{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

Hjemmebygget fly {{forumTopicSubject}}

Er der nogle hjemmerbygger her inde ??

Jeg er godt igang med at planlægge bygningen af mit eget fly. Og vil derfor gerne i kontakt med andre, der enter er igang eller vil igang med at bygge eget fly.

Flyet jeg vil bygge er en Midget Mustang
http://www.mustangaero.com/

OG !!!!
Er der en eller ander der ved hvor jeg kan købe fly Alu 2024T3 plader ? Ind til vidre har jeg kun fundet dem i USA, men det vil nok være noget billiger at købe i EU.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmebygget fly
  • #1   19. feb 2011 Novra, og det spørger du godtfolket på MCG om råd om?
    Er der ikke nogle alu-leverandører i Spanien? Sansynligheden for at de kan levere den ønskede type, og mængde, burde være størst der! Eller et andet tilsvarende EU-land!

• #2   19. feb 2011 følger lige med smiley

• #3   19. feb 2011 Halløj..

Min morfar byggede sit eget.. Det her - http://www.airliners.net/photo/Hummelbird/0243038/&sid=92a3686b93627481f21de067f1b77a25

Det er endda med en moto-guzzi motor..

Det står på fly-museet i Stauning nu hvis du vil kigge det..

Stort set alt han har brugt har han købt hjem fra USA, tror en af firmaerne hed "Spruce" eller sådan noget.. også hans alu. det kom som en rulle i et kæmpe paprør.

Jeg har stadig tusindvis af nitter osv. der er tilovers hvis du mangler noget.. så skriv evt. en pb.

mvh Mathias

• #4   19. feb 2011 Prøv evt. at smid en mail, til TERMA i Grenå, da de laver dele til flyindustrien.
    Det kunne jo være, man kunne købe nogle plader der.....

• #5   19. feb 2011 Jeg har forsøgt, at skaffe det her nede. MEN !!! de skal selv have det hjem fra en andet sted. Hvilket vil tage 3-4 uger, så jeg kan noget let regen ud det nok ikke findes i Spanien. Eller har de bare ikke forbindelser til det.

Jeg har bare ikke selv være i stand til at finde nogen i EU der kan lever. Prisen i USA er sikkert billiger, men fragten her over koster bare kassen.

Alu delen er nok også det mindste problem, men derfor vil jeg rigtig geren i kontakt med andre der her nogen erfaring på området. jeg har kontakt med andre hjemmebygger i DK, IT, UK og USA. Men hver gang jeg få et svar opstår der to spørgsmål mere.

• #6   19. feb 2011 Mathias (Grenaa) M
    Det var et af de fly jeg så på for en lille år siden....
    PM er sendt til dig.

Rene M
    Jeg prøver lige at smide dem en mail, men så vidt jeg ved så er det en maskinværksted der drejer og fræser dele. Primær til flyvevåbnet

• #7   19. feb 2011 Ja men jeg ved at de også kan risikere at have det derude, for min bror arbejder der..... smiley

• #8   19. feb 2011 Rene M....
    Du er sku dagens helt, har sendt en mail til dem.

• #9   19. feb 2011 jeg ved de har pladerne men ved ikke om de sælger til private

• #10   19. feb 2011 Respekt... 8-O
    Hvor lang tid regner du med at bruge ?
    Og hvad bliver prisen for en "flyve-færdig" Mustang ca. ?

• #11   19. feb 2011 Hvis det er et fly du selv vil flyve i, så er det meget vigtigt at gribe det rigtig an.
    Hvis det er et ultralet fly, så tag kontakt til Dulfu. Dansk ultralet flyveunion.
    Hvis man bare bygger løs og så forventer senere at få det godkendt, så kan man komme ud for ganske store problemer.

• #12   19. feb 2011 Racing4fun - har du ppl eller nogen anden form for erfaring udi flyvning ?
    Jeg går udfra .- at du selv vil flyve den ?!

• #13   19. feb 2011 Carsten a.k.a. Fister

Mustang Aeronautics, Inc siger ca 25.000 Dollers, det er nok mere 250.000 - 300.000 Dkr vi snakker om inden den er færdig.
    Dem jeg har kontakt med, der selv har bygget en mustang siger fra 4-10 år +/-
    Jeg har set på flere brugte og er kommet frem til. jeg selv vil bygge den.
    Der står en enkelt her i Spanien som jeg skal over at se på inden alt for længe. den er godt nok ikke tilsalg, men derfor kan jeg jo godt tage over og se på den.

Matthias H. M
    Desvære kommer Mustangén IKKE under ultralight... Den er for tung, hurtig og vild. Det er jo en lille SuperBike med vinger *GGG*
    jeg er godt klar over jeg ikke bare kan starte på at bygge den.

OY05 .
    Jeg er opvokset 3 km fra en af de største svæveflyskluber i dk og har en en hel del flyve timer bag mig. Desvære har jeg aldrig fået certifikat, men da jeg i mine unge dage tit arbejde med at hjælpe med at trække dem op fik jeg tit lov at komme med op...

Ja flyet er til mig selv... og ja det SKAL være den lille med et sæde. den er bare for sej .-)

• #14   19. feb 2011 Der er en gut i Næstved, som har bygget en Mustang 2 fra samme firma. Flyet står pt i Ringsted, men bliver fløjet til Karrebæksminde. Hans er bygget ud fra et byggesæt - et stort et.

• #15   19. feb 2011 hvad med at bare bygge et modelfly i stor scala og så monter et sæde på toppen, så får du også vind i håret smiley

men fedt projekt henning

• #16   19. feb 2011 Ole C

Det ved jeg, har send ham en mail.. Han har desvære ikke svaret endnu.

Der er en Dansker mere igang med Mustang, men ham har jeg ikke fået kontakt til endnu

Dækmanden (aarhus) .
    Vi lever kun en gang.... Så jeg bygger i størgelse 1:1

• #17   19. feb 2011 Gosh! Håber ikke du har tænkt dig at hækle en faldskærm også.

• #18   19. feb 2011 Racing4fun.es hvis jeg ikke allerede sad fast i DK, med ex kone, dele børn, kæreste, hus, arbejde, biler og kværn, rykkede jeg sgu til Spanien og blev din nabo, du lever sgu livet dernede!
    Er sgu misundelig, men på den fede måde smiley
    Held og lykke med projektet!

• #19   19. feb 2011 - Unbreakable MC Arnbitter -
    bare rolig min fortid i Dk army, har givet mig en del erfaring med faldskærm... Så det bliver en brugt.

Brian Fjeder .
    Det er jeg sku ikke så sikker på du vil *GGGG*
    Sjovt nok er alle hus omkring mig til salg og de lokal kalder mig "El loco Dane" gad vide hvad det betyder..
    Men du skal da være velkomme til at aflægge et besøg her nede.

• #20   19. feb 2011 Inden længe har vi et flygalleri.dk

• #21   19. feb 2011 Racing4fun - tror du ik' det var bedst du fik taget dit ppl først - ser du bor i Spanien, så enten skal du være sat... skrap til spansk, eller med det samme ta' int. radiobevis med det samme.
    Da du har prøvet lidt flyveri før - så ved du det kræver 40 - 50 timer førend du nærmer dig ppl prøven.
    Når alt det er til en side, medic, radio, teorien, den praktiske prøve, så er mit bedste tip, at den Mustang kræver +250 timer erfaring bare førend du nærmer dig de færdigheder, en flyver af den kaliber kræver - før 1. du skal være en habil flyver 2. du er solo på den fra første time !
    En flyver med så lidt vinge kræver frem for alt speed - den er nervøs og meget lidt tilgivende, lidt ligesom at anbefale en Bmw 1000 RR til en nybegynder - så mit bedste råd, glem den - glem alt om den, kig hellere på en brugt Europa ( http://www.europa-aircraft.com/ ) der kan du få konen med med, den har range nok til turen fra E til DK og frem for alt, speed da jeg tror det er det der trækker hos dig, Mustangen er ikke sliddet værd - du risikerer at løbe tør for motivation inden du er klar til den.

• #22   19. feb 2011 OY05 .

Jeg er noget så riglig klar over hvad dette indebær.... og er også så småt ved at planlægge det hele... Men med en snit byggetid på 4-10 år er der masser af tid til det. Den lokal flyveklub, her nede ligge kun 3 km fra os og har snakket en del med dem.

jeg har set på http://www.europa-aircraft.com/ og nej det er ikke noget der siger mig noget.

Men jeg kan kun give dig ret, Mustangen er ikke for småbørn. Men på den anden side så ved jeg også jeg kommer til at kede mig til døde hvis jeg få en lille kedlig 2+2 flyver.

• #23   19. feb 2011 Hatten af for projektet :o) har du forøvrigt set den her : http://www.viper-aircraft.com/
    Held og lykke.... lige et enkelt lille tip hvis man kan kalde det for det, få dit lægecheck nu, det er før sket, at folk har investeret i mange dyre timer mv., blot for at "dumpe" hos lægen, og der kan være flere ting her, hjertet siger måske ikke som lægen syntes det burde, en latent sukkersyge etc.... så få dit læge check til en side førend alt andet, det er ultimativt det eneste ting der kan stoppe dig - uden du kan gøre en skid ved det.
    Så check hvor den nærmeste læge i din nærhed der er certificeret til den slags bor, og få bestilt tiden / go vind !

• #24   19. feb 2011 OY05 .

Jeg er ret sikker på jeg er sund og rast.. Men vil da lige tage kontakt til en læge.

Jeg har tidliger set på http://www.viper-aircraft.com/ HHmmmm.....
    Mustangen er da til at få råd til at tanke op *GGG*

Der var eller en MIG 23 eller 21 på Ebay til 38.000 Dollors

• #25   19. feb 2011 Hold kæft det kunne være blær at bygge sit eget jetfly!
    Dog ikke sagt at propelflyveren ikke er fed, det er den sgu.

Men skal et fly ikke synes? Der må da være nogen der holder folk i ørene når de bygger et fly selv?

• #26   19. feb 2011 jo.... der er opsynd med den slags:
    (link fjernet)

• #27   19. feb 2011 Nu vi snakker fly, så er her en god hjemmeside med mange sjove klip:
    (link fjernet)

• #28   19. feb 2011 bygge sit eget fly..

hmm, hvis du har får mange penge dernede i syden så kan jeg godt sende dig mine bankoplysninger LOL smiley

fedt projekt, held og lykke, og hold os endelig opdateret..!

• #29   19. feb 2011 Mirza A

Ser du med alt det jeg har gang i så skulle i jo sende penge til mig *GGGG*

• #30   19. feb 2011 hehe sådan kan man også se på det..

Nå men jeg har så sent som igår købt en RC helikopter, så jeg er også godt på vej smiley

• #31   19. feb 2011 Mirza A

Det er da en start *GGG* Jeg vil bare gerene bygge størelse 1:1

• #32   22. feb 2011 Hej igen

Her er et par links til flymarkeder:
    http://www.pilots24.com/pilots24/stat/00-index.php4
    http://www.yellow-eagle.eu/eng/index.php

Jeg var selv inde på de sider før jeg fandt min ultralet på www.dulfu.dk

Kommentér på:
Hjemmebygget fly

Annonce