{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

VVS-hjælp {{forumTopicSubject}}

Har virkelig brug for noget proffesionel hjælp.
Jeg har linket til et par billeder, så I kan se hvad jeg mener.
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)

Jeg skulle lukke for det varme vand under min køkkenhåndvask den anden dag, men da jeg drejer på håndtaget, knækker det af, så jeg ikke kan lukke for vandet. Hvad gør jeg nu? Kan jeg lukke for vandet med en rørtang, eller skal det grå håndtag sidde på, for at man kan lukke for det?
På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh
Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VVS-hjælp
  • #1   1. jun 2011 rørtang, med mindre du er så heldig, at den har unbrako eller lignende "kærv" i toppen (det kan jeg ikke se på billedet !?)

Hvis du angriber den med en rørtang, så gå forsigtigt til værks og vær sikker på, at du drejer den rigtige vej, så du ikke laver kedelige ulykker.

Er den meget genstridig, er det sikkert fordi den er "groet fast", fordi den har været åben for længe uden at blive "motioneret" ... bank evt let på siden af den med håndtaget af en stor skruetrækker og prøv igen.

• #2   1. jun 2011 Yes yes, fat en rørtang, eller en svensknøgle. Den firkantede "skive" er sikkert for at kunne gribe i det grå håndtag, så du kan bruge den. Det ser ud til at du allerede har lukket halvt for ventilen.

• #3   1. jun 2011 Jeg har prøvet, meget forsigtigt, men er satme bange for at tage lidt for hårdt fat smiley Men jeg prøver igen. Den skal vel drejes samme vej som den anden der sidder ved siden af, for at lukke? smiley

• #4   1. jun 2011 Sådan, så er vandet lukket, tusind tak for hjælpen!

Man kan få hjælp med næsten alt herinde, det er simpelthen fantastisk smiley

• #5   1. jun 2011 Jeg har arbejdet med vand i mange år, og har set hvilke skader det kan afstedkomme hvis man ikke kan lukke for vandet ...
    Gør jer selv den tjeneste at gøre det til en årlig begivenhed at lukke og åbne ALLE haner og ballofixer i huset/lejligheden, det er virkelig gode 10-15 min givet ud hvis der er brug for at lukke nu og her ved evt brud eller andet rør arbejde.....

• #6   1. jun 2011 Rigtig god idé. Det er noteret smiley

Kommentér på:
VVS-hjælp

Annonce