{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.825 visninger | Oprettet:

Skde ved lav olie stand. {{forumTopicSubject}}

Dette er et bil spørgsmål.

En lille forhistorie.

Min bil en peugeot 308 SW 1,6 HDI med 112 hk, skulle til service for 1. gang og blev kørt på peugeot værksted en torsdag morgen.
Torsdag eftermiddag hænter jeg bilen og kører op til min far = 50 km. efter aftensmad triller jeg hjem til Randers = 150 km.. Næste morgen smutter jeg på arbejde = 50 km.
Så nu har jeg kørt 250 km i bilen, da min kone ringer og spørger om vores bil er utæt for olie.. Da jeg kigger under bilen her på arbejde ligger der en pøl af olie. Olie pinden er helt tør.

Nu er mit spørgsmål om min motor kan tage skade af at kører så langt med lav olistand. Der har ikke været lys i olie truks lampen..

Værkstedet siger at oliefilteret har været def og derigennem er oline kommet ud... Men de siger der ikke kan ske skade..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skde ved lav olie stand.
  • #1   31. maj 2011 Fed overskrift... * Skade smiley

  • #2   31. maj 2011 Har de ikke skiftet oliefilteret i forbindelse med 1. service?

    Der kommer kun lys i "olie lampen" ved for lavt olietryk.

    Om den har taget skade kan jeg ikke svare på. Men få i hvert fald noget olie på/kørt den til værksted. For værkstedet må da næsten have lavet en fejl (da jeg mener at olieskift er med i 1. service).


  • #3   31. maj 2011 Få det noteret/fortalt til værkstedet, husk kvittering. Det kan bruges ved evt. senere skade på motoren.
    Som Anders P skriver kommer der kun lys i olielampen ved for lavt tryk, så der er sikkert ikke sket noget med motoren, men bare for en sikkerheds skyld smiley


  • #5   31. maj 2011 Fejlen har været at de ikke har mont. oliefiltret som det skulle..

    Men jeg tænkte på smørring til turbo og til de olie ventil løftere der er på sådan en fyr.. Kan det slides hårdt når bilen slukkes og turboen stadig kører osv..



  • #6   31. maj 2011 Ved ikke om den har taget skade, men en af mine kammerater har lige købt en BMW, den har en mærkelig klonk lyd, så han fik kørt den på værksted.. Her fortæller de ham så at den har været kørt tør for olie, eller uden olie, og det er det som har beskadiget motoren så den siger den klonk lyd.
    Konklusion: Ny motor og 45 jern fattigere..


  • #8   31. maj 2011 det er jo en peugeot så min bekymring ville gå på om olielampen KAN lyse smiley

    Spøg til side, men seriøst lampen kan være defekt


  • #9   31. maj 2011 Den gamle o-ring har siddet der og har så forårsaget en utæthed!
    Jeg vil mene der kan være sket skade, for olien må da bare pumpe ud med det tryk der er dernede!
    Prøv at ringe til et decideret motorrenoveringværksted og spørg dem!
    Ham der har lavet fejlen siger sikkert det ikke betyder noget!


  • #10   31. maj 2011 Bare mit bud.. Hvis der er nok olie til at der kan ligge en pøl under bilen, så har der også været olie nok til turen.. så vil ikke tro der er sket skade..

  • #12   31. maj 2011 "Bare mit bud.. Hvis der er nok olie til at der kan ligge en pøl under bilen, så har der også været olie nok til turen.. så vil ikke tro der er sket skade.."

    EN deciliter er nok til at skabe en stor pøl.. og der skal garanteret være MINDST 2 liter uden at der sker skade..


  • #13   1. jun 2011 Som sagt.. bare et bud.. Har ikke set pølen smiley

Kommentér på:
Skde ved lav olie stand.

Annonce