{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Bærbar med lang batteri tid? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en ny bærbar. Vigtigste krav er lang batteritid, gerne 4-5 timer. Derudover 15 tommer skærm, 500 gb harddisk og webcam. Det er den eneste pc jeg har, men bruger den kun til almindelig internet, office pakken, film m.m., ikke til spil.

Hvad skal man gå efter? Mærke, processor, hukommelse osv?

Har en hp nu, som egentlig kører ok, men blæser kører konstant og æder batteri. Har opgraderet batteritiden til ca. 2 timer med stort batteri, er større batteri også løsningen idag eller bruger en ny bærbar væsentlig mindre strøm?

På forhånd tak for input.

PS hvis nogen ved hvor man kan købe et trådløst tastatur med dansk tastatur og med mousepad der sidder lige under tastaturet (vigtigt), så hører jeg gerne om det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bærbar med lang batteri tid?
  • #1   26. dec 2010 Har sku haft mange bærebare , og må sige , det er skærmen der æder strømmen , jo større jo mindre batteritid
    Ved godt at atom processor osv også betyder en del ....................

• #2   26. dec 2010 Apple MAC er jo nok dit svar...

• #3   26. dec 2010 mac er ikke så interessant.

tjah, jeg ved ikke helt hvad sådan en svend koster, 5-7.000?

• #4   26. dec 2010 dette er nok nogle af de bedste på market med hensyn til batteri og pris....

de holder også rigtig godt...

: )
    mvh

http://www.google.dk/images?hl=da&q=kugleramme&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=9asXTe7jEc-o8QP0-62BBw&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CEYQsAQwAw&biw=1280&bih=923

• #5   26. dec 2010 "Mac er ikke så interessant" - Huh???...

Til de behov du beskriver der er det netop interessant! Og der er også officepakken til Mac hvis det er det du tænker på... Og så har du ingen problemer med virus, 5-8 timers batteri og en samlet pakke der bare er for Nice!

Jeg købte min første Mac for to år siden og efterfølgende er alt skiftet ud... Har ingenting med Windows længere... Og har ingen problemer i hverdagen. Selv konen siger hun aldrig går tilbage igen. Vi har 6 Mac i huset nu og en server og alt kører upåklageligt!

• #6   26. dec 2010 Jeg vil nok tilslutte mig Jacob S. Er også utrolig glad for min Mac.

• #7   26. dec 2010 Mac ér bare ikke interessant... Problemet er at en bruger endelig får nok af en "vælg selv mærke" bærbar og har hørt fra en ven, af en ven at Mac er det evigt saliggørende, Fordi at ingen jo kan li' den onden Bill Gates. Ja så prøver de også at købe en og så er der ingen vej tilbage. For der er jo ingen som ønsker at stå frem og fortælle at de har spildt en mindre formue på et stykke frugt som alligevel ikke var en skid bedre end det som de kom fra..

Men tilbage til topic... Jeg har en 3 år IBM T43 som dagligt har en "oppetid" på mellem 7 - 10 timer. Det er så både på snor og batteri. Den kører med std. 6 cellers batteri og selvfølgelig er kapaciteten blevet mindre over årene, men her 3 år efter jeg tog den ibrug, da har jeg stadig godt 2 timer på en fuld opladning.. Nu er du jo selv inde på større batterier, og det er helt sikkert at et 8 cellers gør en forskel.
    Den kører std. 1,8mHz, men jeg har skudt 500MB mere RAM i den, og med Win 7 kan den til enhver tid åbne og lukke i samme hast som ethvert afgnavet æble.

• #8   26. dec 2010 Problemet med at købe en Mac er at fortælle sine forældre, at man er sprunget ud af skabet

smiley

• #10   27. dec 2010 Macbook pro "17 havde det med at bøje pga varmen.

Alle dem jeg kender der har mac ringer gang på gang fordi de har problemer med deres maskiner.
    Mac er ikke fejlfri!

...og så er dte da utroligt at hver gang folk skrive rom noget med computer så kommer der altid "Køb en mac" kommentaren...

Det er jo fandme ligesom Jehovas Vidende med Vagttårnet... de er røget i lorten og som alle der har et misbrug vil de have andre med på lorten.

PS: Mac er lorten, har ejet en og vil eje det igen.

Once you go mac, you quickly turn back!

• #11   27. dec 2010 Itunes er til grin.
    Quicktime, er der overhovedet nogen der bruger det format mere?
    Spille, det kan man heller ikke på en mac udover de mest populære titler som WoW og CoD!
    Grafisk arbejde klares også bedre på pc. Der er INGEN seriøse arbejdspladser der bruger mac, heller ikke inden for grafik.

Musik produktion... igen overtaget af pc. De største studier i verdne bruger nu pc fordi det er billigere og mere driftsikkert.

Virusser, der findes nogen og der kommer mange flere. MacOS er blevet kåret som det lettest system at hacke så hyg jer på webbanken velvidende at alle små seriøse hackere kan komme ind på jeres computer.

• #12   27. dec 2010 ...men hvis i vil sidde på en cafe og spille "smart" med et æble på bagsiden af skærmen så velkommen... det må bare være svært at holde masken når ALLE ved at der ikke bliver arbejdet på den for det dur den ikke til...!

• #13   27. dec 2010 Aple er også de eneste der kan slippe godt fra at sælge en telefon med antenne problemer, uden at gøre noget ved det. Folk køber dem jo alligevel!

Kommentér på:
Bærbar med lang batteri tid?

Annonce