{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Windows Vista meget langsom !? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg blev for nogen år siden godt og grundig træt af Windows, og skiftede til MAC da det blev tid til en ny bærbar

Men min søn har en ret lækker spille-bærbar fra MM-Version og den kører på Vista - men den er dræbende langsom (sikkert fordi han bare klikker JA eller OK til det meste der dukker op !?)

Kan dårligt huske hvordan man gør på en windows maskine og kender slet ikke vista...

...men har slettet de programmer jeg ikke mener han bruger - har kørt en diskoprydning samt en diskfragmentering (tog 6 timer !?)

Men når jeg så checker windows jobliste står den FYSISKE HUMKOMMELSE på 42 % - og kan se at noget at det er bruger mest (52.056KB) er : styring af skrivebordsvindue

Den har osse en finger-aftryks sensor han aldrig bruger, men kan ikke finde ud af hvor jeg lukker den helt ned - den bruger 6.845KB

Håber der er nogen der kan giver mig nogen tips til hvad gør jeg skal gøre for at rydde lidt mere op / gøre den hurtigere !?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Windows Vista meget langsom !?
  • #1   9. mar 2011 alternativt skal du skifte til win 7, det kører meget bedre

• #2   9. mar 2011 Skriv msconfig nede i kør ... vælg fanebladet Start...

Fravælg alle de underlige ting som han ikke bruger.. det hjælper en del..

Men pas på med at fjerne alle, da windows bruger nogle af dem.. så vær sikker på dem du slår fra... se evt sti´en hvor programmet starter..

Hvis det nu er C:\programmer\logitech bla bla bla, så kan du bare fjerne dem hvis han ikke bruge det program

• #3   9. mar 2011 Hvis PC´en er født med Vista, har du muligvis et gendannelse / Recovery program til at ligge et sted på maskinen...
    Det kunne være at det var ved at være på tide og formatere den fuldstændig, det tager ikke en hel søndag ligesom i gamle dage, det tager vil en lille time og den klare faktisk det meste selv...

Ellers så ja køb dig en opg. til Win 7... smiley

• #4   9. mar 2011 Tror bare Vista er noget lort.. det var da også forholdsvis hurtigt de opgav det? Min kæreste har samme problem med en forholdsvis ny bærbar som er dødelig langsom (Og hun klikker IKKE ja til alt muligt)..

• #5   9. mar 2011 Vista ER langsomt!

• #6   9. mar 2011 Tak for alle jeres svar ;o)

Ja den er født med Vista den kørte ganske fornuftigt (af en windows maskine - ha ha ha) i starten, og jeg vil ikke bruge pengene på windows 7

Hvis jeg bruger gendan eller recovery, hvordan er det så med hans spil f.eks WOW fungere det stadig bagefter eller skal jeg til at installere alle hans spil igen ?

• #7   9. mar 2011 Alt ryger - så husk backup, og ja, du skal installere om igen :9

• #8   9. mar 2011 Windows sander til.
    Sådan er det bare. Sådan har det altid været.

MacOS FTW..:-D

• #9   9. mar 2011 Hmm tænkte at så kunne jeg måske købe en bedre / hurtigere windows til sønnens spille-bærbar....men opdagede det kostede 700kr for windows 7 home (som skulle være den billigste) og det betaler jeg altså ikke...

...så må han leve med sit windows produkt ;o)

• #10   9. mar 2011 Det må da være bedre at betale 700,- og få noget der virker, end blive ved med at bruge noget der kun virker halvt, og som ALDRIG bliver brugbar til andet end surf.

Min søn er en ørn til Windows, og har fået Vista til at køre nogenlunde med WOW, men absolut ikke til UG.
    Nu har han fået en Win7 maskine, og siger at det tåler ingen sammenligning overhovedet.

Lav en recovery, og gendan til fabriksindstillinger, dét er den eneste måde du får den til at køre nogenlunde igen, men det er en stakket frist, den vil fucke op igen og igen..
    Vista sucks big time !!

• #11   9. mar 2011 Tror bare Microsoft er noget lort. De næste PC'er og bærebare her i huset bliver Mac and I'll never look back.

• #12   10. mar 2011 Per M (Holstebro) : du har ret i at det er bedre at bruge 700kr og så få en bedre hurtigere maskine

Lars D : Jeg skiftede jo til MAC fordi jeg fik mere end nok af min egen windows maskine, derfor bliver jeg osse hurtigere irriteret når jeg skal hjælpen sønnen med hans windows maskine

Once you go MAC you never go BACK ;o)

Kommentér på:
Windows Vista meget langsom !?

Annonce