{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.737 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af mig svejseværk {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg skal ud og købe et mig svejseværk, men kender desværre ikke ret meget til dette marked.
Vil i være behjælpelige med nogle gode bud?

Mine krav er at det skal kunne bruges til renoveringen af min gamle bil ellers bare alm. husbehov.
Det skal ikke være et professionelt værk og helst uden flaske, medmindre dette frarådes?

PLEASE HELP smiley

Dennis

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af mig svejseværk
  • #1   2. mar 2011 Helst uden flaske? Går ud fra, at MAG-svejsning er sagen for dig, og så skal du jo have en flaske til beskyttelsesgas.

Har du erfaring med svejsning?

• #2   2. mar 2011 Du kan få svejseværker der ikke bruger gas Dvs gassen ligger i tråden
    Tråden er bare lidt dyre en ellers, men stadig billigere end en løs flaske
    du kan købe sådan et værk i Harald skræl
    Jeg ved ikke hvor gode de er

• #3   2. mar 2011 Marc - Jeg har ikke meget erfaring med at svejse, Men en del øvelse har gjort at det jeg laver blir helt fint. Men nogen prof.... nej!

Kender egentlig ikke forskellen på mig og mag, men det anlæg jeg benytter pt. er et Migatronic automig. Hvilket fungerer godt, men også lidt peberet!

Michael - Jeg har kigget på det, men det jeg har hørt er at man skal holde sig fra det... men om det ville være godt nok til mig, ved jeg ikke?

• #4   2. mar 2011 Du skal under INGEN omstændigheder købe et værk uden flaske, det kan simpelthen ikke lave et ordenligt stykke arbejde. Til alm. Husbehov er et CO2 værk ( MIG/MAG ) nok det bedste, dem kan du købe i en god kvalitet brugte, fra ca 2500 af, og så derop af. Kvalitet og pris følges ad.
    Jeg har det her værk til hjemmebrug, og det kører ganske godt (link fjernet)

Brugt er her et par gode bud:
    http://www.dba.dk/svejsevaerk-esab-lag-200/id-72317519/ - Noget af det bedste du kan få inden for svejseapperater. Esap er rigtig godt.

http://www.dba.dk/svejsevaerk-samson-jeg-saelg/id-72293099/

• #5   2. mar 2011 Hold dig fra de gasfrie svejsere, det er det værste pis. Så hellere købe en ordenlig brugt maskine

• #6   2. mar 2011 Jonas - Tak for links. Det ser interessant ud. Det vil jeg kigge nærmere på:)

Vil i nævne nogle mærke man burde kunne regne med... og evt. noget jeg skal holde mig fra?

• #7   2. mar 2011 Dennis, hvordan gik det med det gamle anlæg? Lykkedes det med hammeren? smiley

• #8   2. mar 2011 Jeg ville holde mig til migatronic, esab, cloos og det lidt billigere kempi. Harald skrald havde for nogle år siden en migatronic der hed Rally på 180amp og 230volt. Den er kanon til pladearbejde i biler mm.

• #9   2. mar 2011 PH - Jeg fik det op at køre i dag. Trak tråden lidt retur og forsøgte så igen... og vupti, så spillede det:D Så var jeg en glad mand, der ku' ligge den lille hammer på plads! hehe

Men da det er et anlæg jeg har lånt og manden snart skal ha det igen, blir jeg nok nød til at købe mit eget. Så derfor skal jeg bruge lidt hjælp for at finde rundt i den store jungle.

Men fedt med alle jeres svar. Det var top:D

• #10   2. mar 2011 Har arbejdet en del med det lille Rally fra migatronic til230V. Virker upåklageligt til at lave bil med...

• #11   2. mar 2011 Hvor meget skal du svejse, siden du vil have dit eget?

Og har du et stort behov, så er det endnu en grund til at købe et fornuftigt anlæg. Det skal jo helst være til at lave ordenlige svejsninger med, der er ikke noget mere træls end at arbejde med dårligt værktøj.

• #12   2. mar 2011 Migatronic er et godt mærke ( har et selv, virker upåklagelig, og har aldrig svigtet )
    Det jonas linker til af mærket samson er også et godt værk ( og det er ret billigt det der ) men jeg ved ikke med reservedele til sådan et, så undersøg det lige før du køber....

• #13   2. mar 2011 Marc - Mit behov er ikke stort, men det kniber med tiden til at få arbejdet på bilen (pga huskøb og snart lidt familieforøgelse). Derfor vil jeg gerne have mit eget anlæg, som jeg kan bruge når der er tid. Jeg får ikke lavet meget når jeg først skal ud og låne;)

Jeg har kigget lidt på dba og hvis jeg kan finde et komplet brugt Migatronic eller tilsvarende anlæg for under 5 kilo, så er det måske vejen frem
    Men det er jer der ved hvad der er godt:)

• #14   2. mar 2011 Dvs - Hvis jeg holder lidt øje med et lille Migatronic Rally eller 180/1, så går jeg ikke helt galt i byen?
    Kim - Så er der også styr på reservedele

• #15   2. mar 2011 Telwin er et "så kaldt" Discount mærke. Men min erfaring fra jernbranchen siger mig at et fornuftigt Telwin værk, sagtens kan være med et tilsvarende ( specs mæssigt ) dog dyre, Migatronic værk. Dét er sikkert noget som mærkefanatikere vil råbe op over, men det er bare min erfaring. / måske jeg har været heldig? - Svejseprøver som bliver gennemlyst osv. kan ihvertfald sagtens laves på det telwin værk jeg linkede til. Selvfølgelig betaler man ekstra for at værket er nyt, forhold til et ældre værk, som dog har kostet mange gange mere fra nye af, men som har nogle år på bagen. . .
    Jeg har også haft diverse migatronic værker ( også rally ) og de kører godt. Hvis du har 380v så vil jeg råde dig til at kigge efter et 380v værk. Det kører mere stabilt og du kan arbejde i større materialer.

• #16   3. mar 2011 Jonas - Tusind tak for inputtet. Nu har jeg lidt mere at gå efter. Vil holde lidt øje med hvad der kommer til salg. Men der stadig lidt tid at løbe på, har jo stadig ikke afleveret det andet endnu.

Også stor tak til jer andre:)

Kommentér på:
Hjælp til køb af mig svejseværk

Annonce