Hjælp iPhone / iPod afspiller {{forumTopicSubject}}
Jeg var i toysrus idag og de har så denne her highschool musical iPod afspiller til 50 kr, det er et pengeskab med radio ur og så den iPod stand til afspilning. Da jeg samtidigt mangler en lader i soveværelset, har et dumt ur der lyser for meget når man skal sove, og ville gerne kunne sætte lidt musik , var det jo helt oplagt at købe den.
Har nu sat den til, iPhone starter med at sige udstyr ikke er kompatibelt, og oplader ikke er kompatibel , men så kan man starte musikken på selve afspiller, styre vol op ned frem tilbage sluk tænd osv, fuldstændigt som den skal, men den vil ikke lade.
Er det min iPhone der er for smart ? At den kan mærke uoriginal opladeren, eller hvad, for iPod han godt oplades i afspilleren.
For de 50 kr kan den sagtens anbefales spiller rigtigt godt.
Håber der er et klogt hoved.
Thomas
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
en iPhone skal bruge mere strøm til at lade, end de 5v 500mA som et alm. USB stik kan levere. Derfor skal den også have strøm fra USB-DATA kablerne parallelt med USB-POWER.
Mange USB-ladere giver KUN strrøm via USB-POWER og kan derfor ikke bruges m. iPhone.
Det med at den melder at dock'en ikke er beregnet til iPhone er en helt anden historie..
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 225
mar 2010
Så er det iøvrigt ligegyldigt om der står Apple på dock'en eller ej..
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Det er sådan en her.
Mit usb stik til computer siger den oplader Iphone, og det er da også et 230 v til usb selve opladeren, så kan ikke se hvad problemet er for den.
Kan man evt jailbreake den, eller kan den bare ikke oplades via mit lille pengeskab??
Fik at vide de har ligget på lager i et par år, kostede 899 kr dengang, så de er IKKE lavet til selve iphone, alle de mange ipads der er beskrevet i manualen, er det kun Ipod shuffle der ikke kan oplades.
Der er Originalt Disney, så de har vel ikke piratet noget ulovligt uoriginalt udstyr??
T
mar 2010
En iPod derimod kan godt lade udelukkende via USB-POWER ledningerne. (USB-POWER og USB-DATA ledningerne er i det samme USB stik)
sep 2005
He he Disney dims jo jo. misundelse er en grim ting.
T
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
mar 2010
Nix - de har ikke flyttet noget - som sagt skal den have strøm fra BÅDE power og data, hvor mange af de andre dimser kan nøjes med power!
MEN efter iPhone hjar introduceret en metode til at trække mere strøm ud af USB end det er beregnet til, har de fleste producenter af USB strømforsyninger fulgt trop..
mar 2010
sep 2005
Hørte i radioen forleden at EU vil pålægge ALLE mobil tlf producenter at benytte samme lader, så man kun skal bruge EN lader til alle telefoner, altså en af gangen., ellers må man kalde den for USB i stor format.
T
mar 2010
Skal de så også være enige om hvordan USB stikket skal se ud i telefonens ende? (eller skal vi stadig rende rundt og lede efter det rigtige USB-kabel? ;0)
sep 2005
Så må du selv læse.
T
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Hjælp iPhone / iPod afspiller