789 visninger
|
Oprettet:
Ny computer? Hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal ud og have købt mig en ny computer da den gamle ikke var så begejstret for cola som jeg var...
Hvad siger i til denne?
http://viewer.zmags.com/publication/d5ba8979#/d5ba8979/44
Det jeg bruger en computer til er Musik, Internet osv.. Jeg spiller ikke rigtig nogle spil...
Jeg kræver at computeren er ok hurtig og han håndtere mere end 2 ting af gangen : )
Ville denne computer været et ok valg..
Håber nogle af jer kloge computernørder vil hjælpe mig....
På forhånd tak : )
maj 2007
Følger: 67 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 523
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.283
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 156 Svar: 911
Som jeg ser det så har den jo 6gb ram.. Burde den ikke kunne klare det?
Min gamle computer var en
zepto 2.0 gbz
4gb ram
260 gb harddisk
et eller andet geforce grafik kort...
er den Hp så ikke bedre?
Vil jo helst ikke gå den andne vej...
Hvad synes i om brisen på den? er det ikke en fornuftig computer?
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.283
Prisen er helt ok i forhold til det hardware der er i den.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Men begge de bærbar'e er fine til dit behov, der er jo ingen grund til at smide flere tusinde efter en computer, også skal den bare browse internet og checke mails, det kunne selv min konfirmations spand, selvom det er 12år siden jeg blev konfimeret :), den kunne enda spille counter strike 24/7
jul 2008
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 48
Nu læser jeg selv meget inde på newz.dk hvor der forleden blev kørt en afstemning som jeg i hvert i fald fandt interessant og som vel egentlig tegner et meget pænt billede:
http://macnation.newz.dk/forum/afstemninger/hvilket-maerke-associerer-du-med-kvalitet-baerbare-computere-107908
Men vil computeren fra Bilka opfylde dine krav? - Højest sandsynlig..
Lenovo vil garanteret kunne gøre det samme, og så er den oven i købet også vandtæt, i den forstand at man kan spilde en flaske vand ud over den
jul 2008
Men en spille maskine er det ikke ligefrem, men er jo heller ikke det han søger.
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
Søren den har et grafikkort.
maj 2005
What to do.
Jeg vil bare gerne have en computer der ikke skal tænke 100år det hele skal bare køre flydende
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
Men har hørt meget dårligt om dells kundeserivce, jeg har dog ikke selv prøvet den så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
Endte med at købe hos Computersalg.dk i stedet.
Men generelt ser folk ok-tilfredse ud i dag:
http://www.trustpilot.dk/review/www.laptops.dk
Hvordan Levnovo er i dag, ved jeg ikke. Men da jeg købte min IBM Thinkpad X60s købte en af mine veninder en Lenovo V300 (mener jeg den hed), og dengang var der stor kvalitetsforskel (mener Lenovo havde købt IBMs bærbar-afd. dengang?).
Uanset hvad, så ville jeg gå efter en Thinkpad udgave fra dem.
Jeg ku godt finde på at ta den i Bilka - hvis det er tæt på, så er det også nemmere hvis der bliver problemer senere - Dansk Supermarked er generelt meget fair i forhold til reklamationer.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
maj 2005
Nogle kan lide moderen og andre datteren
Men man kan vel være uheldige med alle mærker.
Synes bare den fra bilka lyder til at være en fornuftig computer men at der så har printet hp på låget er jo lidt øv hvis det virkelig er så skidt ?
okt 2006
Først bagefter fandt vi ud af problemer med kundeserivce - eller det vil sige, det var slet ikke det indtryk vi havde til at starte med - tværtimod!
Forløb:
Da computeren kom med fragtmanden pakkede vi den ud - den ene af de "flapper" der sidder foran dvd-drev osv. var faldet af...
Vi prøvede selv at montere (uden at skille kabinettet af) - det gav en masse ridser.
Vi sende en mail til Dell og spurgte hvordan vi skulle gøre, da vi havde ridset i forsøget på at få den til at sidde fast, men det var ikke lykkedes.
- De sendte en hel ny front!
Næste problem var, at når man tændte computeren så var bogstaverne under ikonerne (ja generelt selvfølgelig) meget uklare. Var der fx et ikon med teksten "illustration", så stod "ill" nærmest oven i hinanden - alt i alt utrolig træls at se på. Men ventede man til at tænde skærmen indtil computeren var kommet ind i Windows, så var der ingen problemer
Vi mailede meget frem og tilbage med support - og prøvede flere forskellige ting af. De sendte sågar en ny skærm af samme type.
Da det ikke hjalp og jeg mailede det til dem, da blev der stille! Sendte to rykkere med en måned i mellem... Stadig intet svar.
Først da jeg sendte et rekommanderet brev til 60-70 kr. hvor de skal kvittere for modtagelsen skete der noget... Så kom der pludselig en "escalation manager" ind i sagen, og hun var effektiv...
- Løsningen blev en ny skærm af en anden type.
okt 2006
En af mine kollegaer har en HP og den skulle være tossi go... Den er vist et par år eller to gammel efterhånden...
Ny computer? Hjælp