Stjålet .....måske ?? {{forumTopicSubject}}
Hej MCG!
Har et spørgsmål, som jeg håber nogen af jer kan besvare.
Forhistorie:
Jeg har for år tilbage handlet et dyrt alustel af en dengang bekendt i god tro. Fik lavet et privat købsbevis, men desværre kun med vedkommendes navn på, pris og stelnummer. Ingen add eller andre person oplysninger.
Da jeg selv har købt et nyt stel, satte jeg jo det førnævnte stel til salg på DBA.dk . Har fundet en køber, men er nu selv i tvivl om, hvorvidt mit gamle stel er "lovligt" pga, da jeg kigger i bunden af stellet, ser jeg der er 2 stelnumre. og det ene ser meget hjemmelavet ud ;(. Fatter ikke hvorfor jeg ikke har set det dengang, men min hjerne må have været et andet sted = (DUM og NAIV) Det var sku ikke småpenge jeg gav for det ;( Men mit prb er nu at jeg jo egentlig ville gå med den potentielle køber ned på politi stationen, og få chekket stelnummeret, men hvad nu hvis stellet er stjålet, bliver jeg så sigtet for hæleri eller brugstyveri, eller konfiskerer de bare stellet ?
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 584
han har lige prøvet det. prøv at hør ham hvad de sagde
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
i tilfældet hvor der kun har været ansvarsdækning dvs.ingen udbetalt erstatning for den stjålne mc , er det imellem dig og ejeren
har lige haft samme sag og ejeren blev ret glad for at vide hvad der var blevet af mcen , og han kan nu endda bygge sin mc op med en tysker - selvom det er ærgeligt må man se lidt lyst på sagerne
men ring til politiet med begge stelnumre og spørg dem af
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 343
feb 2006
ring og spørg politierne
mar 2006
feb 2006
Min stelsag som åbenbart ligger flere år tilbage 2005-06 er vel ikke usædvanligt man ikke lige står og husker navne , Jens , Jacob , men husker jeg fik en ordentlig dynge reservedele i bytte på noget andet ragelse , så slog mig aldrig at noget af det kunne være "varmt"
Men vil man sælge noget videre er det nok bedst at have sit på det tørre , ellers er du bare endnu en hæler og bliver så hængt på sagen senere .
feb 2006
i mit tilfælde fik jeg både tidligere reg.nr. , forsikringens tlf.nr. og tidligere ejers nummer ....så kunne jeg da selv ringe og spørge om han ikke lige ville sende papirerne til mig , det ville jo være tosset og betydeligt dyrere for mig at sende et stel
feb 2006
hvad er det for en verden vi lever i ?
hvis du henvender dig til politiet og fortæller din historie , tror du tyven ville gå til politiet ?
tror du de regner med tyven går til politiet , NEJ , tværtimod ryger deres opklaringsprocent måske i den rigtige retning ..JA !
og du står ikke med et ubrugeligt stel som du kyler i den lokale å
mar 2006
Med hensyn til det med forsikringen. Så ser jeg et erstatningkrav værende ligeså slemt, ikke nok med at jeg har betalt 3500 for stellet, til en måske fupmager, så kan jeg få lov at betale fuld pris for dækning af udbetaling til forsikringselskabet oveni, for et stel som er 8 år gammel og ville give mig en sølle indtjening på 700 kr i brugtværdi 0o_ . Begynder at se dette som en loose loose situation
feb 2006
og bliver hverken sigtet eller forlangt betaling for noget af det mistede og det endda uden nogen form for dokumentation !
feb 2006
og smider du stellet væk uden at finde ud af det ene eller andet , er du ikke bedre end tyven
feb 2006
tag en indånding og ring da til dem og fortæl historien , det er da ikke noget at tude over
mar 2006
Men kan være du har ret, måske man skulle prøve og ringe og gå i dialog med dem !
feb 2006
metoden er gennemtestet og jeg sad ikke her hvis jeg var sigtet og låst inde
okt 2010
Følger: 1 Svar: 1
Om du så afleverer det eller ej, har du indkøbt noget der er stjålet. I politiets og forsikringsselkabets øjne, er du så årsagen, til at det kan betale sig at stjæle.
Du kan være heldig at klare frisag og der ikke sker mere, men du kan også være uheldig at blive sigtet.. Det koster en bøde på 10.000 + værdien på varen og op til 1 års fængsel.
HAr selv lige haft besøg af politiet, på grund af en radio jeg havde til salg. Der var en der havde fået sådan en stjålet, så han meldte at´den jeg havde, måske var hans. Det betød de dukkede op på både min bopæl og i min forretning, for at tjekke nummeret på den.
Det allerbedste du kan gøre, er at ringe til dem. Så fortæller du at du er blevet tilbudt det her stel, med det og det nummer og om de gider undersøge om det er stjålet. Spørger de dig om hvem der vil sælge det til dig, siger du bare, at du ikke kender personen.
feb 2006
Nu sigter de ikke hvem som helst vel , at der er en der melder dig er bare dit uheld
Hvis du ellers læser hele min histori igennem , som sagt så ringer tyvene vel næppe selv til politiet for at opklare en evt.sag
Hæleri bliver du lige præcist sigtet for hvis du ikke selv gør lidt benarbejde
feb 2006
og det kræver sgu bare en opringning
folk har det med at male fanden på væggen , hvis i selv løfter røret og ringer er det sgu ikke så vanskeligt
Stjålet .....måske ??