er jeg en dårlig kunde? er jeg en dårlig kunde?
ja som sagt, er det mig som har en forkert indstilling til tingene , når jeg forventer at når man kommer ind i en foretning feks. en mc foretning, så bliver man hilst velkommen vis det ikke lige vrimler med menesker og de har mega travlt?
ok der bliver ikke sagt noget og man går så rundt og kigger og leder efter det man er kommet efter prøver måske lidt. 10 min er gået og der kommer ikke nogen og spørger om de kan hjælpe. man gård mere rundt og har efterhånden gået rundt en halv time og der er ikke nogen som har sagt eller spurgt til noget. på trods af der ikke er ret mange i butikken?
nu spørger jeg er det mig det er noget galt med skal jeg bare ændre min indstilling til tingene og så selv gå på jagt efter en ekspedient?
det er jo dumt jeg går fra butikken og surmuler vis det bare er mig som skal ha en anden indstilling til tingene.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 62 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 607
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 182
Og det tager vel ikke ret lang tid at henvende sig hos en ekspedient og høre om du kan få en hjælpende hånd.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Dog er det da rart, som minimum at få et nik fra ekspedienten, så man føler sig velkommen. For det kan da godt føles som om man bare er til besvær, når ekspedienten bare tøffer rundt og laver andet, uden at have henvendt sig på den ene eller den anden måde.
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 88
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 86
Så bliver jeg rigtig tøsesur og går igen....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det er muligt, at man selv kan henvende sig, men set i lyset af, hvordan det kommercielle liv ellers er i dag, så lyder det som en ekspedient der skal strittes ud - heller i dag end i morgen!!
Og er ejeren af shoppen selv til stede, så fortjener han simpelthen at ryge på røven......
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
nov 2010
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Nu står verdenen da ikke længere !!11
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 88
En god sælger er sku en der sælger dig mere end det du kom efter..
Og at man så går der fra med et smil..
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Du siger bare til, så bekæmper vi uretfærdigheden sammen !!
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 93
Så nej, du er ikke en dårlig kunde.
Hvis ikke de viser at de er villige til at sælge, så går jeg os igen.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 472
2 timer efter havde vi købt ny bil andet steds
Jeg gider sku' ikke at tigge om at blive betjent
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Det du har oplevet er dårlig service. Færdig.
At ekpedienten ikke formår og hilse på dig allerede under din intræden i butikken er første fejl. At han efterfølgende ikke kommer i kontakt med dig selv efter 10 min, er nr 2 fejl.
Så kan man sige "Aaaaamen han havde travlt det er ok" nej det er squ ej,... Så går man hen til kunden og siger "undskyld hr/fru etc... jeg har lige kunder men om 5 min lover jeg at jeg nok skal hjælpe dig"... Så føler kunden sig ikke overset. Hvilket du i dit tilfælde har gjort.
jeg var flejnet.!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 912
Men nu er en mc butik, autohandler, møbelbutikker og værktøjs magasiner også sådan et sted hvor der er mange sniffer der lige skal kigge og pille lidt uden at skulle købe noget.
Så det kan ikke bringe mit pis i kog, men vi er jo heldigvis forskellige sammensat..
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 182
Jo selvfølgelig vil en ideel forretning betjene kunderne efter hensigten, men det kommer, hvis det står til mig, også an på i hvilken forbindelse der er tale om. En tur i Silvan skal jeg nok selv spørge, hvis ikke jeg kan finde noget - men en mindre butik burde være mere overskuelig at finde det man søger.
Og har man endelig spørgsmål, ja så kan man vel altid spørge selv, såfremt en ekspedient ikke henvender sig.
nov 2010
det var nok lidt forkert lagt ud fra starten for jeg har ikke noget imod at spørge om hjælp.
indlæget kom nok også af at vi på vej hjem diskuterede lidt hvordan man enlig skulle forholde sig til en sådan cituation.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
sælgeren skal lure stemningen og finde ud af om du vil/skal have hjælp eller ej.
et smil og et "hej" havde egentligt været nok til at se om du så søgende ud...
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Service er alfa og omega hvis man skal overleve i denne branche. Lars R beskriver en korrekt og dygtig sælger/ekspedient meget godt i sit svar. En dygtig ekspedient har overblik og overskud i stressede situationer.
Såfremt det ikke var ejeren selv, burde man rette henvendelse til ejeren og gøre ham bekendet med din oplevelse - alene med det for øje at give ejeren en chance/mulighed for at rette en åbenlys fejl.
Mvh
Thomas E
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
Men det er efterhånden ved at være sådan mange steder, service er ikke en del af forretningerne mere.
Det er da også rigtig at man kan åbne madlugen og brøle om de vil sælge noget eller hva, men det burde ærlig talt ikke være nødvendigt
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.033
Medmindre selvfølgelig, at der er en masse andet arbejde som ekspedienten er i gang med. Det kan jo være at du lige er ramt ind i noget problematisk varemodtagelse med inkongruente følgesedler eller hvad ved jeg.
Hvis ikke, så gjorde ekspedienten bare ikke sit job ordentligt. Og det kan også få mig til at opgive et køb, hvis det ikke er til at komme i kontakt med en ekspedient, der ellers ser ud til at have tid.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
Synes dog alligevel de burde hilse dig velkommen og hvis vedkommende ellers er en god sælger, kan han/hun også hurtigt se om du er søgende og går efter noget eller bare skal glo.
Personligt foretrækker jeg de foretninger hvor der er god kundeservice og man nemt får en sludder for en sladder med sælgerne om f.eks motorcykler i en mc forretning osv. Så er jeg sådan set ligeglad med om stedet måske er lidt dyrere end den næste henne af gaden. Tit er det jo alligevel sådan at hvis de kan fornemme, man handler fast hos dem for større eller mindre beløber, begynder der tit at falde rabatter af : )
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
Jeg har handlet hos KS-Motor i Vejle, behagelig og god betjening, god hjælp til at udvælge det jeg købte.
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
råb højt er der ingen betjening her ,=, betjening hurtigt.
Tag en stor sports taske med ind = medarbejder lige bag dig.
gå rundt i butiken of flyt rundt på deres udstilling = Bortvisning.
Bliv hjemme og gå på nettet = betjening her og nu vare om en ca. uge
er jeg en dårlig kunde?