live her er linket http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Til-minde-for-Ekrem-Sahin-ofre-der-blev-t%C3%A6sket-og-sparket-til-ukendelighed/191480727559011
    Anmeld | Rediger | Besvar

3
    158 dage siden
    fra Ib Sørensen

med hovedet fuld af spørgsmål??

Jeg har også nogle gange spurgt mig selv hvor Ekrems forældre var, da han i en alder af 15 år og skoledreng, turede rundt om natten og gjorde Vejle usikker med knivoverfald og røverier - dom som 16 årig på 2,5 år - hvor var de nu meget bekymrede forældre da???? Det der er sket skal naturligvis belyses fuldt ud - ingen tvivl om det - men inden det danske system på forhånd rakkes helt ned, var det måske værd at tænke på sit eget store svigt som forældre. Samfundet har bare beskyttet sig selv ved at isolere Ekrem.
    Jeg har også nogle gange spurgt mig selv hvor Ekrems forældre var, da han i en alder af 15 år og skoledreng, turede rundt om natten og gjorde Vejle usikker med knivoverfald og røverier - dom som 16 årig på 2,5 år - hvor var de nu meget bekymrede forældre da???? Det der er sket skal naturligvis belyses fuldt ud - ingen tvivl om det - men inden det danske system på forhånd rakkes helt ned, var det måske værd at tænke på sit eget store svigt som forældre. Samfundet har bare beskyttet sig selv ved at isolere

• #21   9. aug 2011 Niklas: Nej!

Men nu har jeg også læst Z1000s indslag og det gør at jeg skifter mening nu, det er i orden han er væk, han havde kun en fremtid i fængslet. Og hvem ville være hans næste offer? Hvem skulle ha psykolog hjælp efter overfald af Ekrin Sahin når han næste gang gik amok?
    Han har gamblet og han tabte!
    I rest my case!

• #22   9. aug 2011 tja tror .. he had it coming !
    men lyder heller som om familien er nemme at overbevise , de har deres egen mening og deres lille dreng har aldrig gjort noget , det er systemets fejl ! smiley

Kommentér på:
Uretfærdigt eller ej? Tyv dør!

Annonce