1.869 visninger
|
Oprettet:
-=Dyggi Prahl=- AKA Fætter Gasarm
23. dec 2003 Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
23. dec 2003 Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Kendskab til så'n en Audi A3 {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har prøvet inde på bilgalleriet, men slettede simpelthen indlæget, de er satme nogle tosser mange af dem derinde!! ... Hovedparten vil jeg endda sige.
Men jeg har lidt kik på en A3'er fra mellem 96 og 00 ..
Det er 1.9 TDI modellen.
Er der nogen af jer der kan komme med noget seriøst For/Imod til sådan en spand?
Dem jeg lure på har gået mellem 100000 og 200000 km.
Og JA jeg ved godt det her er motorcykelgalleri, men igen, håber på at jeg kan få bedre svar herinde end inde ved tosserne på nabogalleriet:P
På forhånd tak
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
En af mine kammerater har haft en A3 som du nævner, det var sgu en fin bil. Jeg har bare fattigmandsudgaven:o) Tror egentlig hellere jeg vil have den nyere Fabia RS, end den ældre Audi, men det er jo en smagssag.
Anyway, de har begge rigtig gode køreegenskaber og motor. Kører lidt over 200 på toppen, og arbejder godt i mellemområdet. Det jeg kan lide ved Fabiaen er, at den er så væver i trafikken. Der er altid overskud. Det samme med Audien.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Udemærket lille bil, ret behagelig. MEN da jeg er ret stor, sad jeg ikke så godt.
Andet kan jeg ikke hjælpe med!
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
Dog vil jeg sige at den kostede mig dyrt af HT med alle mulige mærkelige elektroniske fejl.
fx lyset i kabinen gik, og det var ikke pæren men en computer til 2395,- + montering der skulle skiftes.
Deruodver skal du tjekke om der er fejl på sele-strammerne - i så fald vil ABS lampen lyse. Du tjekker det bedst ved lige at køre passagersædet og førersædet helt tilbage og helt frem i indstillingen. Testen består så i at ABS lampen IKKE begynder at lyse.
dec 2005
Dog vil jeg sige at den kostede mig dyrt af HT med alle mulige mærkelige elektroniske fejl.
fx lyset i kabinen gik, og det var ikke pæren men en computer til 2395,- + montering der skulle skiftes.
Deruodver skal du tjekke om der er fejl på sele-strammerne - i så fald vil ABS lampen lyse. Du tjekker det bedst ved lige at køre passagersædet og førersædet helt tilbage og helt frem i indstillingen. Testen består så i at ABS lampen IKKE begynder at lyse.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Typisk er det en lednings samling under sædet der er årsag til dette og meget nemt at fixe.
6-8k for tandremsskift er ikke galt...på min audi skal jeg af med 12-13k for tandremsskift
Men for at komme tilbage til trådstarters spørgsmål.
En audi er en super lækker bil...finishen er bare iorden og de "lugter" langt væk af kvalitet, når man sætter sig ind i dem...ikke alt det der plastik du ser i billig-biler.
Tag du dig bare en Audi...mit bud er at du ikke vil fortryde det, men tag feks. og få lavet en FDM attest på bilen, så du ved hvad du har med at gøre...gør dette INDEN du køber...de 1600 kr er givet godt ud...enten får du at vide at bilen ikke fejler noget, eller også har de 1600 kr sparet dig for en masse hovedpine efterfølgende.
apr 2010
Følger: 23 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 187
Anyways har jeg en kammerat på Audi, som har fortalt mig lidt hvad jeg skal kigge efter. Bøsningerne i bagbroen skulle være det svageste punkt, og det galdt også for Golf 4 eller en Seat Leon i nogenlunde samme årgange. Derudover skulle de snildt kunne gå over 300.000 km, hvis blot service var blevet overholdt.
Hvis du derudover vælger en S-Line, får du virkelig meget lækkert udstyr med. 130 hk modellen er at foretrække, da den lige har et ekstra gear og den efter signe skulle have en væsentlig bedre indmad i motoren. Specielt knastakslen skulle være modificeret og stærkere så vidt jeg husker
-Anna
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
dec 2005
lige for at følge op.. Det er som Carsten siger IKKE ABS lampen men derimod Airbag lampen.
Man kan være heldig det bare er ledninger og man derved kan klare den ved at rense kablerne under sædet, men på min tog de 3200 kr. for at skifte en eller anden åndsvag sensor så det kan være en dyr fornøjelse.
Og ja jeg er sikkert blevet snydt (har brugt Audi i glostrup)
Kendskab til så'n en Audi A3