{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Sommerferie hvor til ??? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

vil høre om der er nogle der kan komme med nogle gode inputs ang sommerferien - Sidste år var konen og jeg 2 uger i egypten (1 uge på nilen + 1 uge i sharm el sheik).

Spørgsmålet er så hvor turen skal gå hen i år. Jeg har siddet og bladret i adskellige timer på diverse rejsehjemme sider, men synes næsten det forvirre mere end det gavner. Vi er mere til en slags oplevelseferie end en badeferie (dvs ugen på nilen var mere vores stil en ugen i sharm el sheik), men konen gider ikke vandreferier eller lign. Der er selvfølgelig et budget, så det er ikke sikker det bliver tilden store safari, men gider bare ikke ligge en uge ved en pool på mallorca - Prisen skal helst ikke over 10.000 kr pr person incl fly og hotel -
Så please kom med nogle input / personlige erfaringer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommerferie hvor til ???
  • #1   31. mar 2011 P.s. ferien skal afholdes mellem uge 28 - 31 (begge uger incl) da min kone er lærer, og derved ikke bare lige kan rykke sin ferie

• #2   31. mar 2011 kroatien er rigtig lækkert

• #4   31. mar 2011 Hm ved ikke om det er for meget badeferie men tjek zakynthos ud det er i grækenland og vi nød i hvertfald vores 14 dage dernede man kan leje 4 hjulet crossere / mc osv dernede og selv tage på opdagelse + der er en stor befolkning af havskildpadder lige ved kysten. Vil sige øen er ca. på størrelse med bornholm og der er masser af små fede steder at se og opleve. ved man kan komme derned med bravo turs og apollo. Men helt sikkert et sted vi skal ned igen om et par år når knægten er blevet lidt ældre he he

men sig til hvis i skal derned og vil have nogle tips hvor man skal køre hen af smiley og god ferie når det kommer

• #5   31. mar 2011 Barcelona - Fed fed by med masser seværdigheder.
    Venedig og rom - fede byer..

• #6   31. mar 2011 Kroatie kan jeg godt bakke op omkring, der har jeg holdt ferie mindst 10 gange, og været rejseguide..

MEN, af de ca. 30 lande jeg har været på ferie i, synes jeg Thailand er det bedste sted..! Lej en motorcykel derovre og du vil få de fedeste oplevelser, og ikke det sædvanlige ligge ved poolen pis smiley

• #7   31. mar 2011 usa evt.. smiley

sidste år var kæresten og jeg 10 dage i orlando pris 10.500 for fly og hotel... for os begge...

• #8   31. mar 2011 Ja og USA er faktisk overraskende billigt sted at være..!

• #9   31. mar 2011 Et krydstogt... det kunne jeg fandme godt tænke mig at prøve, og så et hvor man kommer lidt omkring og ser noget forskelligt.

• #10   31. mar 2011 Har kigget lidt på usa, bla miami, men synes da priserne var en del højere

• #11   31. mar 2011 Venedig er en skodby !!! Stinker af affald og mågelort !

• #12   1. apr 2011 Hvem fanden gider også på badeferie? smiley

Gør modsat alle andre og tag nord på om sommeren.

Island er imo en helt overset perle og slet ikke så dyrt eller koldt, som det har ry for (vi havde +25C i Reykjavik).

For 10k kan i få bilen med færgen derop og 7 dage på hotel. Hvis i spørger pænt kan i sikkert få lov til at bytte bilen ud med 2 mc'er.
    (link fjernet)

Der er asfalt hele vejen rundt, undtagen ganske få km, så det kan sagtens køres på alm mc/bil. Tog selv turen på hhv Suzuki Bandit og Kawasaki Versys sidste år.

Har været mange steder i verden men intet kommer i nærheden af Islands natur. Den måde det hele tiden forandrer sig på er helt fantastisk. Det ene øjeblik står man på noget der ligner månen, det andet ved en gletsjer sø, hvor isbjergene spejler sig i vandet, det tredje på en grøn slette med sneklædte bjerge i baggrunden og så noget der ligner helvede, med damp stående ud af jorden alle steder.

Skal derop igen til sommer denne gang 14 dage i stedet for 7 smiley

Ellers kan jeg anbefale at tage på MC op langs Nordnorges kystlinie med de mange smukke fjorde. Der er også meget smukt imo. Se e.v.t. mit billedalbum fra min tur derop forrige år.

• #13   1. apr 2011 Ps.
    Prislejet på Island er pt under det danske (pga bankkrak/finanskrise). Kaffe koster på tankstationerne 5-10 kr og en cappucino/latte 15-25 kr på cafe. Aftensmad på restaurant/cafe kan klares for 100-150 kr pr pers (og sikkert billigere på Pizzariaer osv.?). Fik en stor hvalbøf for 160 kr med det hele! smiley

Reykjavik er dog lige så dyr som Kbh.

• #14   1. apr 2011 Christian (København) H:

jeg sidder med det samme forslag - Island er sgu en oplever af de store, men der er et problem omkring overnatninger og det her budget. Man anvender skolerne som Edda-hoteller i sæsonen, men pga den store søgning, kniber det nok allerede nu med kapacitet, og så skruer de sgu priserne op - Men jeg vil bestemt foreslå trådstarter at undersøge muligheden.

• #15   2. apr 2011 Knud:
    Prisen hos Smyril-Line er inklusive færgeoverfart og 7 overnatninger på hotel på Island. De booker hotellerne hele vejen rundt og laver en udførlig rutebeskrivelse, med forslag til afstikkere undervejs osv.
    Sidste år boede vi på helt fine hoteller hele vejen rundt. Dvs. ingen skoler eller andet "alternativt".

Kommentér på:
Sommerferie hvor til ???

Annonce