{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Åh NEJ.. Virus attack {{forumTopicSubject}}

Hej mcg..

Har været så heldig at pådrage min pc en virus =0)
Det var en veldig smart virus som lagde sig ind bag mit anti virus program så det blev blokeret.. Den ville ha at jeg skulle betale for at få den fjernet.. men som en stædig nordjyde var jeg jo sikker på at jeg sagtens kunne ordne den virus.. Det kunne jeg så ikke. pludselig slukkede skærmen selvom pc stadig kørte. nu kan jeg så slukke pcén og jeg kan tænde den. men skærmen tænder ikke, Er der nogen som ved om der er noget at gøre?? Problemet er at der ligger billeder af mine børn der på fra de sidste 4 år... og nej.. har ikke været så smart at jeg har brændt dem ned.. Konen er tosset


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh NEJ.. Virus attack
  • #1   7. mar 2011 Har lige haft samme problem... smid din windows cd i computeren, og så kører du en systemgendannelse fra hvilken som helst dato du kan vælge før uheldet... så er den fjong igen :)..



  • #2   7. mar 2011 Forstår ikke at skærmen slet ikke tænder. Heller ikke i bios eller under opstart?

    Hvis det først er i Windows at skærmen dør ud så kan du prøve at starte i fejlsikret tilstand og derved redde dine data.

    Den sikreste måde at slippe af med virussen er at ominstallere skidtet.


  • #3   7. mar 2011 hader bare når sådan noget sker. Mistede engang rigtigt mange billeder fra en pisse god ferie, på den konto. Nu brænder jeg alt ned og lægger også på ekstern hd.

    Føler sq med dig, for man bliver bare fustreret og det pis


  • #4   7. mar 2011 Ja som tidligere sagt, prøv at lav system gendannelses tricket.

    Når du er oppe at køre igen, så del din HD så du ikke har vigtig data liggende på dit C drev. Hvis du har dine data på andre drev, kan du geninstallerere uden at miste data.


  • #5   7. mar 2011 Jeg nåede at køre en systemgendannelse - fra før virus begyndte.
    Den virus bliver mere og mere agresiv jo længere tid den kører smiley

    Så gør som "Sekula" skriver.
    Pøj pøj og lad os høre hvordan det går.


  • #6   7. mar 2011 Mange tak for de mange svar.. men skærmen tænder overhovedet ikke.. når jeg tænder pcén sker der intet andet end at jeg kan høre at pcén begynder at snurre.. skærmen forbliver sort.. jeg nåede lige akurat at flytte billederne over på mit D drev da jeg besluttede mig for at formatere mit c drev.. men det nåede jeg ikke inden skærmen blev sort.. så nu kan jeg ikke engeng starte i fejlsikret tilstand.. Det er ski en møg virus

  • #8   7. mar 2011 Skærmen på min bærbare døde også, men pga. træt hardware istedet for virus. Jeg fik fat i en anden computer og en harddiskskuffe - den gamle harddisk over i harddiskskuffen og så kører den som ekstern hvor du kan hente alle dine billeder ud.

    Men husk at have helt opdateret virusbeskyttelse på den anden computer, nu hvor du mistænker at skærmdøden skyldes virus


  • #9   7. mar 2011 Hej Rene

    En mulighed, for at redde fotos.....
    Det har jeg selv lige gjort smiley

    Riv hardisken ud og tilslut den som slave fx. via usb. (man ka få en dims for et par hundrede, billigt for en glad kone) til en anden pc.
    (helst en du ikke er bange for også blir inficeret, så jeg brugte konens, ved ik om det var det kloge valg - men det gik)

    Så kørte jeg et par scanninger med anti Malware/virus halløj, fandt lidt snavs....hvorefter jeg hentede de fotos og filer som ikke skulle gå tabt....og lagde dem på fruens HD.

    Fruens pc ser ikke ud til at have lidt overlast, billeder mm reddet, bærbar stadig fucked men ser ud til at være virusfri og kan starte nu... før gik den helt skalle.




  • #13   7. mar 2011 Rene T: Du har vel ikke 2 computere ?, så kan du tage din harddisk ud fra den virus inficered også sætte over i den anden, på den måde kan du kopire billederne over på den raske computer, også ellers slette alt på den dårlige.

    Kan også sagtens ordne det for dig hvis du ikke bor for langt væk, men så skal jeg have harddisk med hjem, da jeg ikke har nogen bærbar at gøre det på.


  • #14   7. mar 2011 Tror ikke det er software - hvis skærmen er HELT død så er det en hardware fejl. Synes aldrig jeg har haft en virus som kan angribe hardware (i dit tilfælde grafikkort) så den slet ikke sender data ud - ej heller bios og lignende.

    Det kan godt være du har en virus, men det må være kombineret med noget ødelagt hardware.

    1. Prøv skærmen af på en anden PC
    2. Prøv grafikkortet af i en anden PC
    3. Er det en bærbar... sur røv - riv harddisken ud og USB connect den til en anden PC og find dine data.


  • #15   7. mar 2011 Godt du var stædig så, for trickket her er at får dig til at betale et lille beløb med kreditkort f.eks. 10$ for at "un-lock" din computer og når du så har givet dem informationen hæver de alt på kontoen :S

  • Miklas P
    Miklas P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #16   7. mar 2011 Det kunne vel også være sådan en backdoor virus mener jeg de hedder?
    Det går ud på at der sidder en idiot på en anden computer og kan se alt hvad du skriver på dit tastatur og han kan pille ved alt på din computer. han kunne jo så også have deaktiveret dit grafikkort?
    men hvis det er sådan en fætter så kræver det jo internet forbindelse for at han kan styre din computer, så hiv internet stikket ud. og da den indstilling der gør at dit grafikkort er deaktiveret stadig er aktiveret, så hiv strømmen ud af computeren, og der er sådan et lille batteri på dit bundkort, det batteri gør at din computer stadig kan huske alle dine indstillinger selvom strømmen skulle gå., hiv det bette batteri ud og vent i et minut og sæt det i igen.


  • #17   7. mar 2011 Mange tak for alle svarene.. nu har jeg da lidt at gå efter.. Det er en bærbar der har fået virusen, jeg har en anden bærbar som jeg må tage i brug som nogle af jer er inde på.. den internet side der kom frem i forbindelse med virusen( Hvor jeg skulle betale ) Kom der en lille blok frem som den man skriver disse indlæg i her.. Der kunne kan skrive hvis der var noget man var i tvivl om ang betaling osv. Der skrev jeg så en mindre pæn besked på engelsk, om hvad jeg mente om folk der trængte ind i andres liv på den måde=0) ikke så længe efter var det skærmen blev sort.. om det var et tilfælde ved jeg ikke.. men jeg skal nok lige skrive her igen hvis jeg finder ud af fejlen, så andre måske kan undgå at midste hele hdén. Mvh René T

  • #18   8. mar 2011 Ha HA Tonny S.. så er det næsten mere pinlig at fortælle at jeg fik den ved at være inde på en IQ side =0) lidt ironisk

Kommentér på:
Åh NEJ.. Virus attack

Annonce