6.165 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hvor skal vi bo? Hvor skal vi bo?

Hej.

Min kæreste og jeg har sat vores lejlighed til salg.
Vi søger nu et rækkehus. Min kæreste er vokset op i Hellerup/Charlottenlund, selv er jeg nordjyde, og har kun boet på sjælland i 6 år.

Problemet er: Vi får aldrig råd til et rækkehus i Nordsjælland området hvor vi gerne vil bo.
Derfor har vi kigget lidt på den anden side af KBH. Ishøj, Høje Taastrup, Albertslund og glostrup mm.
Er der nogle der kender disse områder, og hvad har I at sige om dem? Vil helst ikke flytte ind i et "ghetto-område".

Vi er åbne for alle muligheder, bare området er hyggeligt, og at der er S-togs forbindelse.

Jeg har evt. nogle konkrete adresser også smiley

Håber I kan hjælpe - på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor skal vi bo?
  • #1   24. maj 2011 Ishøj og Albertslund ville jeg holde mig LANGT væk fra, meget uinspirerende og kriminalitets plagede områder.
    Glostrup kender jeg ikke så meget til, men det også vest egnen så tror ikke det er créme de la créme.. Hvad ligger jeres budget på hvis man må spørge?

• #2   24. maj 2011 kan man ikke bo fint i malmø ? og tilige ha en fed mc ?

• #3   24. maj 2011 Som gammel nordjyde ligger den da lige til højrebenet: Hjallerup - dog må i bytte S-toget ud med NT.
    ;O)

• #4   24. maj 2011 Jonas K - Ok. Har heller ikke selv hørt så meget godt om områderne, men ved jo ikke om det er blevet bedre.

Hvad med steder som Greve, Vallensbæk osv. Vi er åbne.

Malmø er ALT for langt væk smiley

Hmm Hjallerup - Der er jo også marked hvert år smiley

• #5   24. maj 2011 Greve og Hundige er heller ikke ligefrem fede områder.. Vallensbæk tror jeg dog er rimelig fornuftigt!

• #6   24. maj 2011 Jeg bor i høje Taastrup det er fint der er næsten alt i City 2 og holder man sig fra Taastrup gård og værktøjskassen er der ingen problemer hedehusene er osse hyggeligt der er også en del nybyg;-) vi ville osse gerne bo i Lyngby hvor jeg er vokse op men sådan er det med så meget;-)

• #7   24. maj 2011 malmø ligger ca 25 min fra kbh c... det tager næsten det samme fra taastrup..

• #8   24. maj 2011 Vallensbæk er fedt hvis man bor på den rigtige side af køgevejen;-)

• #9   24. maj 2011 Der er nogle enklé områder i Greve der er OK.

Sverige er HELT udelukket ¨:-) Har slet ikke interesse.

Hedehusene er desværre udenfor S-togs linien.
    Må lige ind og kigge lidt mere på Høje Taastrup. Kender dog hverken taastrup Gård eller værktøjskassen. Kan du nogle vejnavne? Så kan jeg evt. kigge på et kort smiley

• #10   24. maj 2011 Jeg er gammel Albertslunder . Og Albertslund er ikke som det har været . Der er alt for meget kriminalitet. Med frygt for at lyde som en racist , er der ingen tvivl om at det er kommet i takt med at der er flere og flere indvandrer der er flyttet til kommunen .. det er ikke racistiske ment men blot en kendsgerningen... ishøj tja der har jeg også boet udemærket sted men igen det sammen som Albertslund og nok endnu være .. og det samme med tåstrup ... Glostrup har ikke så store ghetto områder .... hvad med at flytte 10 km længere syd på .. karlslunde kan varmt anbefales. Stort set ingen kriminalitet. Ingen ghetto områder . Tæt på skov og strand . Tæt på motorvej . Tog til kbh hver .10 min .. og stadig til at betale .. jeg har et parcel hus på 110 kvm med 4værelser i 1plan . Og jeg gav 1.800.000 og der er flere i stil med mit i god stand til omkring 2 mil

• #11   24. maj 2011 Alle byerne på vestegnen har deres områder, som man gerne vil undgå.
    Der er sgu ingen byer som decideret kan siges at være værre end andre, og det gælder formentlig også for alle andre steder i landet. Det handler kun om at finde et område der virker tilforladeligt.

Så find en mulig bolig, let røven og tag ud og kig på adressen. Hvis det ligger i en ghetto, så giver det ligesom sig selv. Hvis ikke, go for it.

Bor selv i Rødovre, og på min adresse har der igennem de sidste 10 år været skyderier, slagsmål, biltyverier og indbrud, men jeg syntes ikke selv det kan betegnes som et slemt område. Til gengæld ville jeg aldrig flytte til Ishøj, fordi jeg har en eller anden indgroet fordom... Sådan er der så meget.

• #12   24. maj 2011 Har du overvejet Smørum i Egedal Kommune el. Måløv i Ballerup Kommune?

• #13   24. maj 2011 OK. Albertslund bliver det da slet ikke så. Må prøve evt. at se på karlslunde osv. Spørgsmålet er bare om kæresten syntes det er for lang væk.

Ballerup og smørum grenen er også flittigt gennemsøgt, også uden så meget held.

Vil forresten sige at vores budget ligger på 1.8 mio.

• #14   24. maj 2011 hvor skal vi bygge, og hvor skal vi bo - STRANDVEJEEEN NUUUMMER TOOOOOO

DER KAN VI IIIIKKE BOOOOO, DER BOR MIN OLDEMOOOOOOR

• #15   24. maj 2011 jamen så flyt dog ud af den stor by og kom til landet. for 1,8 mill. kan du få 200 kvdm. etplanshus og bil og motorcykel.

• #16   24. maj 2011 og skattefordele som pendler.*

• #17   24. maj 2011 Hvor vigtigt er det for jer at bo på Sjælland?
    Jeg bor selv i Odense, og er rigtig glad for det. Hvis I er friste på at prøve det fynske, så kan jeg altså varmt anbefale Odense. Her er priserne liiige lidt lavere i forhold til Nordsjælland.

• #18   24. maj 2011 Jeg ville hellere bo in en lille lejlighed i et fedt område end en stor moderne villa i et trist område. Din kæreste kommer fra et af de skønneste områder i Danmark. Der er bare en grund til at det er dyrere. Det er fordi det er pisselækkert og der er rart at være.

Hvis økonomien ikke rækker - så flyt højere op i Nordsjælland, f.eks. til Humlebæk, Skævinge eller ud til Frederiksværk. Det er billigere end Køge bugt.

• #19   24. maj 2011 Jeg har bare hørt utrolig meget dårligt om humlebæk/nivå grenen. Men er det helt ved siden af?

• #20   24. maj 2011 SJYP - Problemet er dog også at vi gerne vil have et par børn på et tidspunkt, og en hund. Så en lejlighed er slet ikke aktuel.

• #21   24. maj 2011 Godt jeg bor i et fredeligt villakvarter i dejlige østjylland, uden at skulle bekymre mig om kriminalitet og ghettoer.

Håber du finder et sted der passer til jeres familie.

• #22   24. maj 2011 toget går også til køge...

• #23   24. maj 2011 Farum, Værløse, Bagsværd måske?

• #24   25. maj 2011 Har du aldrig overvejet Ølstykke eller Stenløse? Eller blot byerne langs Frederikssundsvejen, såsom Veksø og Måløv? Det ligger da også i Nordsjælland? Synes da ikke at husene var så forfærdelige dyre der.
    Eller hva med området imellem Farum og Hillerød? Der ligger så mange småbyer imellem de større byer i Nordsjælland.

Har du set priserne i Helsinge, selvom der ikke går S-tog?

Og har du overhovedet kigget på huse på Amager? Der har været megen nybyggeri. S-toget går godt ikke derude, men det gør Metroen og mange busser, der kører direkte ind til Centrum. Tjek områderne uden for byen sydpå.

Derudover er Vallensbæk et godt område, men det gælder altså også mange steder på vej til Køge, såsom Solrød, Greve, Karlslunde og Hundige. Prøv at se efter.

Hvad Vestegnen angår, såsom Ishøj, Høje Tåstrup og Albertslund, så afhænger det meget af, hvor du bosætter dig i disse kvarter. Jeg synes at de rummer nogle fantastiske fredelige steder. Jeg kan bedst lide Ishøj, er meget vild med husene ved vandet og Arken. Du burde også kigge på huspriser i Brøndby og Avedøre.

Hvis jeg skulle købe et hus, ville det betyde utroligt meget for mig, hvilket slags sted og mennesker, mine børn ville vokse op i og gå i skole med.

• #25   25. maj 2011 Hedehusene har da en ganske udemærket togstation, der kører mod kbh. hver 20 minut.
    Jeg bor selv i Fløng (Der ligger i Hedehusene) og her er super hyggeligt. En "lille" by med detder hører til smiley

• #26   25. maj 2011 Salman - du er inde på noget af det helt rigtige med vores børn, og hvor de kommer til at gå i skole. Det er også det jeg tænker på. Min kæreste arbejder i KBH, og vil ikke have over 45 min,. transport, og vi vil have S-tog eller metro lign. i nærheden. Vi har kigget lidt i både greve, karlslunde, solrød og har faktisk fundet mange fornuftige steder. Men nu skal jeg så lige have kæresten overbevist smiley

Kommentér på:
Hvor skal vi bo?

Annonce