1.993 visninger
|
Oprettet:
iPhone 4 GPS uden netværk? {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Jeg overvejer at købe en TomTom GPS app til min iPhone 4 i stedet for at købe en reel GPS. Mit spørgsmål er så: Er der en app der ikke bruger 3G netværket eller Edge? Jeg har nemlig ikke data på min iPhone da firmaet ikke betaler for data. Derfor leder jeg efter en app der ikke bruger data lige som Google Maps.
Er der nogen af jer der kender en app der ikke bruger data?
Bonus: Hvor kan man få en holder der kan monteres på min mc? ( se evt. profil for at se cockpittet ).
- Steffen.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 100
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Jeg har kendskab til to- og har prøvet dem begge på iPhone4. Den første er TomTom. Og næste er Navigon. Fælles for dem begge gælder, at de udelukkende gør brug af GPS-chippen og således ikke bruger "data". Kun hvis du benytter nogle af de ekstra features disse app's har - men det har du ikke brug for når du er undervejs. GPS-chippen kører bestemt ikke gratis undervejs - så du kan hurtig flå strømmen ud af din iPhone hvis den ikke får power undervejs. Derfor ser man også typisk mounts/holdere til biler, hvor der er tilførsel af strøm/lader.
Til brug på din MC ville jeg nok vælge en billig GPS og "spare" din fine telefon til samtaler mv. Det er hård kost du byder den... og faktisk har TomTom lanceret en ret god og billig TomTom Urban Rider der er lavet til formålet. Kan klart anbefales! Det er afløseren for Rider2. Vælger du std. modellen leveres ikke aktiv (læs: 12v) holder med - kun en passiv. Den rækker fint til alm. kørsel. Og skal du på længere ture kan du slå inaktiv-menu til, således at GPS går i sleep-mode og kun vågner op og guider når "noget sker". På den bekostning kan du faktisk køre i op til 12-16 timer uden problemer. Der følger dog 230v lader med. Senere kan du supplere med aktiv 12V lader - mener den koster 3-400,-
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Brugte det første gang på en længere tur til Flensborg i dag, og jeg må sige, at jeg er positivt overrasket.
Navigon bruger ikke netforbindelse - kun hvis Du ønsker at tilkøbe trafik info (det der på TomTom og Garmin feks. hedder TMC).
Trafik info sendes nemlig som data, men kræver så heller ikke mere end edge for at virke.
Du skal dog forberede dig på, at have ladekabel/adapter til 12v stikket i bilen.
Batteriets holdbarhed reduceres ret så dramatisk, hvis Du ikke sætter strøm på.
Men det virker fuldt på højde med en vanlig GPS dims
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
jeg har tom tom og bruger den os på mc'en med et vandtæt cover. men uden lader for du kan bare slukke skærmen og lad den gode gps dame tale i dine øre når du skal fortage noget undervejs og samtidig kan du jo sæt et af dine gode musik nr på... DET DUR....
god tur...
Mvh...
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 22
iPhone 4 GPS uden netværk?